کدخبر : 4542
دوشنبه 24 اکتبر 2016 - 15:04
فاقددیدگاه

تاکید رییس دانشگاه ایلام بر نقش‌ تحقیقات و فناوری مراکز آموزش عالی در تعریف استانداردها

رییس دانشگاه ایلام گفت: الگو بودن در حقیقت به معنای استاندارد بودن و پیروی از اصول استاندارد است.

دکتر «محمد علی‌اکبری» در مراسم گرامیداشت ۲۲ مهر (۱۴ اکتبر) روز جهانی استاندارد در ایلام، اظهار کرد: باید به این نکته توجه داشت که خیلی از مناسبت‌ها روز ملی دارند ولی استاندارد روز جهانی دارد که این امر اهمیت موضوع استاندارد را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه قرار است ما در افق ۱۴۰۴ قدرت منطقه و الگویی برای سایر کشورها باشیم، افزود: الگو بودن در حقیقت به معنای استاندارد بودن و پیروی از اصول استاندارد است.

رییس دانشگاه ایلام با اشاره به اینکه اگر بخواهیم الگو و استاندارد باشیم باید در چارچوب‌‎های جهان‌پسند حرکت کنیم، اضافه کرد: ما برای انتخاب‌هایمان نیازمند مرجعی مطمئن هستیم که از خرید کالا و یا انتخاب خدمتی رضایت داشته و آسوده خاطر باشیم که این مرجع در کشور ما استاندارد است.

علی‌اکبری با تاکید بر اینکه سازمان استاندارد با فراگیر کردن و تسری استانداردهایی که سلامت جامعه را تضمین می‌کند باید تلاش بیشتری داشته باشد، عنوان کرد: استاندارد نیازمند فرهنگ‌سازی است و ما در دانشگاه به دنبال انجام کارهایی هستیم که به آنها افتخار کنیم.

وی با بیان اینکه استاندارسازی آزمایشگاه‌ها را در دستور کار قرار داده‌ایم، یادآور شد: آزمایشگاه مرکزی دانشگاه ایلام معتبرترین و مجهزترین آزمایشگاه دانشگاهی در منطقه است که می‌تواند در خدمت توسعه استان باشد.

رییس دانشگاه ایلام در پایان اضافه کرد: گمرک، بهداشت، آب و محیط زیست از جمله محورهایی هستند که ما می‌توانیم به عنوان آزمایشگاه همکار با مدیریت استان همکاری داشته باشیم.

منبع: ایسنا

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.