کدخبر : 4720
یکشنبه 6 نوامبر 2016 - 13:44
فاقددیدگاه

رشد ۷۵ درصدی صادرات کالا از پایانه مرزی مهران

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت صنعت، معدن و تجارت ایلام گفت: در ۷ ماهه نخست سال جاری میزان صادرات استان و سایر گمرکات از پایانه مرزی مهران با رشد ۷۵ درصدی همراه بوده است.

به گزارش ایسنا: «جمیل شوهانی»  اظهار کرد: در سال ۹۲ میزان صادرات تجاری استان از طریق پایانه مرزی مهران ۳۹۸ میلیون و ۱۰۱ هزار و ۹۹۳ دلار بوده و در بخش پیله‌وری نیز ۱۸ میلیون و ۶۹۲ هزار و ۴۹۷ دلار صادرات صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۲ در مجموع ۴۱۶ میلیون و ۷۹۴ هزار و ۴۹۰ دلار کل صادرات استان بوده است، افزود: در سال ۹۳ میزان صادرات تجاری استان ۵۴۷ میلیون و ۲۰۹ هزار و ۸۱۷ دلار بوده که با احتساب ۲۴ میلیون و ۷۵۵ هزار و ۶۹۵ دلار صادرات پیله‌وری مجموع صادرات استان در سال ۹۳ رقم ۵۷۱ میلیون و ۹۶۵ هزار و ۵۱۲ دلار بوده است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت صنعت، معدن و تجارت ایلام اضافه کرد: در سال ۹۴ در حوزه صادرات تجاری ۵۹۸ میلیون و ۵۷ هزار و ۴۹۸ دلار و در بخش صادرات پیله‌وری نیز ۲ میلیون و ۵۹۷ هزار و ۲ دلار انجام شده که در مجموع ۶۰۰ میلیون و ۶۵۴ هزار و ۵۰۰ دلار صادرات در سال ۹۴ از پایانه مرزی مهران ثبت شده است.

شوهانی با بیان اینکه در ۷ ماهه نخست سال جاری میزان صادرات استان و سایر گمرکات از پایانه مرزی مهران ۱ میلیارد و ۳۵۱ میلیون و ۸۲ هزار و ۶۰۴ دلار بوده است، عنوان کرد: این میزان صادرات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۷۵ درصد رشد داشته است.

وی با تاکید بر اینکه صادرات گمرکات استان از مرز بین‌المللی مهران در ۷ ماهه نخست امسال ۳۵۲ میلیون و ۹۰۶ هزار و ۵۳۹ دلار و صادرات سایر گمرکات از این مرز ۹۹۸ میلیون و ۱۷۶ هزار و ۶۵ دلار بوده است، گفت: اقلام صادراتی شامل کولرهای آبی، کود شیمیایی، مصنوعات پلاستیکی، تره‌بار، اجزا و قطعات وسیله نقلیه و محصولات فلزی است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت صنعت، معدن و تجارت ایلام در پایان یادآور شد: متوسط قیمت هر تن کالای صادراتی استان و سایر گمرکات ۹۰۴ دلار بوده و این در حالی است که متوسط قیمت هر تن کالای صادراتی در استان ۴۷۰ دلار بوده است.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.