کدخبر : 4731
دوشنبه 7 نوامبر 2016 - 12:15
فاقددیدگاه

۷۰۰ هزار راس از دام های ایلام در برابر تب برفکی مایه کوبی شدند

مدیرکل دامپزشکی ایلام گفت: ۷۰۰ هزار راس معادل یک سوم از دام های عشایر و روستایی این استان در ۲ هفته گذشته در برابر بیماری تب برفکی مایه کوبی شده اند.

۷۰۰ هزار راس از دام های ایلام در برابر تب برفکی مایه کوبی شدند 

به گزارش ایرنا؛‌ دکتر وهاب پیرانی اظهار کرد: هدف این اداره کل تکمیل و اتمام فرایند عملیات مایه کوبی دام های مناطق روستایی و عشایر استان در مدت ۴۵ روز است.
وی افزود: با توجه به پراکندگی مناطق روستایی بویژه پراکنش و جابجایی مداوم جامعه عشایری و کوچ آنها به مناطق مختلف دسترسی به عشایر استان برای انجام مایه کوبی تب برفکی با سختی و مشکل مواجه است.
دکتر پیرانی تاکید کرد: با این وجود، بعد از استقرار عشایر در مناطق قشلاقی و گرمسیری و پایان مایه کوبی فرایند لکه گیری تب برفکی در میان این جامعه آغاز می شود تا اگر احتمالا احشامی از طرح مایه کوبی جا مانده اند، نیز در برابر این بیماری واکسینه شوند.
وی یادآور شد: برخلاف سال گذشته که استان از لحاظ تامین واکسن تب برفکی با مشکل و کمبود مواجه بود اما امسال با همکاری سازمان دامپزشکی کشور به میزان کافی واکسن تب برفکی در استان ذخیره سازی شده است.
وی با توجه به اینکه استان ایلام در فصل زمستان پذیرای جمعی از عشایر استان های کرماشناه، همدان و لرستان است، گفت: به مسئولان این استان ها تاکید شده که قبل از کوچ عشایر به استان ایلام، احشام آنها علیه بیماری تب برفکی مایه کوبی شود.
به گزارش ایرنا، سال گذشته به علت شیوع تب برفکی در بین احشام تعداد زیادی از احشام نورس سبک و سنگین استان ایلام تلف شدند و خسارت های سنگینی به صاحبان آنها وارد شد.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.