کدخبر : 4701
پنج‌شنبه 3 نوامبر 2016 - 13:53
فاقددیدگاه

سوگواره شعر کردی عاشورایی «شین»؛ گامی مهم در تقویت ادبیات آیینی ایلام

رییس دانشگاه ایلام گفت: در نقش‌آفرینی دانشگاه‌ها در حماسه‌ی اربعین باید محوریت با دانشجویان باشد.

دکتر «محمد علی‌اکبری» در نشست شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان ایلام با محوریت اربعین، اظهار کرد: امروز راهپیمایی اربعین به تجمع بزرگ شیعیان و محبان اهل‌بیت (ع) تبدیل ‌شده و حضور نسل جوان دانشگاهی ما در این کنگره جهانی تأثیرات خاصی بر این قشر دارد.

وی با بیان اینکه سال گذشته، زائران اربعین از ۱۰۵ کشور جهان در این کنگره حضور داشتند، افزود: از این تعداد، زائران ۱۰ کشور، مرز بین‌المللی مهران را برای سفر به عراق و حضور در کنگره بزرگ اربعین انتخاب کردند.

رییس دانشگاه ایلام با تأکید بر اینکه صرف از نظر از هرگونه تفکری باید توجه داشته باشیم که اسم ما، نذر ما و حضور ما همگی اهل‌بیتی (ع) است، اضافه کرد: مسئولان کشوری می‌دانند که ما در استان از همکاری با هم لذت می‌بریم و بر همین اساس با وجود تقاضای سایر دانشگاه‌های کشور، میزبانی سوگواره ملی اربعین به دانشگاه ایلام محول شد که در ۱۴ محور فعالیت خواهد کرد و این محورها شامل دلنوشته، خاطره، شعر، طراحی نرم افزاهای کاربردی برای اندروید و کامپیوتر، کتاب، مقاله، پایان‌نامه، عکس، نقاشی، نماهنگ، فیلم کوتاه، کلیپ، خوشنویسی و پوستر است.

وی با بیان اینکه دانشگاهیان از سراسر کشور می‌توانند تا ۲۰ بهمن ماه آثار خود را به دبیرخانه سوگواره ملی اربعین در دانشگاه ایلام ارسال کنند، گفت: فرآیند توزیع فراخوان این سوگواره از مهر ماه آغاز شده و اختتامیه این سوگواره در اسفندماه سال جاری در دانشگاه ایلام برگزار خواهد شد.

علی‌اکبری با اشاره به اینکه محوریت کارهای اربعین نباید اداری باشد، تصریح کرد: در انجام فعالیت‌های خدمات‌رسانی به زوار اربعین، دانشجویان باید محور باشند و در این آزمون بزرگ نقش‌آفرینی کنند.

وی ادامه داد: حضور جامعه دانشگاهی در مراسم اربعین باید با فعالیت هر چه بیشتر، پررنگ باشد و همه دانشگاه‌ها حضور داشته و ایفای نقش کنند.

رییس دانشگاه ایلام با بیان اینکه برگزاری سوگواره شعر کردی عاشورایی «شین» در دانشگاه ایلام در جهت تقویت ادبیات آیینی استان، حرکتی در راستای فعالیت‌های اربعین است، اظهار کرد: با توجه به اینکه دانشگاه ایلام به ‌عنوان دبیرخانه دائمی سوگواره ملی اربعین تعیین‌ شده، باید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

سوگواره دانشجویی شعر کردی عاشورایی «شین»  ۱۹ آبان با همکاری جهاددانشگاهی استان، حوزه هنری و دانشگاه ایلام برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.