کدخبر : 4734
دوشنبه 7 نوامبر 2016 - 12:17
فاقددیدگاه

کتاب از هروله تا عرش در سوگواره شعر عاشورایی شین رونمایی می شود

رئیس حوزه هنری ایلام گفت: کتاب از هروله تا عرش نوشته خداداد ابراهیمی در پنجمین سوگواره شعر عاشورایی شین در این استان رونمایی می شود.

کتاب از هروله تا عرش در سوگواره شعر عاشورایی شین رونمایی می شود 

به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری ایلام؛ محمدعلی قاسمی اظهار کرد: این کتاب شامل خاطرات، تجارب و مشاهده های ابراهیمی روزنامه ‌نگار ایلامی از آیین پیاده‌روی‌ اربعین حسینی در سال های ۹۲ و ۹۳ است.
وی با بیان اینکه این مجموعه حاوی خاطرات مکتوب و مصور یک زائر پیاده از مهران تا کربلاست، یادآور شد: جستاری در تاریخ و فرهنگ سفر پیاده به کربلا، نگاهی به موکب های حسینی شهرهای مسیر کربلای معلی، توصیف شارع المخیم شهر کربلا، کنگره جهان تشیع در کربلا، اربعین مهران به روایت تصویر، شخصیت های دینی در راه کربلا و مقتل خوانی کربلایی‌ها از جمله موضوعات این کتاب است.
وی تاکید کرد: این کتاب در ۹۶ صفحه و در تیراژ سه هزار نسخه به صورت تمام رنگی به همت انتشارات زانا اوایل سال جاری منتشر شده است اما رونمایی از آن به زمان نزدیک به اربعین موکول شد.
رئیس حوزه هنری ایلام با بیان اینکه پنجمین سوگواره شین با همکاری جهاد دانشگاهی و دانشگاه ایلام برگزار می شود، گفت: تا کنون چهار دوره سوگواره‌ برگزار شده و امسال بخش دانشجویی نیز به این سوگواره اضافه شده است.
قاسمی تاکید کرد: برنامه‌های حوزه هنری کاربردی بوده و در قالب کتاب منتشر می‌شوند که در همین راستا در آستانه‌ عاشورای حسینی از مجموعه‌ اشعار سروده شده برای چهار دوره سوگواره شین که در کتاب ئه‌سر شه‌هید توسط حبیب‌الله بخشوده گردآوری شده بود، رونمایی شد.
پنجمین سوگواره شعر کردی عاشورایی با عنوان شین در دو بخش عمومی و دانشجویی به مناسبت اربعین حسینی چهارشنبه ۱۹ آبانماه ساعت ۱۹ در دانشگاه ایلام برگزار می شود.
در این سوگواره شاعران استان آخرین سوگ سروده های خود را در وصف سید و سالار شهیدان قرائت خواهند کرد.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.