کدخبر : 4539
دوشنبه 24 اکتبر 2016 - 15:03
فاقددیدگاه

سپاه استان ایلام ۲ اردوگاه برای استقرار زائران اربعین در مهران بنا می کند

جانشین فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام گفت: به منظور فراهم کردن بستر برای ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی، ۲ اردوگاه ویژه اسکان در مرز مهران احداث می کنیم.

سپاه استان ایلام ۲ اردوگاه برای استقرار زائران اربعین در مهران بنا می کند

سرهنگ عبدالصاحب طهماسبی  اظهار کرد: یکی از این اردوگاه ها در محلی نرسیده به میدان بزرگ اربعین و اردوگاه دیگر نیز در داخل میدان اربعین در ورودی به پایانه مرزی مهران احداث می شود.
وی افزود: مجموع ظرفیت این ۲ اردوگاه در شرایط عادی بین هفت تا ۱۰ هزار نفر در هر شبانه روز است که در شرایط اضطراری همچون بارش باران یا وزش باد شدید، امکان پذیرش تا ۲۰ هزار نفر را نیز خواهند داشت.
سرهنگ طهماسبی تاکید کرد: اردوگاه اول در زمینی به گستره ۲۰ هکتار و با نصب بیش از ۱۰۰ تخته چادر ۲۰ متری ایجاد می شود و اقامتگاه دوم نیز در محدوده میدان اربعین و با برپایی بیش از ۲۵ تخته چادر ۲۴۰ متری دایر می شود.
وی یادآور شد: این اردوگاه ها دارای نمازخانه، غذاخوری، سرویس های بهداشتی، حمام و وسایل گرمایشی هستند و عملیات اجرایی و تکمیلی این ۲ اقامتگاه و زائرسرا آغاز شده و تا قبل از ورود زائران به مهران (۲۵ آبان) به پایان می رسد.
وی به ساخت ۲ دهنه پل فلزی در کمربندی مهران بعنوان مسیرهای اضطراری توسط سپاه هم اشاره کرد و گفت: این پل ها پیش ساخته است و در صورت ایجاد فونداسیون و زیرساخت ها از طرف اداره کل راه و شهرسازی، آماده نصب هستند.
وی اضافه کرد: نصب این پل های فلزی با توجه به ساختارشان کمتر از یک هفته طول می کشد و در صورت اعلام اتمام مرحله فونداسیون و زیرساخت آنها از سوی اداره راه و شهرسازی، با سرعت نصب می شود.
جانشین فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام افزود: این پل ها به طول ۵۱ متر، عرض ۶ متر و تناژ ۶۰ متر بر روی بخشی از رودخانه فصلی نصب و جاده اضطراری ایجاد شده در اطراف جاده اصلی مهران – پایانه مرزی را به هم وصل می کنند.
سال گذشته در ایام منتهی به اربعین حسینی نزدیک به یک میلیون و ۵۰۰ هزار زائر سوگوار ایرانی و خارجی برای شرکت در راهپیمایی اربعین از طریق مرز رسمی و بین المللی مهران تردد کردند.
انتظار می رود در اربعین امسال شمار ورودی و خروجی زائران سوگوار برای شرکت در آیین راهپیمایی اربعین از راه مرز مهران به حدود ۲ میلیون نفر برسد.
مرز بین المللی مهران در جنوب باختری و فاصله ۹۵ کیلومتری شهر ایلام کانون اصلی آمد و شد گردشگران مذهبی کشورهای عراق و ایران است.
امنیت بالا و نزدیکی به شهرها و مکان های مقدس و بغداد پایتخت عراق از مهمترین عوامل استقبال زائران و انتخاب مهران به عنوان گذرگاه سفر به عتبات عالیات عراق است.

منبع: ایرنا

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.