کدخبر : 4611
شنبه 29 اکتبر 2016 - 7:53
فاقددیدگاه

شروع فاز جدید واکسیناسیون دام ها علیه بیماری تب برفکی در چرداول

رئیس شبکه دامپزشکی چرداول گفت: عملیات واکسیناسیون دام های روستاییان و عشایر این شهرستان در مقابل بیماری تب برفکی با حضور تیم های سیار دامپزشکی آغاز شد.

شروع فاز جدید واکسیناسیون دام ها علیه بیماری تب برفکی در چرداول

علی اکبر بگ محمدی اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۴۵۰ هزار نوبت سر دام در جهت پیشگیری، کنترل و مبارزه با بیماری های آبله برای دام های گوسفند و بز، تب برفکی گوسفند، گاو، بز و گوساله، PPR گوسفند و بز، بروسلوز گاو و گوساله و هاری واکسینه شده اند.
وی افزود: شبکه دامپزشکی این شهرستان در این مدت هفت فاز اجرایی واکسیناسیون را بصورت رایگان در بخش های تابع اجرا کرده است و این روند تا پایان سال نیز ادامه دارد.
بگمحمدی تاکید کرد: فاز جدید واکسیناسیون علیه بیماری تب برفکی در جمعیت گاو و گوساله این شهرستان نیز شروع شده و از حدود هفت هزار راس دام موجود تاکنون بیش از پنج هزار راس واکسینه شده اند و با توجه به حساسیت و اهمیت موضوع واکسینه کردن مابقی دام ها با شتاب و تلاش نیروهای دامپزشکی در حال انجام است.
رئیس شبکه دامپزشکی چرداول یادآور شد: واکسیناسیون علیه بیماری تب برفکی در جمعیت ۲۲۰ هزار راسی گوسفند و بز در بیش از ۱۵۶ روستای این شهرستان آغاز شده و از دامداران و دهیاران درخواست همکاری و همراهی با نیروهای این شبکه تا اتمام کامل طرح را داریم.
وی اضافه کرد: عامل اصلی نشان دهنده تب برفکی در گاو ایجاد تاول در داخل زبان و دهان و در دام های سبک نیز لنگیدن حیوان است و دامداران در صورت مشاهده علائم ذکر شده سریعا مراتب را به دامپزشکی و کارشناسان شهرستان اعلام تا در سریع ترین زمان ممکن و حضور در محل نسبت به واکسینه کردن دام های بیمار اقدامات مناسب انجام گیرد.

منبع: ایرنا

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.