کدخبر : 4838
جمعه 18 نوامبر 2016 - 20:43
فاقددیدگاه

حاکم شدن تفکر قومی و قبیله ای به روند توسعه استان آسیب می رساند

پایگاه خبری جامک : نماینده حوزه شمالی استان در مجلس شورای اسلامی وکالت مردم را امانتی مهم عنوان و اظهار داشت؛ بدون نگاه طایفه ای و مرزبندی های قومی و قبیله ای در خدمت استانم خواهم بود.

“جلال میرزایی” روز پنج شنبه در جمع مردم شهر چوار گفت: مهمترین مشکل حال حاضر استان گرفتار شدن بخش هایی از جامعه به نگاه طایفه ای و قبیله ای که بدون شک ادامه این روند موجب آسیب رساندن به توسعه استان و تضییع حقوق اکثریت مردم می شود.

وی ادامه داد : در زمان رقابت های انتخاباتی تلاش زیادی را برای زدودن نگاه قومیتی به مساله انتخابات داشتم و هم اکنون هم به عنوان نماینده مردم در این راستا تلاش خواهم نمود.

این نماینده مجلس با اشاره به نارسایی های قابل توجه در نحوه عملکرد دستگاههای اجرایی عنوان داشت: ضعف اساسی دستگاه های اجرایی در نحوه گزارش دهی به مقامات بالادست است. وی گفت: برخی از مدیران به جای شناسایی مشکلات و ارائه راهکارهای مناسب و تلاش در جهت رفع آنها در صدد کم رنگ نمودن مشکلات حوزه فعالیت خود هستند. وی ادامه داد: مدیران سازمان ها و ادارات بایستی در شناسایی و ارائه راهکارها برای رفع مشکلات واقع بینانه اقدام کنند و اگر در این زمینه برنامه راهبردی و هدفمند اتخاذ نگردد ادامه این شیوه و دنبال نمودن روش جاری هرگز رافع مشکلات مردم نخواهد بود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بسیاری از مسائل و مشکلات که در سطح جامعه به نحوه تصمیم گیری صحیح مدیران دستگاهها مربوط می شود و از حساسیت های اجتماعی برخوردارند بایستی با تدبیر و دوراندیشی حل شوند.

وی به موضوع انتقال آب سیاهگل به روستاهای بخش چوار اشاره و بیان داشت: این موضوع بایستی بدور از هیاهو و با پرهیز از احساساتی نمودن مردم مدیریت شود، وی افزود: برای رفع این مشکل باید مسئولین وکارشناسان مرتبط و متخصص این حوزه ورود کرده و افراد غیر مرتبط از سخن گفتن در این خصوص صرفنظر نمایند.

نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از نحوه خدمات رسانی سازمان ها به مراجعین افزود: برگزاری جلسات متعدد در ساعات اداری و معطل ماندن امور مردم به یک مانع اساسی در ادارات تبدیل شده است. وی اظهار داشت: جای تاسف دارد که برخی از مدیران دستگاههای اجرایی به جای رفع مشکلات مردم و انجام امور مردم دائم ازمیزان تشکیل جلسات که هیچ خروجی مثبتی را برای مردم ندارد سخن می گویند.

دکتر میرزایی در ادامه این دیدار؛ توجه به مشکلات بخش چوار و رسیدگی به رفع آنها بایستی در دستور کار مدیران شهرستان و استان قرار گیرد. وی از مسوولین محلی خواست مشکلات و نارسایی های بخش چوار را اولویت بندی نموده و در اختیار او قرار دهند. جلال میرزایی تصریح کرد: خواسته ها و مشکلات مردم بخش چوار را از طریق مسوولین استانی و کشوری پیگیری خواهد نمود. این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: در آینده نزدیک با حضور مدیران عامل شرکت پتروشمی، گاز ایلام و معتمدین بخش چوار، مشکلات مرتبط با این دو شرکت بررسی و برای رفع انها تصمیمات لازم اتخاذ می گردد.

