کدخبر : 4793
یکشنبه 13 نوامبر 2016 - 8:50
فاقددیدگاه

خبرنگاران ایلام و افاضات خطیبِ خبرساز

اصحاب رسانه‌ی استان ایلام که با سابقه‌ی بیش از دو دهه فعالیت ، عملکرد قابل دفاعی در راستای عمل به رسالت خطیر خویش ارایه داده‌اند، همواره آغازگر رویدادهای مطبوعاتی در سطوح استانی،منطقه‌ای، ملی و فرامرزی بوده‌اند و به اذعان دکتر مختاریان،از اساتید برجسته‌ی روزنامه‌نگاری کشور »بهترین خبرنگاران ایران،در ایلام هستند».
این قشر شریف که با دوراندیشی و هوشمندی مثال‌زدنی، در مواقع حساس نقش مؤثر خود را در تأمین امنیت و  آرامش فضای عمومی جامعه ایفا کرده‌اند، با کمترین درآمد مالی، تنها و تنها به توسعه و پیشرفت استان می‌اندیشند.
آنان در بزنگاه‌های تاریخی با ارایه‌ی تحلیل‌های سازنده،آسیب‌ها و تهدیدها را به حدأقل ممکن کاهش داده‌اند و مسئولان را در اتخاذ تصمیمات درست یاری رسانده‌اند؛ اتفاقات مربوط به انتخابات‌های گذشته و موضوعات اخیر از جمله حواشی تئاتر جنجالی و بحث انتقال آب سیاهگل ایوان ،از مصادیق بارزِ موقعیت شناسی مطبوعات و نقش آفرینی فعالانه‌ی آن‌ها به شمار می‌روند.

حال، در پی هشدارهای دلسوزانه‌ی تعدای از خبرنگاران منتقد استان، مبنی بر ضرورت پرهیز از اظهارنظرهای احساسی و تمکین از نظر کارشناسان در خصوص انتقال آب سیاهگل ایوان به تعدادی از روستاهای بخش چوار، حجت‌الاسلام لروند، امام جمعه‌ی محترم ایوان،خبرنگاران منتقد را عده‌ای «عریضه‌نویس،مواجب بگیر، تفرقه‌انداز، خبرنگارنما و فرمایش نویس»خطاب کرده که جای بسی تأسف،تأثر و البته تأمل است!
بی‌گمان، نادیده گرفتن نقش مطبوعات در مناسبات اجتماعی و سیاسی استان خطایی نابخشودنی‌ست و توهین به آنان اشتباهی به مراتب بالاتر!
از این رو،انتطار می‌رود حجت‌الاسلام لروند ،با اتخاذ مواضع متین و معتدل، ضمن پرهیز از ایجاد فضای دوقطبی در بین رسانه‌های استان در نحوه‌ی موضوع‌گیری خود در قبال اصحاب رسانه تجدید نظر نمایند تا خبرنگاران استان ، به حرمت لباسی که بر تن دارد و احترامی که برای میهمان قائل‌اند،از کرده‌ی ایشان صرف‌نظر کنند، یا به قول نلسون ماندلا:«ببخشند، اما فراموش نکنند

در پایان یادآور می‌شود در صورت انتقال یا عدم انتقال آب چشمه‌های سیاهگل ایوان به روستاهای بخش چوار پیروز و میدان‌دار اصلی این موضوع مردم و نخبگان شریف و بزرگوار ایوان هستند.

منبع: پایگاه خبری ویرا

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.