کدخبر : 4854
دوشنبه 21 نوامبر 2016 - 19:41
فاقددیدگاه

آمادگی آستان قدس رضوی برای مشارکت در توسعه زیرساخت های اربعین استان ایلام

تولیت آستان قدس رضوی گفت: توسعه زیرساخت ها در استان ایلام به صورت دائمی و ماندگار برای تسهیل در تردد زائران در سال های آینده یک ضرورت است و آستان قدس رضوی آمادگی لازم برای مشارکت در توسعه این زیرساخت ها دارد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم رئیسی روز دوشنبه در حاشیه دیدار با استاندار ایلام اظهار کرد: شور، شوق و شعور حسینی مردم ولایی ایران اسلامی برای حضور در آیین های اربعین هر سال بیشتر از سال های پیش است و لازمه این حضور گسترده توسعه زیرساخت ها بویژه در استان ایلام است.

وی افزود: هر چند تاکنون کارهای خوبی در زمینه تسهیل حضور زائران اربعین در این استان انجام گرفته ولی باید کارهای زیاد دیگری انجام گیرد چرا که بین فعالیت های انجام گرفته و اقدام هایی که باید انجام شود با توجه به حضور گسترده مردم فاصله زیادی وجود دارد.
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تاکید کرد: شوق و شعور زیاد و خارج از حد تصور مردم در راهپیمایی اربعین امسال خارج از حد تصور و پیش بینی مسئولان برای خدمات رسانی و پشتیبانی بیشتر بود و به علت اینکه این شرکت همه ساله افزایش می یابد مسئولان از هم اکنون باید در توسعه زیرساخت ها اهتمام داشته باشند.
وی ضمن تقدیر و قدردانی از دولت، مسئولان و مردم استان ایلام برای خدمات رسانی مطلوب به زائران حسینی یادآور شد: همه تلاش خدمتگذاران ارائه خدمات مطلوب و مناسب است که در این عرصه سربلند و موفق بیرون آمده اند.
تولیت آستان قدس رضوی اضافه کرد: اربعین اکنون به یک نماد و نمود ایستادگی، استکبار و دشمن ستیزی و دشمن شناسی تبدیل شده و این امر بیانگر و نمایش دهنده اتحاد امت اسلامی و موجب امیدواری دوستداران انقلاب و پابندی هر چه بیشتر آنها به ارزش های اسلامی و باعث یاس و نامیدی دشمنان است.
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی یکشنبه شب پس از شرکت در آیین پیاده روی اربعین در کربلای معلی از طریق مرز بین اللملی مهران وارد استان ایلام شد و از موکب آستان قدس رضوی در پایانه مرزی مهران بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند خدمات رسانی به زائران قرار گرفت.
به گزارش ایرنا، مرز مهران در ۹۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام بدلیل کوتاهی مسیر و نزدیکی به شهرهای مذهبی عراق و امنیت مطلوب، مهمترین کانون تردد زائران به عتبات عالیات محسوب می شود.
گذرگاه مرزی مهران بدلیل نزدیکی به عتبات عالیات جز مکان های پرتردد زائران ایرانی است به طوری که در راهپیمایی اربعین حسینی از ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار زائر ایرانی حدود یک میلیون نفر آن از این مرز به کربلا سفر کرده اند و تاکنون بیش از ۶۵۰ هزار زائر از این نقطه وارد کشور شده اند.

منبع: ایرنا

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.