کدخبر : 4864
دوشنبه 21 نوامبر 2016 - 20:28
فاقددیدگاه

رونمایی از دیوان اشعار زنده یاد عباسی آرام

به مناسبت فرا رسیدن هفته کتاب روز دوشنبه در آیینی با حضور مسئولان حوزه فرهنگ، ناشران و هنرمندان استان ایلام از دیوان اشعار زنده یاد عباسی آرام رونمایی شد.

به گزارش ایرنا، نویسنده این کتاب روز دوشنبه در این آیین اظهار کرد: این دیوان در بردارنده اشعار کردی این شاعر بنام و پرآوازه ایلامی است که به انضمام برگزیده محدودی از اشعار فارسی تدوین و از سوی انتشارات زانا چاپ شده است.

ظاهر سارایی افزود: این دیوان با شمارگان یک هزار و ۵۵۰ جلد در سه فصل با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شده است.
وی ادامه داد: فصل اول این دیوان شامل شرح احوال و آثار عباسی آرام، فصل دوم شعر و شرح و فصل سوم گزیده ای از اشعار فارسی عباسی آرام است.
سارایی یادآور شد: این شاعر توانا در محضر بعضی از شاعران استان ایلام با دنیای شعر و شاعری آشنا شد و همان زمان هنر سرودن شعر را آغاز کرد.
نویسنده دیوان اشعار زنده یاد عباسی آرام گفت: از اشعار زیبا و دلنشین او می توان به شعر تخت خان، وژدرون، مانشت و قلارنگ که همگی در وصف طبیعت و خاطرات خود در این مناطق بوده اند، اشاره کرد.
وی تاکید کرد: شعر ایلام در بخش کردی دارای شاعران خوب و طراز اولی است که جامعه و مسئولان باید قدر آنها را بدانند و از آنها حمایت کنند چرا که دامنه مخاطبان نیز افزایش یافته و مردم از چنین شاعرانی استقبال می کنند.
نماینده ناشران ایلام نیز در این آیین گفت: رسالت ما معرفی هویت ایران است و با حمایت از نویسندگان و شاعران باید به دنیا معرفی شود.
حبیب الله محمودیان اظهار کرد: ما باید از فناوری های جدید در تولید علم استفاده کنیم و اهل علم نیز وارد این عرصه شوند.
وی افزود: در حال حاضر ۲۴ ناشر در ایلام وجود دارد در حالیکه تنها ۱۶ ناشر فعال هستند که دولت باید برای بازگشت دیگر ناشران به حوزه نشر کتاب حمایت مالی کند.
محمودیان گفت: در نیمه نخست امسال ۹۹ عنوان کتاب در این استان تولید و چاپ شده که این رقم باید افزایش یابد.
آیین هفته کتاب و رونمایی از دیوان اشعار زنده یاد عباسی آرام با حضور مسئولان در مجتمع فرهنگی ارشاد برگزار شد و از ناشران برتر این استان نیز تجلیل بعمل آمد.

منبع: ایرنا

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.