کدخبر : 4451
سه‌شنبه 18 اکتبر 2016 - 8:19
فاقددیدگاه

مداحان اهل بیت در استان ایلام با کمبود محتوا مواجه هستند

یکی از مشکلات جامعه‌ی مداحان اهل بیت، مخصوصا در استان ایلام این است که این ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت با کمبود محتوا مواجه هستند و بسیاری از اشعاری که می‌خوانند از محتوای اصیل برخوردار نیستند؛ از این رو همواره اختلافاتی بین مداحان و عالمان دغدغه‌مند وجود داشته است.

«محمدعلی قاسمی» در مراسم رونمایی از کتاب«شه‌هید ئه‌سر» اظهار کرد: حوزه هنری به عنوان یکی از متولیان ادبیات دینی تلاش‌هایی اثرگذار داشته است. وی تصریح کرد: تبلور این تلاش‌ها در راه‌اندازی کانون شعر «هانا» با هدف تولید محتوا بر اساس مبانی فلسفه عاشورا خود را را نشان داد.

رییس حوزه هنری ایلام برگزاری چندین دوره سوگواره‌ی «شین» در آستانه‌ی اربعین را از نتایج تشکیل این کانون عنوان کرد و گفت: کتابی که امروز شاهد رونمایی از آن هستیم یکی از نتایج برگزاری این سوگواره در چند سال متوالی است.

قاسمی بر ضرورت همکاری دستگاه‌های فرهنگی در این زمینه تاکید کرد و گفت: امیدواریم این دستگاه‌ها بتوانند در راه پر کردن این خلاء فرهنگی تلاش‌های اثرگذاری داشته باشند.

در این برنامه بعد از قرائت شعر توسط «روح‌الله باقلانی» ، «حسین شکربیگی»، «محمدرضا رشیدی»، «فرهاد شاهمرادیان» و نوحه‌سرایی «علی‌مراد مطیری» از کتاب «شه‌هید ئه‌سر» رونمایی شد.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.