کدخبر : 4769
جمعه 11 نوامبر 2016 - 18:56
فاقددیدگاه

مهران، نزدیک‌ترین و امن‌ترین مرز برای تردد زائران اربعین است

مام‌جمعه ایلام،گفت: مرز مهران نزدیک‌ترین و امن‌ترین مرز کشور برای تردد زائران اربعین است و بیشترین زائران از این مرز تردد می‌کنند لذا مسئولان و مردم طوری به زائران اربعین خدمات‌رسانی و پذیرایی کنند که ابروی استان حفظ شود.

به گزارش ایسنامنطقه ایلام، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «محمد نقی لطفی» در خطبه‌های نماز جمعه ایلام، اظهار کرد: در آستانه اربعین هستیم و استان ایلام و مرز مهران میزبان صدها هزار زائر امام حسین(ع)، است و ضروری است که زائران در این همایش دشمن‌شکن به توصیه‌های مذهبی،اعتقادی و قانونی توجه جدی کنند.

وی بابیان اینکه در پیاده‌روی اربعین گناهان بخشید می‌شود و این مهم یک توفیق بسیار بزرگ است افزود: زائران باید در این همایش از رفتار بد، نگاه به حرام پرهیز کنند و نماز زیاد بخوانند و به نیازمندان در این پیاده‌روی کمک کنند.

لطفی با تأکید بر اینکه مرز مهران نزدیک‌ترین و امن‌ترین مرز کشور بوده لذا بیشترین زائران از این مرز تردد می‌کنند خاطرنشان کرد: مسئولان و مردم طوری به زائران اربعین خدمات‌رسانی و پذیرایی کنند که ابروی استان حفظ شود و زائران با خاطره خوش از ایلام برگشت پیدا کنند.

امام‌جمعه ایلام در ادامه با اشاره به ۲۴ آبان ماه‌روز کتاب و کتاب‌خوانی و روز بزرگداشت استاد علامه طباطبائی، تصریح کرد: تاریخ هیچ تمدنی خالی از کتاب و کتابت نبوده است و همه فرهنگ‌ها با کتاب آغاز می‌شود و با کتاب رشد می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه کتاب حلقه ارتباط انسان با گذشته و تاریخ است ادامه داد: در این میان آئین مقدس اسلام بیشترین بهره را از کتاب برده است چراکه پیامبر عظیم الشان اسلام رسالتش را بافرمان خواندن از سوی خداوند آغاز می‌کند و در همین فرهنگ است که خداوند به قلم سوگند یاد می‌کند و بزرگ‌ترین معجزه آخرین رسول را کتاب یعنی قرآن قرار داده است.

لطفی در ادامه با اشاره به اینکه فساد در سیستم اداری تهدید جدی برای دولت و نظام است افزود: باید از معاون اول رئیس‌جمهوری تشکر کرد که با اظهارات دلسوزانه خویش هشدار می‌دهد که باید هر چه سریع‌تر مبارزه با فساد در همه دستگاه‌ها صورت بگیرد.

امام‌جمعه ایلام خاطرنشان کرد: اگر عناصر فساد در فلان بانک، صندوق ذخیره قرض‌الحسنه فرهنگیان و یا فلان مؤسسه تجاری وابسته به نهادهای دولتی نفوذ نکرده بودند ما امروز شاهد حقوق‌های نجومی و یا وام‌های میلیاردی با دو درصد سود بانکی توسط برخی رؤسای بانک‌ها نبودیم.

وی ادامه داد: این‌یک فاجعه بزرگ است که در دو بانک معتبر دولتی یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان مفقود شود، قطعاً این رقم توسط رانت‌خواران و افراد فاسد و غارتگر چپاول شده است.

امام‌جمعه ایلام گفت: بدون تردید فساد در سیستم اداری کشور بزرگ‌ترین ضربه به حیثیت نظام اسلامی و باعث یاس و ناامیدی و سلب اعتماد مردم نسبت به حکومت را به دنبال خواهد داشت، وای بر آن روزی که مردم انقلابی که بزرگ‌ترین حامی حکومت و نظام اسلامی نسبت به مسئولان نظام و نهاد و ارگان‌ها بدبین و درنهایت بی‌اعتماد شوند.

لطفی در ادامه به اقدام اخیر دولت آمریکا علیه ملت ایران اشاره کرد و تصریح کرد: اعلام وضعیت فوق‌العاده توسط رئیس‌جمهور آمریکا به مدت یک سال علیه ملت ایران اوج گستاخی و بدعهدی آمریکا پس از برجام است و جای بسی تأسف است که مسئولان به‌جای مبارزه ملی با استکبار در مقابل بدعهدی‌ها به نهادهای نظام و دستگاه قضائی حمله می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور به‌جای موضع‌گیری قاطع در برابر گستاخی‌های اوباما در نقض عهدبرجام، ملت ایران و دولت‌های پیشین را مورد مذمت قرار می‌دهد و می‌گوید چرا ما جوری رفتار کردیم که آمریکا به تحریم ما رأی داد، بیان رئیس‌جمهور در سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا فلسفه تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران توسط دانشجویان را زیر سؤال می‌برد.

منبع: ایسنا

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.