کدخبر : 4909
سه‌شنبه 29 نوامبر 2016 - 13:33
فاقددیدگاه

صنعتی شدن شهر چوار بایستی به رفاه اجتماعی و رونق کسب وکار مردم منطقه منجر شود

همگام با گسترش صنایع بزرگ در شهر چوار، انتظار می رفت شاهد توسعه زیرساخت های شهری، رونق اقتصادی و گسترش رفاه اجتماعی افراد بومی این منطقه باشیم اما با گذشت دو دهه از شروع فعالیت های صنعتی در این بخش، تاکنون چنین مسئله ای تحقق پیدا نکرده است.

“ایوب چراغی” در جلسه بررسی نقش مجتمع پتروشیمی و پالایشگاه گاز در توسعه شهر چوار که با حضور مدیران عامل این شرکت ها، دکتر جلال میرزایی نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی، تعدادی از دهیاران روستاهای پیرامون این صنایع، اعضای شورای اسلامی شهر چوار و جمعی از معتمدین و بزرگان منطقه در محل بخشداری چوار برگزار گردید، اظهار داشت: وجود منابع عظیم نفت وگاز، شهرک صنعتی فعال و موقعیت جغرافیایی مناسب شهر چوار، بستر و زمینه مناسبی را برای صنعتی شدن این منطقه فراهم نموده است.

بخشدار چوار اضافه کرد: بدون شک فرایند صنعتی شدن همانطور که مزایایی مانند اشتغالزایی، رونق کسب و کار و رشد اقتصادی را به همراه دارد، می تواند آسیب هایی هم از قبیل مسائل زیست محیطی و… نیز به دنبال داشته باشد که در این زمینه بایستی تلاش شود آسیب های مرتبط به حداقل رسانده شود.

وی لازمه کاهش آسیب های صنعتی سازی یک منطقه منوط به همکاری و مساعدت صاحبان آن صنایع و سرمایه گذاران مربوطه دانست. چراغی اضافه کرد: هرچند تاکنون شاهد همکاری و مساعدت مدیران عامل مجتمع پتروشیمی و پالایشگاه گاز در جهت عمل به رسالت اجتماعی بوده ایم اما به نظر کافی نیست و انتظار همراهی بیشتری داریم.

وی گفت: بدون شک مجتمع پتروشیمی و پالایشگاه گاز فرصت های مناسبی را برای اشتغالزایی نیروهای متخصص سراسر استان به وجود آورده اند و حتی تعداد قابل توجه ای نیروی غیر بومی از نقاط مختلف کشور در این شرکت ها مشغول به فعالیت می باشند. اما این بدان معنا نیست که این صنایع توانسته اند مشکل کلی اشتغال جوانان بخش چوار را مرتفع نمایند.

بخشدار چوار اضافه کرد: استقرار این صنایع در محدوده شهر چوار باعث ایجاد ذهنیت های ناصحیح افراد سایر مناطق استان نسبت به مردم بخش چوار نموده و بعضا قضاوت های ناروایی نسبت به سطح بهره مندی مردم این منطقه از این صنایع صورت می گیرد در صورتی که در عمل چنین نیست و موضوعات مطرح شده پیرامون این مسائل در سطح افکار عمومی واقعیت ندارد.

این مسوول ادامه داد: به جرات می توان ادعا نمود که میزان اشتغال جوانان بخش چوار در این صنایع بسیار کمتر از افراد سایر مناطق می باشد.

چراغی خاطر نشان کرد: نزدیک به دو دهه است پالایشگاه گاز در این نقطه ایجاد شده است و بیش از ده سال است که این پروژه به بهره برداری رسیده است و از آن زمان تاکنون ساکنین بخش چوار به جز استنشاق دود، تحمل بوی مشمئز کننده تانکرهای حمل میعانات گازی، تخریب جاده ها و خیابان های شهر چیز دیگری نصیب شان نشده است.

بخشدار چوار اضافه کرد: روزانه بیش از یکصد تانکر حامل میعانات گازی از داخل شهر چوار تردد کرده که باعث نابودی  زیرساخت های شهری شده اند. وی افزود: برای جبران این موضوع و کاهش آسیب های وارده به اهالی منطقه مجبوریم از محل اعتبارات داخلی شهرداری صرف ترمیم، بهسازی و روکش آسفالت خیابان ها نماییم که این موضوع باعث شده علاوه بر تعطیل شدن سایر خدمات شهری، عمرانی و …، از پرداخت هزینه های دستمزد و حقوق پرسنل شهرداری نیز عاجز بمانیم.

ایوب چراغی در ادامه این جلسه از مدیران عامل صنایع پتروشیمی و پالایشگاه گاز خواست برای عمل به آنچه وظیفه اجتماعی این صنایع خوانده می شود، فعالانه و مسئولانه تر اقدام نمایند تا پیوند اجتماعی بین مردم منطقه و این صنایع مستحکم تر و پایدار تر گردد.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.