کدخبر : 4687
چهارشنبه 2 نوامبر 2016 - 10:15
فاقددیدگاه

پاسخ مدنی فعالان رسانه ای به یک بی اخلاقی ناشیانه

سایت خبری جامک: رعایت اخلاق حرفه ای، حفظ شان و منزلت انسان ها در هر صنف و پیشه ای جزء اصول اولیه و از توصیه های اکید پیشوایان دینی و مذهبی ما می باشد. در جامعه کوچک استان ایلام که روابط اجتماعی افراد به دلیل قرابت های نسبی و سببی فشرده و بسیار نزدیک و تنیده در هم می باشد، ترویح رفتارهای غیر اخلاقی قابل پذیرش نمی باشد. آن هم از سوی مجموعه ای که منتخب مردم بوده و مشروعیت و پایداری خویش را تنها به واسطه رای و انتخاب مردم کسب نموده اند.

با این مقدمه و با توجه به فعل و انفعالات مدیریتی رخ داده در سطح ادارات و سازمان های دولتی در طی چند روز اخیر که با عزل شبانه بخشدار شهرستان مرزی مهران آغاز شد آنهم به دلیل یک نقد ساده از مدیر بالادستی و در ادامه در مراسم معرفی شهردار مرکز استان به اوج خود رسید، برخی از فعالان رسانه ای استان فارغ از هرگونه گرایش و تفکر سیاسی،‌ با رفتاری مدنی، مقوله بی اخلاقی شکل گرفته در جامعه اداری استان را به چالش کشیده و با برپایی یک مراسم ساده و صمیمی از مدیری که مورد بی مهری قرار گرفت بود تجلیل و تکریم به عمل آمد.

در ادامه ابتدا خلاصه ای از اظهارات یزدان قبادیان شهردار سابق شهر ایلام سپس گزارش مبسوط این نشست که توسط خبرنگار محترم سایت ویرا تهیه شده است به اطلاع خوانندگان فرهیخته جامک رسانده می شود

 

%d9%82%d8%a8%d8%a7%d8%af%d9%8a%d8%a7%d9%86

– امروز نه با کارت هدیه سراغ مطبوعات آمده‌ام و نه با پیام تطمیع و تهدید، بلکه به عنوان شهرداری که حتی تودیع هم نشده است در این مراسم با افتخار حضور یافته‌ام.

– علی الرغم تمام فشارها یک نفر استخدام نکرده‌ام و یکی از دلایل دلخوری و کدورت‌ها نیز همین بوده است.

– در اجرای طرح ترافیک پلیس همکاری لازم را با شهرداری نداشت.

– در تغییر نام میدان مخابرات به غلامرضاخان ارکوازی نامه مکتوب مخالفت برخی از اعضای شورا که از آنان انتظار همراهی بیشتر بود، موجود است.

– شایعه اختلاس ۳۰ و یا ۲۰ میلیاردی بر علیه اینجانب در فضای مجازی منتشر شد.

– با ۱۱ رای قاطع برکنار شده‌ام و دلیل برکناری‌ام ناتوانی نبوده و بلکه توانایی بوده است.

– هیچ شهرداری علاقه مند به انجام تعریض نیست اما در دوران مدیریتی من مهترین خیابان های شهر تعریض شدند.

– سیل ویرانگر سال گذشته همه برنامه های ما را به هم ریخت.

– از نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام و همچنین از استاندار ایلام به خاطر حمایت های بی دریغشان تشکر می کنم.

 

%d9%82%d8%a8%d8%a7%d8%af%d9%8a%d8%a7%d9%862

مشروح این نشست:

به گزارش “جامک” به نقل از پایگاه خبری “ویرا” :  پس از عدم دعوت از یزدان قبادیان؛ شهردار سابق ایلام در مراسم تودیع، جمعی از اصحاب رسانه و مطبوعات استان ایلام تصمیم گرفتند برای وی مراسم تودیع رسانه‌ای برگزار نمایند تا بدعت ناصواب اعضای شورای شهر ایلام در معارفه یک طرفه شهردار جدید ایلام یک روز پس از آن مراسم که از هر حیث بداخلاقی محسوب می‌شد پاسخ داده شود.

یزدان قبادیان بالغ بر ۱۵ ماه در سمت شهردار ایلام حضور داشت و حتی اگر یک ساعت از وقت خود را در اختیار مردم گذاشته باشد باید توسط اعضای شورا تکریم و تودیع می‌شد.

یزدان قبادیان که در معارفه خود در سال گذشته منصورپور شهردار اسبق ایلام را حبیب دل خود خواند و علی‌الرغم مخالفت شورا بر حضور منصورپور در مراسم تودیع تاکید کرد خود در مراسم تودیعش دعوت نشد تا لکه سیاهی در کارنامه رئیس شورای شهر ایلام و بانیان این امر مطرود بر جای بماند.

