کدخبر : 4790
یکشنبه 13 نوامبر 2016 - 8:39
فاقددیدگاه

مدارس شهر مرزی مهران تعطیل نیست

فرماندار مهران با تکذیب خبر مربوط به تعطیلی ۲ هفته ایی مدارس شهر مرزی مهران بواسطه استفاده از فضاهای آموزشی برای اسکان زائران گفت: هیچ تصمیمی مبنی بر تعطیل شدن مدارس این شهر اتخاذ نشده است.

به گزارش ایرنا: مراد ناصری شامگاه شنبه اظهار کرد: تعطیلی مدارس شهر مرزی مهران در ایام منتهی به اربعین حسینی صحت ندارد ولی اگر نیاز به اسکان زائران باشد از ظرفیت برخی مدارس بدون تعطیل کردن آنها، استفاده می کنیم.

وی افزود: تمام مدارس شهرستان مهران در مقاطع مختلف تحصیلی همچون روزهای عادی در این ایام هم باز هستند و هیچ مدرسه‌ای تعطیل نمی شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام نیز در این خصوص تاکید کرد: خبر تعطیلی مدارس مهران که در برخی سایت ها و فضاهای مجازی اعلام شده صحت ندارد بنابراین مدارس این شهر براساس روند عادی دایر هستند.
علی بیرانوند ادامه داد: در صورتی که ستاد اربعین استان ایلام برای اسکان زائران با کمبود مکان مواجه باشد از ظرفیت مدارس شهر مهران آن هم در شب ها استفاده خواهد شد تا خللی در فعالیت مدارس ایجاد نشود.
به گفته وی، اکنون اسکان زائران در شیفت مخالف برخی مدارس، سالن های ورزشی و یک زائر سرا در شهر مهران انجام می شود.
مدیر کل آموزش و پرورش ایلام اضافه کرد: فعالیت ۱۷ فضای آموزشی شهر مهران برقرار است ولی در صورت نیاز به تعطیلی این واحدها، بصورت رسمی از طریق رسانه ها اطلاع رسانی خواهد شد.
به گزارش ایرنا، مرز بین المللی مهران در ۹۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام مهمترین کانون تردد زائران اربعین حسینی به عتبات عالیات است.
پیش بینی می شود در ایام منتهی به اربعین حسینی امسال بیش از ۲ میلیون زائر از طریق مرزهای کشورمان با عراق تردد کنند.
مسئولان سازمان حج و زیارت اعلام کردند، تاکنون بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از طریق سامانه سماح برای دریافت ویزای عراق ثبت نام کرده اند.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.