کدخبر : 4833
جمعه 18 نوامبر 2016 - 12:37
فاقددیدگاه

چرا وزیر راه و شهرسازی به ایلام نیامد؟

پایگاه خبری جامک : مهدی کاکاخانی

هر سال همزمان با شروع پیاده روی اربعین حسینی (ع) و حضور خیل عظیم زوار برای عبور از مرز بین المللی مهران، شاهد تشریف فرمائی مقامات بلند مرتبه از وزرای دولت گرفته تا معاونین وزارتخانه ها و نمایندگان نهادهای انقلابی و مذهبی به استان ایلام هستیم.

این مهمانان چند ساعته پس از قرار گرفتن در مقابل دوربین های تلویزیونی و بیان چند وعده رسانه ای و انتقاد از ضعف هایی که بایستی خودشان آنها را مرتفع می کردند؛ مسوولان استانی را با کوله باری از رنج و مشقت تنها گذاشته و تمام ناکامی ها و کاستی هایی که ریشه در سطح کلان کشوری دارد را متوجه مدیران بومی و سازمان های استانی می کنند.

در همین چند روز اخیر که اوج ترافیک زائرین در مرز بین المللی مهران و شهرهای استان به مرحله بحران رسیده بود؛ شاهد حضور وزیر اطلاعات، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون وزیر نیرو و …. بودیم که از همان ابتدا مشخص است حضور آنان نمی تواند گره گشای مشکلات این مسیر و بهبود شرایط برای سال های آتی باشد. زیرا گزارش هایی که یک وزیر غیر سازمانی و غیر تخصصی از مشکلات و موانع منطقه تهیه می کند و قرار است در اختیار هیات دولت قرار دهد بسیار متفاوت تر از نگاه کارشناسانه وزارتخانه مرتبط با آن معضل و مشکلات خواهد بود.

بدون شک آنچه که الان در مرزمهران و مسیرهای منتهی به عنوان مشکل اساسی مطرح است، نه مشکلات امنیتی بوده و نه مشکلات فرهنگی و هنری، بلکه مهمترین و اساسی ترین چالش مرز مهران، ضعف زیرساخت های حوزه راه و سیستم حمل و نقل می باشد.

با این حساب انتظار می رفت اولین فردی که از دولت تدبیر و امید به استان ایلام سفر می کرد، وزیر راه و شهرسازی می بود. بهتر بود که دکتر آخوندی در جمع زائران قرار می گرفت و از نزدیک مشکلات منطقه را بررسی می کرد و برای برون رفت از این همه ضعف و کاستی ها که در طی سالیان متمادی انباشت شده است، به فکر اتخاذ راهکارهای اساسی باشند.

عدم حضور وزیر راه و شهرسازی در استان می تواند به چند دلیل باشد؛ یکی این که به خاطر کارهای نکرده و عدم انجام به تعهدات خویش برای این استان، احساس شرم نموده که با توجه به روحیات وزراء در دولت های مختلف که عذرخواهی و احساس شرمساری هیچگونه جایگاهی در سیستم مدیریتی آنها ندارد، این بخش بعید به نظر می رسد.

دیگری این که وزارتخانه تحت امر ایشان، به روند توسعه راههای این منطقه اعتقادی ندارند، به نظر می رسد این بخش صحیح تر است چرا که مشخص است در برنامه های حوزه زیرساختی مجموعه وزارت راه و شهرسازی سرفصلی به نام توسعه راههای مواصلاتی استان ایلام دیده نمی شود!!!.

بنابراین در هر دو شرایط بایستی به مردم استان ایلام حق داده شود که به خاطر تمام کاستی هایی که این وزارتخانه در حق مردم استان ایلام انجام داده گله مند بوده و به نشانه اعتراض، اولین کارت زرد “مردم به مسوولین” از سوی مردم استان ایلام برای این وزارتخانه صادر گردد.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.