کدخبر : 4477
چهارشنبه 19 اکتبر 2016 - 8:34
فاقددیدگاه

امیرعلی و فاطمه بیشترین فراوانی انتخاب نام پسران و دختران ایلامی است

ایرنا ایلام- فرهاد فرامرزی: مدیرکل ثبت احوال ایلام گفت: نام های امیرعلی و فاطمه دارای بیشترین فراوانی از سوی خانواده های این استان به روی فرزندان پسر و دختر در نیمه نخست سال جاری بوده است.

امیرعلی و فاطمه بیشترین فراوانی انتخاب نام پسران و دختران ایلامی است

منوچهر تیموری اظهار کرد: در نیمه نخست سال جاری پنج هزار و ۳۲۰ واقعه ولادت در استان ثبت شد که از این میزان ۲ هزار و ۷۹۶ مورد پسر و ۲ هزار و ۵۲۴ مورد نیز دختر بوده است.
وی افزود: در این مدت، بیشترین فراوانی نام ها به ترتیب در بین پسران مربوط به نام های امیر علی ۱۳۷، امیر حسین ۹۲، حسین ۸۵، ابوالفضل ۸۰ ، محمد طاها ۷۵ و برای دختران فاطمه ۱۱۸، زهرا ۷۸، باران ۵۷، هانا ۵۰ و رها ۴۵ مورد بوده است.
مدیرکل ثبت احوال ایلام مهلت قانونی ثبت ولادت را ۱۵ روز و ثبت وفات را ۱۰ روز عنوان کرد و یادآور شد: ثبت ولادت و وفات در استان مناسب ارزیابی شده است که امیدواریم بتوانیم ثبت وقایع حیاتی استان را به ۱۰۰ درصد برسانیم.
تیموری بر ضرورت ثبت وقایع حیاتی چهارگانه در مهلت قانونی تاکید کرد و گفت: ثبت این وقایع، دریچه ای به سوی شناسایی نیازهای نسل آینده است که ضمن کاهش آسیب های اجتماعی ابزار کارآمدی برای سیاست گذاران و برنامه ریزان کشور خواهد بود.
وی با بیان اینکه مهمترین وظیفه و اولویت کاری سازمان ثبت احوال، ثبت وقایع حیاتی است که نقش مهم و غیر قابل انکاری در برنامه ریزی های کلان کشور و توسعه ملی دارد، اظهار کرد: اعلام وقایع حیاتی فعالیتی بین بخشی است که مستلزم همکاری جدی بین دستگاه های مختلف است.
جمعیت استان ایلام اکنون ۵۹۳ هزار و ۳۲۶ نفر است که از این میزان ۵۰ و ۶ دهم درصد را مردان و ۴۹ و چهارم دهم درصد را زنان تشکیل می دهند.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.