کدخبر : 4594
پنج‌شنبه 27 اکتبر 2016 - 13:10
فاقددیدگاه

بازدید استانداران پیشین ایلام از مراحل ساخت سد کنجانچم مهران

استانداران پیشین ایلام که به دعوت محمدرضا مروارید استاندار کنونی وارد ایلام شدند روز پنجشنبه در سفر به شهرستان مرزی مهران از مراجل ساخت و اجرای سد کنجانچم بازدید کردند.

بازدید استانداران پیشین ایلام از مراحل ساخت سد کنجانچم مهران

مجری و پیمانکار ساخت سد کنجانچم روز پنجشنبه در حاشیه بازدید استانداران پیشین ایلام در مورد مراحل اجرای این طرح گفت: این سد از نوع خاکی با هسته رسی، ۸۵ متر ارتفاع دارد و حجم مخزن آن ۸۵ میلیون متر مکعب است.
حمید باب الاحوائجی اظهار کرد: برای اجرای این طرح تاکنون ۲٫۵ میلیون متر مکعب خاکبرداری انجام شده که برابر با ۸۵ درصد کار است و تا آذر ماه امسال همه مراحل خاکبرداری سد به پایان می رسد.
وی افزود: همچنین کار خاکریزی سد کنجانچم به میزان چهار میلیون متر مکعب بطور کامل شده است.
مجری سد کنجانچم یادآور شد: آبگیری این طرح که به هدف آبی کردن زمین های دشت های مهران اجرا شده آذر ماه ۹۶ به پایان می رسد.
شهرستان مرزی مهران به علت وجود دشت های حاصلخیز صالح آباد، گلان و دشت مهران یکی از مناطق مستعد استان ایلام برای توسعه و افزایش راندمان تولید محصول های کشاورزی از جمله گندم، جو، ذرت و مرکبات است.
این شهرستان به سبب گذر رودخانه های گدار خوش و کنچانچم از حیث منابع آبی جزو شهرستان های پرآب استان است.
به گزارش ایرنا، استانداران پیشین ایلام در ادامه سفر به شهرستان مهران از مراحل ساخت حسینیه ۲ منظوره شهدای منا در ورودی این شهر نیز بازدید کردند.
این حسینیه با زیربنای ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع دارای دو شبستان به گستره یک هزار و ۷۰۰ متر مربع، آشپزخانه صنعتی، سردخانه و دو سوئیت وی آی پی است.
برای اجرای این حسینیه که ساخت آن تا پایان امسال به اتمام می رسد، تاکنون ۲ میلیارد و ۷۸۰ میلیون ریال از محل کمک های مردمی و دستگاه های اجرایی هزینه شده است.
هیات ۱۲ نفره استانداران ایلام پس از انقلاب اسلامی صبح امروز پس از ورود به این استان در آرامستان بهشت رضا (ع) حضور یافتند و با فاتحه و نثار شاخه های گل از مقام والای شهدای گمنام تجلیل کردند.
استانداران گذشته ایلام به همراه استاندار دولت یازدهم و دیگر مسئولان بلند پایه این استان پس از این برای بازدید چند طرح عمرانی بزرگ و مهم راهی شهرستان مرزی مهران شدند.
شهر مهران در فاصله ۱۰ کیلومتری نقطه رسمی مرز ایران و عراق با جمعیت ۲۰ هزار نفر در ۸۵ کیلومتری جنوب باختری شهر ایلام قرار دارد.
پایانه مرزی بین المللی و رسمی مهران در ۹۰ کیلومتری ایلام مهم ترین کانون تردد و سفر زوار عتبات عالیات عراق و راهپیمایان اربعین حسینی است.
سالانه در مجموع نزدیک به سه میلیون زائر ایرانی، عراقی از راه این پایانه مرزی به ۲ کشور رفت و آمد می کنند.

منبع: ایرنا

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.