رسانه‌ها همواره با ورود به مسائلی که نیاز به روشنگری و تنویر افکار عمومی داشته‌اند نقش بسیار مهمی را ایفا نموده‌اند و امروز که جمع با کیفیتی از صاحبان رسانه در این مراسم حضور داشتند به رعایت اخلاق مدیریتی بویژه در نزد شورائیان تاکید شد.

ساعت ۱۷ امروز برای نخستین بار در تاریخ کشور اصحاب رسانه تصمیم گرفتند برای یک شهردار که به هر دلیلی برای او مراسم تودیع برگزار نشده است مراسم تودیع و تکریم برگزار نمایند.

هدف از برگزاری این مراسم رسانه‌ای نه تقابل با شورای شهر و شهردار جدید بود و نه در صدد بودند در مقابل تصمیمات مدیران و دولت عکس‌العمل سیاسی داشته باشد ،بلکه صرفا به دلیل بداخلاقی‌هایی که اخیرا در استان شکل گرفته و شهردار ایلام تازه‌ترین قربانی این بدعت ناصواب بوده است تصمیم بر‌آن شد برای شهردار سابق ایلام مراسم تودیع برگزار شود.

در این نشست که جمعی از اصحاب رسانه حضور داشتند سامی شهبازی از پیشکسوتان مطبوعات و سرپرست روزنامه رسالت در ایلام با ذکر این نکته که امروز برای تقدیر از زحمات شهردار سابق و تکریم وی اصحاب رسانه پیش‌قدم شده‌اند گفت:عزل یک شهردار به معنای عدم تودیع وی نباشد و این بداخلاقی اخیر در عدم تودیع شهردار ایلام نباید تکرار شود.

وی با ذکر این نکته که امروز به عنوان یک رسانه به دنبال بررسی عملکرد شهرداری و شورای شهر نیستیم و این نشست سیاسی نیست بلکه رسانه‌ای است، ادامه داد:همان گونه که استیضاح و عزل شهردار از اختیارات شورای شهر است، برگزاری تودیع وظیفه شورای شهر است.

سرپرست رسالت با اشاره به تاثیرات مخرب سیل سال گذشته بر زیرساختهای شهر ایلام خاطر نشان کرد:همه پرسنل شهرداری خدماتی هستند و حتی شهردار نیز در کشور ایران یک نیروی خدماتی محسوب می‌شود.

خداداد ابراهیمی مدیرمسئول روزنامه مهران در این نشست گفت:عدم برگزاری مراسم تودیع برای شهردار ایلام یک بدعت غیراخلاقی است .

وی با بیان اینکه علاوه بر این تودیع رسانه‌ای بایستی مراسمی در خور شهردار سابق ایلام با حضور همه مسئولین و مدیران کل استان بویژه استاندار و فرماندار ایلام و اعضای شورای شهر ایلام برگزار شود خاطر نشان کرد:با قهر کردن و دعوت نکردن و سنت شکنی کاری از پیش نمی‌رود.

عضور هیات مدیره مطبوعات استان‌های کشور ، عدم حضور استاندار و فرماندار ایلام و برخی از مدیران کل را در مراسم معارفه شهردار جدید ایلام حامل پیامی بسیار مهم دانست و گفت:قبادیان نیاز به تقدیر ندارد و اگر اقدام مثبت و یا کار انجام نگرفته‌ای در کارنامه دارد مردم قدردان و یا گله‌مند می شوند.

وی همچنین عدم دعوت از بخشدار مهران برای حضور در مراسم معارفه بخشدار جدید این شهرستان را که از نیروهای فرهنگی استان است نیز یک اقدام نسنجیده و نادرست دانست و گفت:هدف از این اقدام رسانه‌ای جلوگیری از این بداخلاقی‌هایی است که در حال شکل‌گیری در استان است.

مجید بگ‌نظری یکی از فعالان رسانه‌ای استان نیز در این نشست انتخاب اعضای شورای شهر را برآیند تصمیم مردم دانست و گفت: وقتی هیچ‌گونه تمرینی برای کار جمعی در این استان نداشته‌ایم نباید انتظار یک تصمیم که مبتنی بر خرد جمعی باشد داشته باشیم.

وی یکی از ایرادات بدنه مدیریتی و علمی کشور را نپذیرفتن فعالیت‌هایی که حاصل خرد جمعی است، دانست و با ذکر این نکته که در کشورهای دیگر هر مقاله یا کتابی که تعداد نویسندگان آن بیشتر از یک نفر باشد از امتیاز علمی بیشتری برخوردار است تصریح کرد: اما در کشور ما متاسفانه سیستم تشویق یک نویسنده اینگونه است که اثری نمره علمی بالاتری دریافت می‌کند که توسط یک مؤلف تالیف شده باشد و همین امر باعث شده است تفکر و خرد جمعی در این عرصه شکل نگیرد.

