کدخبر : 4517
یکشنبه 23 اکتبر 2016 - 13:01
فاقددیدگاه

اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم در استان ایلام آغاز شد

اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم روز یکشنبه همزمان با سراسر کشور در مناطق مختلف استان ایلام آغاز شد.

اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم در استان ایلام آغاز شد

این برنامه بصورت نمادین با حضور جمعی از مسئولان بهزیستی استان ایلام در مهد کودک هستی شهر ایلام برگزار شد.
مدیر کل بهزیستی ایلام در این آیین اعلام کرد: این برنامه از سال ۷۶ در استان آغاز شده است و پیش بینی می شود امسال بیش از بیش از ۲۰ هزار کودک در قالب این طرح معاینه چشم شوند.
فرهاد قیصربیگی گفت: برنامه آمبلیوپی امسال در ۳۳۰ پایگاه ثابت (مهدهای کودک) و همچنین پنج گروه سیار اجرا و ویژه کودکان سه تا شش سال است.
وی مدت زمان اجرای این برنامه را تا پایان سال اعلام کرد و افزود: در این طرح کودکان سه تا شش سال معاینه چشم شده و در صورت وجود تنبلی چشم شناسایی و تحت درمان قرار می گیرند.
به گفته قیصربیگی، کودکانی که در این برنامه مشکوک به تنبلی چشم و دیگر عیوب تشخیص داده شوند ابتدا توسط بینایی سنج و سپس چشم پزشک بصورت دقیق معاینه و تحت درمان قرار خواهند گرفت.
مدیرکل بهزیستی ایلام از حمایت این دستگاه از کودکان نیازمند دارای عارضه تنبلی چشم خبر داد و گفت: پارسال از مجموع ۲۰ هزار کودکی که معاینه شدند این اداره کل کمک هزینه خرید عینک و جراحی چشم را به خانواده های نیازمند پرداخت کرد.
وی با بیان اینکه این اداره کل گام های زیادی را برای پیشگیری از معلولیت ها با اجرای طرح های مختلف تنبلی چشم، غربالگری شنوایی و مشاوره های ژنتیک برداشته است، یادآور شد: با اجرای این طرح ها نرخ معلولیت در سال های اخیر در استان ایلام کنترل شده است.
قیصربیگی با بیان اینکه عارضه تنبلی چشم در صورت درمان به موقع قابل پیشگیری است و موجب رفع مشکلات بینایی افراد در سنین بالاتر می شود، از خانواده ها خواست تا فرزندان سه تا شش سال خود را در این برنامه معاینه کنند.
طرح آمبیلوپی همه ساله همزمان با سراسر کشور آبان ماه اجرا می شود.

منبع: ایرنا

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.