کدخبر : 4444
دوشنبه 17 اکتبر 2016 - 12:23
فاقددیدگاه

مصونیت سازی از درون مهم ترین راهبرد مقابله با تهدیدهای دشمنان است

ایرنا ایلام: حسن کهزادیان/ مدیرکل پدافند غیرعامل ایلام مصونیت سازی از درون و مسدود کردن منافذ ورود را از مهم ترین راهبردهای مقابله با تهدیدهای دشمنان عنوان کرد.

%d9%81%d9%87%d8%af

 پرویز شریفی روز دوشنبه در همایش تشریح برنامه های هفته پدافند غیرعامل با حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی استان اظهار کرد: ایران اسلامی به همراه عربستان سعودی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی بر اساس دکترین نیکسون مهم ترین ابزار برای تامیت امنیت و اقتصاد مورد نظر دنیای لیبرالیسم به رهبری آمریکا شمرده می شدند.

وی با اشاره به اینکه منافع کشورهای استکباری با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و ایدئولوژی پویا و مستقل آن با خطر جدی روبرو شد، افزود: دشمنان با اشکال و حربه های مختلف در طول سالیان گذشته در صدد ضربه زدن با این انقلاب مردمی و الهی بر آمدند.
مدیرکل پدافند غیرعامل ایلام تاکید کرد: آمریکایی ها وجود کشورهای مستقل را نمی توانند تحمل کنند و با توجه به اینکه بسیاری از جنبش های آزادی بخش در نقاط مختلف جهان با تاسی از انقلاب ایران شکل گرفته اند همواره در صدد نابودی انقلاب اسلامی هستند.
شریفی یادآور شد: ایران پیش از انقلاب در زمره کشورهای ضعیف استراتژیک قرار داشت که از سوی سایر کشورها قابلیت نفوذ داشته و در عرصه روابط بین المللی نیز منفعلانه عمل می کرد، ولی با پیروزی انقلاب با توجه به اهداف و آرمان های والای آن که همانا انتشار پیام انقلاب در سرتاسر عالم بود ، در چارچوب کشورهای قوی با موقعیت راهبردی قرار گرفته است.
وی ادامه داد: موضوع ایران هراسی یکی از راهبردی ترین برنامه های دشمنان برای جلوگیری از صدور اهداف انقلاب ملت ایران است که از سوی آمریکایی ها و صهیونیزم بین الملل دنبال شده و توسط ایادی آنها در میان دولت های عرب منطقه نیز دامن زده می شود.
مدیرکل پدافند غیرعامل ایلام اضافه کرد: لزوم تقویت ثبات و امنیت در حوزه های مختلف با توجه به این شرایط روز به روز بیشتر احساس می شود که در این میان حوزه پدافند غیرعامل از اهمیت دوچندانی برخوردار است.
شریفی گفت: امروز دنیای استکبار بجای استفاده از ابزارهای سنتی جنگی برای نفوذپذیری از جدیدترین دستاوردهای علمی به منظور بسط سلطه خود بهره می گیرد که همین عامل باعث می شود تا مسئولان امر در کشورمان نیز برای مقابله با این تهدیدها خود را به تجهیزات نوین مجهز کنند.
وی اظهار کرد: بدون شک مهم ترین راهکار برای مقابله با این خطرهای پیش روی نظام تقویت مصونیت سازی از درون است که هر چه بتوانیم در این مسیر گام بر داریم، موانع پیش روی انقلاب نیز کاهش خواهند یافت.
مدیرکل پدافند غیرعامل ایلام با اشاره به نامگذاری هفته نخست آبان ماه به عنوان هفته پدافند غیرعامل افزود: نهادینه کردن فرهنگ پدافند غیرعامل و تعیین جایگاه این موضوع در اذهان عموم مردم در سرلوحه برنامه ها قرار دارد.
شریفی تاکید کرد: استان ایلام با توجه به مرز ۴۲۵ کیلومتری با عراق و تحرک های گسترده گروه های تکفیری و تروریستی در آن سوی مرز می تواند مورد تهدید قرار بگیرد که این موقعیت لزوم توجه مسئولان پدافند غیرعامل دستگاه های اجرایی را برای پیش بینی راهکارهای مقابله با این خطرها افزایش می دهد.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.