کدخبر : 4633
یکشنبه 30 اکتبر 2016 - 15:06
فاقددیدگاه

دستگیری حفاران غیر مجاز آثار تاریخی در ایوان

رئیس میراث فرهنگی ایوان گفت: حفاران غیرمجاز آثار تاریخی گنبد جهانگیر در روستای سرتنگ این شهرستان شناسایی و دستگیر شدند.

%d8%ad%d9%81%d8%a7%d8%b1%d9%8a
به گزارش جامک به نقل از خبرگزاری ایرنا “اکبر چراغی” اظهار کرد: حفاران غیرمجاز که با استفاده از تاریکی شب قصد کشف اشیا عتیقه در این منطقه تاریخی را داشتند توسط یگان حفاظت اداره میراث فرهنگی و زمان دستگیری با حضور ماموران نیروی انتظامی به دام افتاده و یک دستگاه فلزیاب از آنها کشف و خودرو آنان پس از واژگونی در سد توقیف شد.

وی افزود: تعداد حفاران چهار نفر بوده که فرد دستگیر شده غیر بومی و سه نفر دیگر که متواری شده تحت پیگرد قانونی قرار دارند. وی افزود: پرونده در حال رسیدگی و با آنها برخورد قاطع خواهد شد.
وی با بیان اینکه شخص دستگیر شده با قرار وثیقه آزاد شده است گفت: گشت های میراث فرهنگی شهرستان به صورت مستمر و شبانه روزی از آثار تاریخی و فرهنگی ثبت شده و غیر ثبتی نیز حفاظت می کنند و علاوه بر یگان حفاظت این اداره، مردم و دستگاه امنیتی نیز از این آثار که هویت یک کشور است حراست می کنند.
رئیس میراث فرهنگی شهرستان ایوان یادآور شد: میراث فرهنگی و آثار تاریخی متعلق به همه نسل‌ها و سند هویت و فرهنگ یک ملت است بنابراین همه اقشار مختلف اجتماعی نقش بسزایی در حفاظت از آن را بر عهده دارند.
وی تاکید کرد: افراد متواری شده و دستگیر شده پس از طی مراحل قانونی با پیگیری های دفتر حقوقی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به مجازات خواهند رسید.
شهرستان ۵۵ هزار نفری ایوان در ۳۵ کیلومتری شمال ایلام دارای ۶۷ اثر تاریخی از جمله طاق شیرین و فرهاد، آتشکده سیاهگل، پل شیر پناه، قلعه گوریا، محوطه گاو میش، تپه شمیران، کلان، تپه نرگسی شهر تاریخی جوی زر که در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.