کدخبر : 4561
سه‌شنبه 25 اکتبر 2016 - 13:32
فاقددیدگاه

انتقاد از بی‌توجهی شرکت‌های پتروشیمی، گاز و نفت نسبت به استخدام فرزندان شاهد و ایثارگر

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام گفت: مشکل عمده‌ی این دستگاه فرزندان بیکار جامعه‌ی هدف هستند که متأسفانه دستگاه‌های اداری و شرکت‌های استان در اجرای قوانینی که به این قشر مربوط می‌شود کوتاهی می‌کنند.

«سلیمان رستمیان» اظهار کرد: اطلاع‌رسانی در حوزه ایثار، شهادت و ازخودگذشتگی علاوه برداشتن اجر و پاداش الهی موجب همبستگی بهتر و مقابله بانفوذ فرهنگی دشمنان نظام و انقلاب می‌شود.

وی بابیان اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران مصمم است از تمام ظرفیت‌های رسانه‌ای برای تبیین رسالت خود بهره گیرد، گفت: ایسنای ایلام و همچنین بخش «فرهنگ و حماسه» این خبرگزاری، موضوع شهدا و ایثارگران و خانواده‌های آنان را به‌خوبی دنبال کرده و عملکرد درخشانی در خدمت رسانه‌ای به این عزیزان داشته است.

نفوذ فرهنگی دشمن جدی است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام ادامه داد: نفوذ فرهنگی دشمن که مقام معظم رهبری همواره درباره‌ی آن هشدار می‌دهند، جدی است و رسانه‌ها می‌توانند با این نفوذ به‌خوبی مقابله کنند و سنگرهای جنگ نرم در برابر تبلیغات سوء و غیرواقعی دشمنان باشند.

رستمیان بابیان اینکه امینت، اقتدار، آرامش، آسایش و عزت امروز ایران اسلامی مرهون ازخودگذشتگی شهدا، جانبازان و ایثارگران هشتت سال دفاع مقدس است، افزود: جوانان و رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس با الگو گیری از قیام عاشورا از جان و مال خود گذشتند و نگذاشتند یک وجب از خاک وطن به دست دشمن بیفتد و سربلندی امروز مرهون ازخودگذشتگی آن سال‌ها است.

برخی محدودیت‌های قانونی و تنگناها ما را شرمنده‌ی خانواده‌های شهدا و ایثارگران کرده است

وی گفت: یادآوری آن حماسه‌ها و از خودگذشتگی‌ها رسالت بنیاد شهید و امور ایثارگران را زیاد کرده و برخی محدودیت‌های قانونی و تنگناها همواره ما را شرمنده‌ی خانواده‌هایی کرده که خدمت به آن‌ها از ارزش بالایی برخوردار است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام با اشاره به اینکه تمام دستگاه‌ها، مردم و مسئولان در برابر خانواده‌های شهدا،ایثار گران و جانبازان و آزادگان وظیفه‌دارند،خاطرنشان کرد: بنیاد شهید یک‌نهاد هماهنگ‌کننده و افضل نهادها است و کارش خدمات‌دهی بر اساس چارت سازمانی و قانونی این دستگاه است.

چرا شرکت‌های پتروشیمی، گاز و نفت استان فرزندان شهدا و ایثارگر را استخدام نمی‌کنند

رستمیان با اشاره به اینکه بیشترین درخواست خانواده‌های معزز شهدا و جانبازان مربوط به اشتغال فرزندان تحصیل‌کرده‌ی آنان است، ادامه داد: امروز اشتغال در استان به سمت پتروشیمی و نفت و گاز است و این شرکت‌ها که در استان وجود دارند اما توسط افراد غیربومی اشغال شده‌اند درحالی‌که در دوران دفاع مقدس مردم این منطقه با نثار خون خود نگذاشتند این خطه از وطن به چنگ دشمن بیفتد اما اکنون مسئولان این شرکت‌ها از استخدام فرزندان شهدا و ایثار گران خودداری می‌کنند و خواسته‌ی ما این است که مدیران عامل این شرکت‌ها ظرفیت لازم را برای استخدام فرزندان تحصیل‌کرده‌ی شاهد فراهم کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام ادامه داد: فرزندان شاهد بر خلاف آنچه در جامعه تبلیغ می‌شود از بیکاری رنج می‌برند که به‌طور میانگین در هر خانواده شهدا و ایثارگران ۴ فرزند تحصیل‌کرده و بیکار وجود دارد، تصریح کرد: دستگاه‌های نظارتی باید باید به این مسئله ورود کنند که چرا پتروشیمی، نفت و گاز از استخدام فرزندان خانواده شهدا خودداری می‌کنند و افراد غیربومی می‌آورند؟

۵ هزار نفر از جامعه هدف ایثارگری در استان بیکار هستند

رستمیان گفت: در حال حاضر ۵ هزار نفر از جامعه هدف ایثارگری در استان بیکار هستند و بنیاد شهید با این چالش جدی روبه رو است که به‌تنهایی نمی‌تواند کاری از پیش ببرد و از طرف دیگر سرانه استخدام دستگاه‌های دولتی استان کم است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام در موضوع درمان جامعه‌ی هدف تصریح کرد: صدر صد هزینه ایثارگران بر عهده دولت است و بیمارستان‌ها در خدمات سرپایی به این قشر خوب عمل نمی‌کنند و اکثر داروخانه‌ها به دلیل بدحسابی بیمه ایران خدمات دارویی به این جامعه نمی‌دهند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر هزینه تحصیل ۵ هزار دانشجو به‌صورت صدر صد توسط بنیاد شهید پرداخت می‌شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۷۰ هزار نفر به نحوی با بنیاد شهید استان در ارتباط هستند که از این تعداد ۳ هزار خانواده شهید، ۱۲ هزار جانباز و ۳۳۴ نفر هم آزاده هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا منطقه ایلام

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.