کدخبر : 4533
دوشنبه 24 اکتبر 2016 - 14:55
فاقددیدگاه

پیشرفت صنعتی در گرو استانداردسازی محصولات است

مدیرکل استاندارد استان ایلام گفت: سرعت و پیشرفت صنعتی شدن کشور منوط به استانداردسازی محصولات است.

مهندس «مهناز همتی» در مراسم گرامیداشت ۲۲ مهر (۱۴ اکتبر) روز جهانی استاندارد در ایلام، اظهار کرد: سازمان استاندارد در سال ۱۳۰۴ در ایران راه‌اندازی شد و در سال ۱۳۳۹ قانون استاندارد در کشور به تصویب رسید و سازمان استاندارد ایران به عضویت ISO درآمد.

وی با بیان اینکه از سال ۱۳۵۳ تا ۱۳۷۱  جایگاه سازمان استاندارد در حوزه وزارت صنایع بود که از سال ۱۳۹۰ به بعد مستقیماً زیر نظر رییس‌جمهور قرار گرفت، افزود: در سال ۱۳۳۸ اولین استاندارد ملی ایران برای محصول کشمش تعیین شد که بعدازآن ۲۰ نوع استاندارد تحت عنوان «تعیین نرم» برای محصولات کشاورزی در نظر گرفته شد.

مدیرکل استاندارد ایلام با اشاره به اینکه ۳۰ هزار استاندارد ملی در کشور تدوین‌شده است، ادامه داد: در سال ۴۰ اوزان و مقیاس‌ها به استانداردها واگذار شد و باید توجه داشت که گواهی اوزان در ۱۰۰ کشور جهان نیز مورد تایید است.

همتی با تأکید بر اینکه سازمان استاندارد به عضویت ۹ سازمان بین‌المللی دیگر نیز درآمده است، گفت: رتبه استاندارد در سازمان بین‌المللی از ۳۱ به ۲۹ ارتقاءیافته و ۴۳ کمیته ISO نیز در ایران دایر است.

وی توجه به بهینه‌سازی مصرف انرژی، تسهیل تجارت خارجی، ارتقاء کیفیت کالا و خدمات، مصرف کالای هلال، کنترل گسترده و همزمان بازار مصرف کشور، سهولت در تجاری‌سازی محصولات را بخشی از وظایف سازمان استاندارد دانست و تأکید کرد: سرعت و پیشرفت صنعتی شدن کشور، بسته به استانداردسازی محصولات آن کشور است.

منبع: ایسنا

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.