کدخبر : 4851
دوشنبه 21 نوامبر 2016 - 19:38
فاقددیدگاه

سرما در ایلام مانع خدمتگزاری به زائران اربعین نشد

در حالی که از صبح روز یکشنبه سی ام آبان ماه تاکنون وزش باد شدید و کاهش دمای هوا در استان ایلام حاکم شده اما مردم مهمان نواز ایلام پابه پای خادمان امام حسین(ع) در موکب ها همچنان مشغول پذیرایی از زوار حسینی(ع) هستند.

به گزارش ایرنا، هرچند وزش باد موجب ایجاد مشکلاتی برای خدمت رسانی در موکب ها شده است اما پذیرایی و خدمت رسانی به زائران همچنان تداوم دارد و همه با دل و جان خستگی ناپذیر و با روی گشاده مشغول پخت و پز و پذیرای هستند.

قرار گرفتن در هوای سرد ، شستن ظرف های پذیرایی از زائران ، جمع کردن وسایل آنها در حسینه ها و مساجد ، حضور ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی در جاده ها ، حضور نیروهای نظامی و انتظامی و یگان ویژه، دوندگی و فعالیت خستگی ناپذیر نیروهای امدادی و نجات و اورژانس، شور و اشتیاق گرفتن خبر توسط خبرنگاران از مقامات برای اطلاع رسانی به مردم ، همه و همه در کنار ورود سیل آسای زائران خسته و فرو نشاندن غبار خستگی از تن آنان ، آرامشی به وجودت می بخشد.
این روزها خیلی ها همه زندگی و امورات شخصی خود را تعطیل کرده اند و با عشق به ابا عبدالله مشغول خدمتگزاری به زائران کوی حسینی (ع) هستند.
بسیاری از موکب داران از نقاط مختلف کشور نظیر آذربایجان غربی ، قم ، مشهد، اصفهان، یزد، تهران، کاشان و … در کنار خیرین و موکب داران ایلامی خستگی ناپذیر مشغول فعالیت اند.
فعالیت خستگی ناپذیر هزاران راننده اتوبوس ، خودرو شخصی و مسافربری برای رساندن زائران به محل زندگی خود را نیز نباید از یاد برد.
این در حالی است که شمار زیادی نظیر همچنان پرتلاش و خستگی ناپذیر در طول شبانه روز مشغول اسکان و پذیرایی زوار در نیمه های شب و اول صبح هستند.
هر چند بی گمان حضور کارکنان پایگاه ها و مراکز امدادی و نیروهای پر توان و زحمت کش نظامی در کنار نیروهای تدارکات و مراکز درمانی و هلال احمر و مجموعه مقامات انتظامی و سیاسی در کنار نیروهای پشتیبانی شمار زیادی را شامل می شود که با وجود تحمل همه سختی ها و مشقت ها با وجود شب نخوابی و خستگی مفرط همچنان به عشق ابا عبدالله به خدمتگزاری به زائران حسینی(ع) در مرز مهران و روانه آنان به سلامت به شهرستانهایشان مشغول اند.
بی شک این همه تلاش و کوشش خستگی ناپذیر جز در لوای شعور حسینی و عشق به اباعبدالله که وجودها و جان ها را مملو از بی پایانی رحمت و توان خویش کرده است، چیز دیگری نمی تواند باشد.
این روزها با ورود پر شمار زائران حسینی که مرز مهران را به دلیل کوتاهی مسافت و برخورداری از امنیت مناسب به عنوان مبادی ورودی به کشور انتخاب کرده اند، کار ساماندهی و مدیریتی برای برنامه ریزی و به مقصد رساندن زائران بدون مشکل بسیار سخت و طاقت فرساست اما به مدد همین خاندان اهل بیت(ع) آنچنان نیرو و توانی در وجود همه سرشار شده که گویا خستگی معنا ندارد.
این روزها هر دقیقه و هر ثانیه اش برایمان در هر کسوتی که باشیم عشق است و برای خدمتگزاری به زائران حسینی قدمی، کلامی، نوشته ای، پیامی، غذایی، لیوانی آب و هر چه که در توانمان باشد می ارزد که بی منت در طبق اخلاص بگذاریم و تقدیم زائرین کنیم.
بی شک جواب این خیرات و حسنات و کرامت زائرین در روز محشر و در این دنیا با بانی خیر این مجالس و محالف و مناسب ارزنده و باشکوه است.
وقتی میلیونها عاشق و دلداده هزاران کیلومتر مسافت را طی طریق می کنند و با شوق زیارت حسینی(ع) شور کربلا در سر می پرورانند و بزرگترین گردهمایی اربعین و تجمع معنوی یک امت اسلامی را به نمایش می گذارند، برداشتن سنگی کوچک از پیش پای این زائران حسنه ای بی پایان است.
ایلام این نقطه جغرافیایی کوچک این روزها مملو از عشق به اباعبدالله و زائران حسینی(ع) است و همه زن و مرد و کوچک و بزرگ بی منت و بی ادعا خدمتگزاری به زائران را وظیفه خویش می دانند و از هیچ تلاشی فروگذار نیستند.
مرز مهران در ۹۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام بدلیل کوتاهی مسیر و نزدیکی به شهرهای مذهبی عراق و امنیت مطلوب، مهمترین کانون تردد زائران به عتبات عالیات محسوب می شود.
گذرگاه مرزی مهران بدلیل نزدیکی به عتبات عالیات جز مکان های پرتردد زائران ایرانی است به طوری که در راهپیمایی اربعین حسینی از ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار زائر ایرانی حدود یک میلیون نفر آن از این مرز به کربلا سفر کرده اند و تاکنون بیش از ۶۵۰ هزار زائر از این نقطه وارد کشور شده اند.

منبع: ایرنا

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.