کدخبر : 4759
چهارشنبه 9 نوامبر 2016 - 23:20
فاقددیدگاه

راهپیمایی اربعین باید موجب رونق استان های مرزی ایران و عراق شود

معاون وزیر کشور و رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت: باید شرایطی فراهم شود تا راهپیمایی عظیم اربعین حسینی موجب رونق و توسعه استان های مرزی ایران و عراق شود.

به گزارش ایرنا، حسین ذوالفقاری عصر چهارشنبه در نشست ستاد اربعین استان ایلام که در فرمانداری مهران برگزار شد، اظهار کرد: تردد میلیونی زائران در استان های مرزی باید به رونق فصای کسب و کار این مناطق منجر شود.

وی با بیان اینکه باید به سمتی حرکت کنیم که صفر تا صد فرآیند برگزاری آیین اربعین توسط مردم انجام شود، افزود: نباید اینگونه تصور شود که در مراسم اربعین تمامی هزینه های اسکان، پذیرایی و دیگر خدمات مجانی است.
معاون وزیر کشور و رئیس ستاد مرکزی اربعین یادآور شد: باید تلاش کنیم در سه تا چهار سال آینده با اجرای کارهای ماندگار و تکمیل زیر ساخت ها دیگر نیازی به تشکیل ستاد اربعین و ارائه خدمات به این شکل در استان های درگیر با موضوع نباشد.
سردار ذوالفقاری تاکید کرد: قرارگاه دایمی اربعین باید در مهران راه اندازی شود تا با هماهنگی مسئولان استان ایلام بطور مرتب مشکلات موجود رصد و راهکارهای برطرف کردن آنها اتخاذ شود.
وی گفت: بخش زیادی از مشکلات سال گذشته بویژه بخش هایی از جاده مهران – ایلام با تعریض برطرف شده و باید در فرصت باقی مانده نسبت به رفع مشکلات موجود بویژه از نظر نصب علایم راهنمایی در پارکینگ بخصوص ترمینال برکت اقدام لازم بعمل آید و راه های دسترسی اضطراری نیز تکمیل شود تا رانندگان در صورت بروز ترافیک از این مسیرهای جایگزین استفاده کنند.
سردار ذوالفقاری همچنین بر لزوم بیمه کردن خودروها در پارکینگ ها تاکید کرد و افزود: این کار باعث می شود در صورت بروز خسارت به ماشین های زائران نسبت به جبران خسارت آنها اقدام شود.
وی با انتقاد از عمل نکردن استان های معین در زمینه ارائه کمک به استان ایلام گفت: مسئولانی که در این زمینه به وظایف محوله خود عمل نکرده اند از سوی وزارت کشور مورد مواخذه قرار خواهند گرفت.
معاون وزیر کشور و رئیس ستاد مرکزی اربعین یادآور شد: امروز مرز مهران به مهمترین نقطه عزیمت زائران اربعین تبدیل شده و بیشتر زوار ترجیح می دهند از این نقطه به عتبات عالیات مشرف شوند بنابراین اگر بتوانیم زیرساخت های مورد نیاز بویژه از نظر تکمیل راه های ارتباطی را فراهم کنیم توان پذیرایی از تعداد بسیار بیشتری از زائران در این مرز وجود دارد.
سردار ذوالفقاری تاکید کرد: سال گذشته در زمینه هماهنگی میان ارگان های دخیل مشکلاتی ایجاد شد که امسال با واگذاری فرماندهی میدان به استان ایلام بخش زیادی از این مسائل برطرف شده است.
استاندار ایلام نیز در این نشست اظهار کرد: بیش از ۹۵ درصد از مسائل سخت افزاری و زیربنایی که مصوب شده بود انجام شده و در تلاشیم تا در فرصت باقیمانده مابقی را نیز به سرانجام برسانیم.
محمدرضا مروارید بیان کرد: با توجه به اینکه نیازها روز به روز در حال افزایش است و همواره در ارائه خدمات نیازهای جدیدی نیز بوجود می آیند امیدواریم که در سال ۹۶ با برنامه ریزی جامع در سرعت بخشیدن به ارائه خدمات و فراهم کردن زیرساخت ها هماهنگی لازم بوجود آید.
وی با اشاره به اینکه در وضعیت موجود و فراهم کردن زیرساخت های لازم در استان آمادگی کامل وجود دارد ، تاکید کرد: اکنون باید همه توجهات به مسائل روبنایی باشد و هم در سطح ملی و هم استانی در این زمینه اهتمام لازم به وجود آید.
معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام نیز در این نشست با بیان اینکه مهمترین موضوع و دغدغه ما تامین امنیت و سلامت زائرین است، عنوان کرد: با هماهنگی یگان های نظامی، انتظامی، امنیتی و اطلاعاتی طرح جامع امینت اربعین پس از چکش کاری های فراوان در مرکز به تصویب رسیده است.
حسین کلانتری گفت: با همگرایی خیلی خوبی که بین نیروهای نظامی ، انتظامی، امنیتی و اطلاعاتی در استان وجود دارد این امینت و سلامت همواره برقرار و دایر بوده و هست.
وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه استاندار ایلام فرماندهی قرارگاه اربعین در استان را بر عهده دارد بر هماهنگی های لازم در قالب مدیریت واحد و متمرکز در برنامه ریزی، تصمیم گیری ها و هدایت عمومی مردم در قالب قرارگاه اربعین استان تاکید کرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار نیز در ادامه در این نشست با انتقاد از اینکه استان های معین ایلام بر خلاف انتظارات ظاهر شده اند خواستار توجه جدی مسئولان در سطح ملی در این زمینه شد و گفت: اقدامات سخت افزاری در مرز به پایان رسیده و از فردا صبح پایانه برکت آماده خدمات دهی به زوار است و تردد اتوبوس های بین شهری به کمربندی های مهران منتقل می شود و از بار ترافیکی شهر مهران کاسته می شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری نیز در این نشست با اشاره به ایجاد مواکب و زائرسراها در مسیر تردد زوار خواستار فراهم کردن امکانات و تجهیزات لازم برای خدمات رسانی به زوار شد.
حشمت الله عسگری اظهار کرد: تدابیر لازم برای ارائه خدمات در مهران و مرز اندیشیده شده است اما با توجه به شرایط ناپایدار جوی و برودت هوا فراهم نمودن موکت، پتو و .. ضرورت دارد.

منبع: ایرنا

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.