کدخبر : 4604
پنج‌شنبه 27 اکتبر 2016 - 14:04
فاقددیدگاه

شهید طهماسبی نماد عظمت و فداکاری مردم استان ایلام است

فرماده اسبق سپاه استان ایلام گفت: سردار شهید حاج صارم طهماسبی نماد و مظهر مقاومت، فداکاری و ولایتمداری مردم استان ایلام در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است.

شهید طهماسبی نماد عظمت و فداکاری مردم استان ایلام است

عبد سبزی روز پنجشنبه در اولین سالگرد شهادت حاج صارم طهماسبی ضمن تجلیل از مقام شامخ شهیدان دفاع مقدس و مدافعان حرم اهل بیت (ع) اظهار کرد: این سردار شهید، یک عارف به خدا پیوسته بود که داغ اسارت، مظلومیت و شهادت او تا پایان عمر روح، قلب و خاطره همرزمان و همسنگران او را آزار می دهد.
این فرمانده دوران دفاع مقدس با بیان خاطراتی از اوج ایثارگری شهید طهماسبی در دوران جنگ تحمیلی افزود: تهجد و شب زنده داری در سنگر عبادت، چالاکی و قهرمانی در کشاکش جنگ و جهاد و زکاوت و موقعیت شناسی او در میدان های مبارزات سیاسی سردار طهماسبی را شهره بازارهای ایمان، ایثار و حماسه و شجاعت کرده است.
وی خانواده های معظم شهدا را مبلغان و مروجان فرهنگ جهاد و شهادت دانست و تاکید کرد: نفوذ و محبوبیت اجتماعی، توان و تخصص نظامی و اشراف و تحلیلی مسائل سیاسی، این رزمنده شجاع و آزاده صبور را به یک الگوی سازنده در جامعه تبدیل کرده بود.
همرزم شهید طهماسبی انفلاب اسلامی را نوری از انوار نهضت حسین (ع) توصیف کرد و گفت: به یمن خون مقدس شهدا و هدایت هوشمندانه مقام معظم رهبری قدرت و هیمنه کاذب استکبار جهانی در مقابل عزم و اراده انقلابی ملت ایران سر تسلیم و ناتوانی فرود آورده است.
در این آیین فرهنگی و اجتماعی که با شرکت احاد مردم، خانواده های معظم شهدا و جمعی از سرداران و فرماندهان دوران دفاع مقدس در مسجد صاحب الزمان (عج) آبدانان برگزار شد.
از کتاب زندگینامه سردار شهید حاج صارم طهماسبی رونمایی شد، پخش نماهنگ فداکاری های شهید طهماسبی در ایران، لبنان و فلسطین، قرائت شعر و مقاله، اجرای مویه واره محلی، برپایی نمایشگاه آثار شهدا و ختم و قرائت قرآن مجید از مهمترین برنامه های جنبی مراسم اولین سالگرد شهادت حاج صارم طهماسبی بود.
شهید طهماسبی یکی از رزم آوران نامی، فرماندهان شاخص، آزادگان صبور و جانبازان مخلص بود که با ۷۰ درصد جانبازی آبان سال گذشته پس از هفت سال تحمل رنج و مشقات جسمی ناشی از جانبازی و مجروحیت دوران دفاع مقدس به شهادت رسید و به یاران شهیدش پیوست.

منبع: ایرنا

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.