کدخبر : 4379
یکشنبه 9 اکتبر 2016 - 23:35
فاقددیدگاه

۴۰ هزار واحد مسکونی روستایی بیمه می شوند

مدیر کل مدیریت بحران استان ایلام گفت: با فرهنگ سازی و هدف گذاری  و هماهنگی با معاونت عمرانی و دفتر امور روستایی  باید ۴۰هزار واحد مسکونی بیمه شوند
به گزارش مدیریت بحران استان ایلام مهندس احمد کرمی در سفر به شهرستان چرداول و در دیدار با فرماندار جدید این شهرستان و شهرداران با بیان این مطلب گفت: باید جامعه به سمتی سوق داده شود که کمترین هزینه در خصوص جبران خسارات ناشی از آثرات بلایای طبیعی بر دوش مردم و دولت گذاشته شود و این امر جز با فرهنگ سازی در خصوص بیمه حوادث امکان پذیر نیست.
این مقام مسئول با بیان این مطلب خاطر نشان کرد: با توجه به این که بیشتر مناطق مسکونی اعم از شهری و روستایی در مناطق حادثه خیز قرار دارد باید در بین مردم فرهنگ سازی شود و فرهنگ بیمه در جامعه نهادینه شود تا کمترین آسیب ناشی از حوادث و بلایا بر دوش مردم و دولت قرار گیرد.
وی با اشاره به آغاز فصل بارش و خطر ایجاد سیل و رواناب ها در مناطق شهری و روستایی بر ضرورت آمادگی دستگاه های ذیربط به خصوص شهرداری ها تأکید کرد و گفت: مابقی اعتبارات سیل سال گذشته با پیگیری های لازم مصوب شده و انشاء الله به زودی در بین دستگاه ها تقسیم خواهد شد و دستگاه ها خصوصا شهرداری ها باید نسبت به رفع مشکلات و خسارات ناشی از سیل که ممکن است در سال آبی جدید مشکلاتی را در شهرها ایجاد کند اقدام سریع و عاجل را صورت دهند.
مدیر کل مدیریت بحران استان بیان داشت: همه ی تلاش ما کمک به دستگاه های درگیر در حوادث است و این کمک ها بیشتر در راستای پیش بینی و پیشگیری از حوادث و کاهش اثرات آن ها خواهد بود .
فرماندار چرداول نیز در این جلسه با تأکید بر این که شهرستان چرداول دومین شهرستان استان از نظر وسعت و جمعیت و اولین شهرستان از لحاظ تعداد روستاهاست ، گفت: این شهرستان با ۱۵۰ روستا و همچنین وضعیت توپوگرافی شرایط خاصی را در بحث مدیریت بحران و بلایای طبیعی دارد .
یگانه با اشاره به دستگاه های درگیر در مدیریت بحران خاطر نشان کرد: شهرداری ها اولین دستگاه درگیر در حوادث و بلایای طبیعی هستند و خط مقدم مقابله با خسارات و صدمات وارده می باشند و در این زمینه باید بیشترین کمک به شهرداری ها صورت گیرد.
وی ادامه داد: در سیل سال گذشته شهر سرابله خسارات بسیاری دیده است و نیاز به رسیدگی جدی و سریع دارد که با تزریق اعتبارات مدیریت بحران می توان در این خصوص اقدامات لازم را صورت داد.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: فرهنگ سازی در گسترش فرهنگ بیمه خصوصا در بخش کشاورزی و روستاها می تواند در زمان حوادث و بلایا خسارات را کاهش دهد.
فرماندار چرداول همچنین آسیب پذیرترین نقاط شهرستان را در حوادث راه ها و همچنین تأسیسات انتقال آب دانست و خواستار تخصیص اعتبار برای رفع این مشکلات شد.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.