کدخبر : 4805
دوشنبه 14 نوامبر 2016 - 13:55
فاقددیدگاه

انتقاد امام‌جمعه ایلام از عملکرد رسانه ملی در قبال مرز مهران

امام‌جمعه ایلام از عملکرد رسانه ملی در عدم توجه به مرز مهران انتقاد کرد و گفت: درحالی‌که عموم مردم با توجه به فاصله طولانی مرزهای شلمچه و چذابه تا کربلا ترجیح می‌دهند به دلیل کوتاهی مسیر و امنیت بالا مرز مهران را برای سفر به عتبات عالیات انتخاب کنند، رسانه ملی برای کشاندن موج جمعیت به دیگر مرزها تبلیغ می‌کند.

به گزارش ایسنا؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین «محمد نقی لطفی» در نشست ستاد اربعین استان ایلام در پایانه مرزی مهران اظهار کرد: حجم جمعیت زائران ورودی به مرز مهران در اربعین امسال به‌مراتب بیشتر از ۲ سال گذشته است و پیش‌بینی‌ها برای افزایش تعداد زائران از این مرز محقق شد.

وی با انتقاد از عملکرد رسانه ملی در عدم توجه به مرز مهران، افزود: درحالی‌که عموم مردم با توجه به فاصله طولانی مرزهای شلمچه و چذابه تا کربلا ترجیح می‌دهند به دلیل کوتاهی مسیر و امنیت بالا مرز مهران را برای سفر به عتبات عالیات انتخاب کنند، رسانه ملی برای کشاندن موج جمعیت به دیگر مرزها تبلیغ می‌کند.

امام‌جمعه ایلام با تأکید بر اینکه تمامی مردم و مسئولان استان در خدمات‌رسانی به زائران بسیج شده‌اند، تأکید کرد: پذیرایی از زائران سعادت بسیار بزرگی است که نصیب مردم ایلام شده و تاکنون از این امتحان الهی سربلند بیرون آمده‌اند.

حجت‌الاسلام لطفی ادامه داد: امسال با تلاش ارگان‌های مختلف ازجمله راه و شهرسازی و استانداری بخشی از جاده ایلام – مهران تعریض شد ولی باید با مساعدت مسئولان ارشد کشوری پیش از اربعین سال آینده این جاده چهار بانده شود.

وی اضافه کرد: اربعین تنها یک مراسم مذهبی نیست و دارای ابعاد اجتماعی، سیاسی و فرهنگی و نمایش قدرت جهان اسلام در مقابل استکبار است پس همه باید برای تحقق اهداف این کنگره عظیم تلاش کنند.

استاندار ایلام گفت: آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند با دامن زدن به ناامنی، عراق را به محلی برای جولان اهداف پلید خود تبدیل کنند که برگزاری راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی در خنثی کردن این توطئه آن‌ها نقش اساسی دارد.

وی اضافه کرد: استقبال چشمگیر و فراتر از انتظار زائران اربعین حسینی از مرز بین‌المللی مهران، ضرورت تکمیل زیرساخت‌ها در استان ایلام و شهرستان مهران را صدچندان کرده است.

منبع: ایسنا

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.