 

%d9%85%db%8c%d8%b1%d8%b2%d8%a7%db%8c%db%8c-1

در ابتدای این دیدار؛ بخشدار چوار نیز به بیان مشکلات منطقه پرداخت. “ایوب چراغی” با اشاه به ظرفیت های بخش چوار از جمله وجود ذخایر ارزشمند نفت و گاز اظهار داشت: برای استفاده از این ظرفیت و پتانسیل که جزء اولویت های سرماییه گذاری استان هم می باشند، بایستی اقدامات اساسی صورت گیرد. وی مهمترین مشکلات حال حاضر بخش چوار کمبود آب آشامیدنی روستاها برشمرد و بیان داشت: فرایند مطالعات کارشناسی نحوه آبرسانی به این روستاها انجام شده و در انتظار عملیاتی شدن این برنامه ها هستیم وی افزود: امید داریم نمایندگان محترم مردم در مجلس و مدیریت در این زمینه نیز همراهی و مساعدت بیشتری به عمل آورند.

بخشدار چوار علاوه بر تقاضای رفع مشکل بی آبی روستاها، ضرورت توجه به مساله بیکاری جوانان، توسعه راههای روستایی و تکمیل پروژه جاده قلاع (قلعه) به بانخشک را از نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی درخواست نمود.

پس از سخنان بخشدار چوار؛ “سهراب عظیمی” فرماندار اسبق و از اصلاح طلبان ایلام با اشاره به مشکلات بخش چوار گفت: بسیار خوشحالیم دیدگاه یک نماینده عام شمول و فارغ از نگاه قومی و طایفه ای است و این نوع نگاه میتواند افق روشنی را تعالی بخشد.

%d9%85%db%8c%d8%b1%d8%b2%d8%a7%db%8c%db%8c-2

 

عظیمی افزود: مطالبه دغدغه های مردم باید در اولویت باشد نه اینکه با وعده و وعید و موج سواری بر احساسات پاک جوانان و مردم سوار شد و در مواقع ضروری در میدان مطالبه گری نبود.

این فعال سیاسی اظهار داشت: دکتر میرزایی فارغ از هر نگاه قومی و قبیله ای به وعده هایش پایبند است و نگاهی کلی به مجموعه استان دارد و امروز هم برای مرتفع کردن مشکلات امده است.

از دیگر سخنرانان این مراسم حاج ابراهیم مظفری از معتمدین و بزرگان بخش چوارو استان ایلام بود که در خصوص مشکلات و مسایل بخش چوار مطالبی را اظهار داشتند و ضمن گلایه از مسئولان قبلی خواستار تسریع در انجام آن شدند.

در ادامه اسد کمالوند رییس شورای اسلامی شهر چوار ضمن اشاره به مشکلات شهر چوار از کمبود اعتبارات عمرانی جهت توسعه و عمران شهر شد.

در ادامه سفر دکتر میرزایی به روستای مورت بود که علی اصغر باپیری رییس شورای اسلامی مورت و بخش چوار ابتدا به مشکلات روستاهای بخش چوار در بخش های مختلف آب و برق، اشتغال جوانان،کمبود اعتبارات، راههای روستایی و ارتقاء چوار به شهرستان مطالبی را یاداور شدند.

رییس شورای اسلامی بخش چوار که رییس شورای اسلامی مورت نیز هست علاوه بر احصاء مشکلات بخش چوار به کمبود اعتبار بوستان روستایی مورت اشاره کرد که با قول مساعد نماینده محترم مردم نسبت به تامین اعتبار ان مواجه شد.

نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی در ادامه به روستای چگاء سفر کرد که در آنجا دکتر صادق چراغی عضو شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان استان ضمن تاکید مجدد به مشکلات بخش چوار خواستار توجه جدی به رفع ان شد و ابراز امیدواری کرد با درایت دکترمیرزایی ومدیریت ایشان اعتبارات بیشتری به بخش چوار اختصاص یابد.

اضافه می شود: در جریان این سفر علاوه بر بخشدار چوار و جمعی از مدیران بخش، دکتر امیدعلی باپیری رییس دانشگاه فرهنگیان استان، دکترصادق چراغی عضو شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان استان، مهندس محمد حسین جمشیدی از فعالان سیاسی، جمعی از اصلاح طلبان بخش چوار و نمایندگان رسانه های گروهی دکتر میرزایی را همراهی کردند.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.