کدخبر : 4545
دوشنبه 24 اکتبر 2016 - 23:22
فاقددیدگاه

دشمنان برای ضربه زدن به ملت ایران در صدد ایجاد گسل بین حاکمیت و مردم می باشد

پدافند غیر عامل تلاش در جهت افزایش بازدارندگی در مقابل تهدیدات کشور متخاصم علیه اهداف کشور هدف است. مباحث پیچیده دنیای امروز ضرورت مصون سازی جامعه از خطرات احتمالی را دوچندان کرده است.

“پرویز شریفی”، مدیرکل پدافند غیرعامل استان ایلام در نشست خبری با اشاره به ویژه برنامه های هفته پدافندغیرعامل گفت: هر ساله از دوم آبان ماه برنامه های مربوط به این هفته آغاز خواهند شد و به تناسب در طول هفته اجرایی می شوند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان ایلام ادامه داد: شعار امسال تحت عنوان “مصون سازی و پایداری کشور با اقدام و عمل پدافند غیرعامل” نامگذاری شده است. وی افزود: مباحث پیچیده دنیای امروز مصون سازی از خطرات احتمالی است و ایران با توجه به جذابیت های بسیاری که بدلیل موقعیت منحصربفرد در منطقه حساس خاورمیانه دارد، همواره از سوی دنیای استکبار مورد تهدید قرار گرفته که همین موضوع لزوم هوشیاری مسئولان را برای مقابله با تهدیدها دوچندان می کند.

شریفی ادامه داد: تلاش در جهت بازدارندگی در مقابل تهدیدهای کشورهای متخاصم از مهمترین اهداف اجرای پدافند غیر عامل است و مسئولان این موضوع را در چهار حوزه ثقلی، حیاتی، حساس و ضروری تقسیم بندی کردند تا با انجام اقدام پیشگیرانه راه های نفوذ و تعدی دشمنان بسته شود.

وی اضافه کرد: حوزه اقتصادی و ایجاد اخلال در انضباط مالی کشور یکی از اهدافی است که دشمنان همواره برای ضربه زدن به انقلاب ملت ایران پیگیری و تلاش می کنند تا با اجیر کردن برخی افراد سودجو مطامع خود را کسب کنند و تحقق این موضوع موجب ایجاد گسل و شکاف میان حاکمیت و مردم می شود.

شریفی بیان کرد: بین تحریم اقتصادی در بیرون و تاراج بیت المال در داخل تهدید همگرا برای مولفه قدرت اقتصادی محسوب می شود. وی افزود: تلاش در جهت تضعیف نظام اقتصادی می رود به نتیجه ای ختم شود که بین مردم به عنوان یکی از مولفه های قدرت در جامعه و نظام حاکمیت و رهبری به عنوان مولفه تاثیرگذار دیگر ایجاد گسل نماید.

مدیر کل پدافند غیر عامل استان ایلام ادامه داد: هرچه از طریق اختلال در مسائل اقتصادی بین مردم و حکومت گسل ایجاد شود، دشمن راحت تر می تواند به اهداف خود دست یابد.

وی اضافه کرد: رسانه ها به عنوان نمایندگان افکار عمومی می توانند زمینه های فساد داخلی را شناسایی و با معرفی آنها از ایجاد گسل بین مردم و حاکمیت جلوگیری کنند. وی افزود: رسانه ها می توانند به عنوان سدی محکم در مقابل دسیسه های اختلال گران اقتصادی بین مسوولان نظام و مردم پیوستگی و انسجام بیشتر را به وجود آورند.

شریفی در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده بر محور پدافند غیرعامل گفت: تشکیل ۱۱ کارگروه تخصصی و ایجاد کمیته های ذیل آنها در دستگاههای دولتی به عنوان گام نخست برای تشکیلاتی نمودن این حوزه بوده است.

وی خاطر نشان کرد: در شش ماهه اول امسال تعداد سه هزار نفر ساعت آموزش های لازم به جامعه هدف ارائه شده است.

این مسوول همچنین به اجرای طرح جامع پدافندغیرعامل در استان اشاره و گفت: اجرایی کردن این مهم در استان می تواند به تکمیل پازل توسعه استان کمک کند.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.