کدخبر : 4678
دوشنبه 31 اکتبر 2016 - 23:25
فاقددیدگاه

برنامه ای برای تعطیلی مدارس مهران در ایام منتهی به اربعین نداریم

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: این سازمان هیچ برنامه ای برای تعطیلی مدارس شهرستان مرزی مهران در ایام منتهی به اربعین امسال ندارد.

 یدالله جایدری  اظهار کرد: برای پذیرایی و اسکان زائران اربعین حسینی در مهران این سازمان از ظرفیت مراکز غیر آموزشی استفاده می کند.

وی افزود: شهرستان مهران ۱۷ فضای آموزشی دارد و در صورت نیاز بدون اینکه وقفه ای در فعالیت آموزشی و تحصیل دانش آموزان این منطقه بوجود آید اسکان زائران اربعین حسینی در شیفت مخالف مدارس انجام می شود.
جایدری تاکید کرد: همچنین زائرسرای دانش آموزی با ظرفیت ۳۰۰ نفر، یک مدرسه خالی واقع در پل زائر، سالن های ورزشی و امتحانات، نمازخانه مدارس و سایر مراکز غیر آموزشی در مهران برای اسکان زائران در نظر گرفته شده است.
وی یادآور شد: آموزش و پرورش عضو ستاد اربعین استان ایلام است و اگر چه تعطیلی مدارس موجب ایجاد خلل در روند آموزشی خواهد شد ولی در صورت نیاز و ضرورت بنابر اعلام ستاد، مدارس مهران در ایام منتهی به اربعین تعطیل می شوند.
وی از ایجاد یک موکب (ایستگاه صلواتی) با مشارکت سازمان دانش آموزی در مهران خبر داد و گفت: در این موکب از محل کمک های مردمی توسط فرهنگیان و دانش آموزان بعنوان خادم الحسین از زائران پذیرایی و به آنها خدمات رسانی می شود.
معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام اضافه کرد: همچنین پایگاه فرهنگی این سازمان در مرز مهران مستقر و دلنوشته های زائران در زیارت اربعین را جمع آوری می کند تا پس از ایام اربعین از آنها تقدیر خواهد کرد.
وی ادامه داد: این اداره کل از آمادگی کامل برای اسکان زائران اربعین در فضاهای آموزشی برخوردار است و در این زمینه تمامی امکانات آموزش و پرورش مرکز استان و شهرستان مهران بکارگیری شده است.
جایدری با بیان اینکه پارسال این اداره کل یکی از اعضای فعال ستاد اربعین بود، افزود: آموزش و پرورش در کنار سایر دستگاه های اجرایی با استفاده از ظرفیت های موجود، در حوزه اسکان و پذیرایی در خدمت زائران اربعین حسینی است.
مرز بین المللی و پایانه مرزی مهران در ۹۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام قرار دارد و مهمترین معبر تردد زائران به عتبات عالیات است و در ماه های محرم و صفر بویژه اربعین کانون اصلی و مهم تردد زوار سوگوار حسینی بود.
بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار زائر عزادار حسینی اربعین پارسال برای شرکت در آیین های سوگواری و زیارت عتبات عالیات از راه مرز بین المللی مهران به کشور عراق سفر کردند و پیش بینی می شود این میزان در اربعین امسال به ۲ میلیون نفر افزایش یابد.

منبع: ایرنا

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.