بگ‌نظری در ادامه با بیان اینکه شورا یک روز خواهد فهمید که تصمیم درستی نگرفته است، اصلاح از درون را یک امر اجتناب ناپذیر دانست و با اشاره به عدم تودیع شهردار ایلام توسط شورای شهر افزود:یزدان قبادیان اگر حتی یک دقیقه خالص دغدغه خدمت داشته است باید تکریم و تقدیر می شد .

در ادامه این نشست، یزدان قبادیان شهردار سابق ایلام صمن تقدیر از این اقدام بسیار ارزشمند رسانه های استان در ترویج اخلاق مداری در سطح استان ایلام گفت: اهمیت این کار رسانه‌ای از آن جهت است که خود آنها تصمیم گرفته‌اند جلوی یک بدعت نادرست را بگیرند و امروز نیز به عنوان عضو کوچکی از جامعه شهروندی به خدارحمی بخشدار برکنار شده مهران خداقوت و خسته نباشید می‌گویم.

وی با ذکر این نکته که امروز نه با کارت هدیه سراغ مطبوعات آمده‌ام و نا با پیام تطمیع و تهدید،بلکه به عنوان شهرداری که حتی تودیع هم نشده است در این مراسم با افتخار حضور یافته‌ام ادامه داد: از ۲۷ سالگی و با حسن نیت و احساس داشتن ظرفیت وارد شورای اسلامی شهر ایلام شده ام و ۷ سال رئیس شورای استان بوده‌ام.

وی با بیان اینکه در دورانی که با سیاست دولت وقت و در راستای هدفمندی یارانه بویژه بنزین در این استان تنش‌هایی ایجاد شد و اعضای شورا سعی بر تنش‌زدایی داشتند گفت:درمدتی که عضو شورا بوده ام سعی کرده ایم تصمیماتی گرفته شود که حاصل خرد جمعی و قابل اجرا باشد.

وی ضمن اشاره به ماده ۷۳ و اختیارات شورای شهر ایلام در استیضاح و یا برکناری شهردار گفت: از اعضای محترم شورای شهر ایلام و همکارانم در شهرداری ایلام تشکر می‌کنم.

شهردار سابق ایلام پرهیز از تنش زایی را دلایل اصلی سکوت خود در این ایام عنوان کرد و افزود: در آن برهه حساس امام جمعه محترم ایلام بر پرهیز از تنش زایی تاکید کردند و این امر سرلوحه فعالیت در شهرداری و حتی دلیل سکوت بنده بود.

وی با بیان اینکه در شرایطی که متهم به منحل نمودن شورا، مختلس و مرتشع و حتی در فضاهای مجازی مجرم و متهم شناخته شدیم اما حتی یک بار هم مصاحبه نکردم افزود: آبروی خود را از سر راه نیاورده‌ام و با اعتقاد به رعایت موازین قانونی یک روز اگر نیاز باشد در مورد آنها سخن خواهم گفت.

شهردار سابق ایلام با اشاره به اینکه با ۱۱ رای قاطع برکنار شده‌ام و دلیل برکناری‌ام ناتوانی نبوده و بلکه توانایی بوده است خاطر نشان کرد:از سال ۸۵ عضو شورای شهر وشهرداری بوده ام و تمام تلاش من این بوده است که تصمیمی بگیریم که قابل قبول باشد و بتوانیم اجرا کنیم.

وی به اعتبارات بسیار خوبی که در دولت قبل در اختیار شهرداری ایلام قرار گرفت پرداخت و ضمن تحسین همه شهرداران ایلام گفت: در دوره‌ای که ما عضو شورا در دوره دوم و سوم بودیم شهرداران با سه سال عمر مدیریتی و بیشتر داشته ایم و برخی از شهرداران با استعفای خود شهرداری را ترک کرده‌اند.

قبادیان در ادامه وابسته بودن شهرداری به بودجه دولتی را یکی از اصلی ترین آسیب‌های جدی این نهاد خدمت رسان دانست و گفت: همین عامل باعث شده است شهردار در برخی شرایط وابسته به دولت باشد.

وی با تقدیر از تلاش‌های مهندس منصوری و منصور‌پور شهرداران اسبق در دوره چهارم شورا ادامه داد: تعریض خیابان آیت‌الله حیدری یکی از خواسته‌ها بحق مردم بود که استارت ان در زمان مهندس منصورپور زده شد.

قبادیان به تعریض خیابان‌های سعدی جنوبی و فاز دوم رسالت تا ۲۲ بهمن و رفوژ سمندری و مسدود کردن طالقانی بدون یک ریال اعتبار اشاره کرد و گفت:اعتبارات سال ۹۴ در مقایسه با سالهای گذشته بسیار ناچیز بود و همین امر دست مارا در ارائه خدمات بیشتر بسته بود.

وی تعریض رسالت تا شهدا را یکی دیگر از خدمات شهرداری عنوان کرد و گفت: پس از اجرای طرح ترافیک برای روان سازی ترافیک در سطح شهر این مسیر در کمترین زمان و با منابع داخلی شهرداری تعریض شد.

سی و هفتیمن شهردار ایلام به اعتراض دوستداران محیط زیست در قطع درختان شهدا تا رسالت اشاره کرد و گفت: ضمن تایید و خواسته این عزیزان از آنها پیشنهاد قابل اجرا خواسته شد که متاسفانه پیشنهادی به دستمان نرسید.

یزدان قبادیان شهردار سابق ایلام در بخش دیگری از سخنان خود به سیل غافلگیر کننده در آبان ماه سال گذشاه اشاره کرد و گفت :علی‌الرغم حضور مسئولین کشوری در استان هیچ کمک مالی‌ای به شهرداری پرداخت نشد اما با نهایت تلاش پرسنل خدوم شهرداری توانستیم چهره شهر را از وضعیت سیل‌زدگی خارج و سیل‌بند‌های این شهر را که تخریب شده بودند بازسازی کنیم.

وی افزود: همزمان با اربعین حسینی که مشغول خدمت رسانی به زائرین حسینی بودیم شایعه اختلاس ۳۰ و یا ۲۰ میلیاردی بر علیه اینجانب در فضای مجازی منتشر شد که متاسفانه بخش عظیمی از توان نیروهای شهرداری را گرفت و از عوامل آن شکایت کردیم.

قبادیان افزود: پس از این شایعه ۱۰ سؤال بهار آزادی توسط شورای شهر ایلام از اینجانب به عنوان طرح سؤال مطرح شد که پس از پاسخگویی به آنها با ۱۰ رأی اعتماد مجدد به خدمت خود ادامه دادیم.

وی ادامه داد: در اجرای طرح ترافیک پلیس همکاری لازم را با شهرداری نداشت و با خواهش و سماجت توانستیم با همراهی شورای ترافیک استان و مطالعات تیم ترافیکی شهرداری این طرح را اجرا کنیم.

وی افزود: شهردار مجری طرح تفصیلی شهر است و اکنون پروانه های متعددی برای ساخت و ساز در مسیر تعریض‌ها واگذار شده است که نشان از همراهی وهمکاری مردم با این طرح و همچنین موفیت آمیز بودن تعریض خیابان هاست.

قبادیان با تاکید بر اینکه علی الرغم تمام فشارها یک نفر استخدام نکرده‌ام و یکی از دلایل دلخوری و کدورت‌ها نیز همین بوده است گفت: نام گذاری نام‌آوران شهر بر میادین شهر نیز از خواسته‌های شهرداری بود که علی‌الرغم مخالفت برخی از اعضای شورای شهر این فعل انجام گرفت و میدان مخابرات به غلامرضاخان ارکوازی تغییر نام داد.

شهردار سابق ایلام با اذعان به اینکه در تقسیم نیروهای بدنه شهرداری از ترکیب ایلی خود استفاده نکرده‌ام و همین مورد نیز شاید باعث دلخوری هایی شد خاطر نشان کرد: در تکریم ریش سفیدان و بزرگان شهر ایلام و حتی افراد منتقد نهایت توان خود را بکار گرفته و از ظرفیت‌ فکری آنها بهره بردیم.

وی با بیان اینکه آرامش یکی از مؤلفه‌های فعالیت یک مدیر است تصریح کرد:این حق من نبود که مورد توهین و هتک حرمت قرار بگیرم و برای احترام به رأی مردم که اعضای شورا را انتخاب کرده‌اند سکوت اختیار کرده‌ام و از زحمات شورای شهر تشکر می‌کنم.

وی تصریح کرد: اگر در مراسم تودیع حضور می‌داشتم از خدمات و تلاش‌های پرسنل شهرداری که صمیمانه در جریان سیل و … خدمت نمودند تشکر می‌کردم که این فرصت فراهم نشد.

یزدان قبادیان در پایان سخنان خود ضمن تشکر از نماینده ولی فقیه در استان، مهندس مروارید استاندار ایلام و اصحاب رسانه گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران جای فرصت سوزی نیست و هرگاه در هر سنگری امر شود حاضر به خدمت رسانی به مردم شریف استان هستم.

در پایان این مراسم اصحاب رسانه و مطبوعات با لوح سپاس از تلاش‌های یزدان قبادیان در شهرداری ایلام تقدیر و تشکر نمودند.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.