کدخبر : 4374
یکشنبه 9 اکتبر 2016 - 23:16
فاقددیدگاه

مرز مشترک با عراق و آیین اربعین ظرفیت های مهم برای توسعه استان ایلام هستند

نماینده مردم دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره در مجلس شورای اسلامی وجود ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک با عراق و آیین و کنگره عظیم اربعین حسینی را از ظرفیت های مهم توسعه استان ایلام دانست.

مرز مشترک با عراق و آیین اربعین ظرفیت های مهم برای توسعه استان ایلام هستند

 شادمهر کاظم زاده عصر یکشنبه در حاشیه بازدید از مرز چیلات در دهلران گفت: استان ایلام با تکیه بر این ظرفیت ها و همچنین منابع نفت و گاز و فراهم بودن شرایط برای صنایع پایین دست، پتروشیمی و همچنین منابع آبی و خاک حاصلخیز می تواند به استانی توسعه یافته تبدیل شود.
وی ظرفیت مرز را یکی از مهمترین عوامل برای خروج استان ایلام از بن بست دانست و اظهار کرد: اگر از این ظرفیت بدرستی و براساس برنامه ریزی استفاده کنیم می توانیم با بدست گرفتن نبض بازار در استان های همجوار در کشور عراق، ضمن کسب درآمد و بهبود شرایط اقتصادی، شرایط را برای حضور سرمایه گذاران بخش های مختلف در استان ایلام فراهم کنیم.
کاظم زاده در خصوص مرز چیلات افزود: با توجه به اتفاق نظر مسئولان کشوری و استانی بازگشایی این مرز مورد تاکید است و رایزنی ها برای صدور مجوز این فعالیت از سوی طرف عراقی نیز در حال انجام است.
وی با اشاره به رایزنی های استاندار و سایر مسئولان استان ایلام برای استفاده از این مرز در ایام منتهی به اربعین حسینی امسال بعنوان مرز کمکی مرز مهران با هدف تسهیل در تردد زائران، تاکید کرد: امیدواریم با توجه به رایزنی های انجام شده طرف عراقی نیز پای کار بیاید و شاهد گشایش این مرز باشیم.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اربعین و مرز را ظرفیتی مهم برای استان ایلام دانست و گفت: باید از ظرفیت اربعین و مرزهای استان برای بهره مندی استان از این مزیت های نهایت استفاده را ببریم.
فرماندار دهلران نیز در حاشیه بازدید نماینده مجلس از مرز چیلات از فراهم بودن زیرساخت های این مرز خبر داد و گفت: با تلاش مدیریت ارشد استان و سایر مسئولان زیرساخت های این مرز در حال فراهم شدن است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
امیدعلی سبزی با اشاره به تامین برق، انتقال فیبر نوری، استقرار کانکس برای دستگاه های خدمات رسان، تلاش برای نصب چند دستگاه بی تی اس سیار برای برقراری ارتباط تلفنی در این مرز افزود: ۵۰ هکتار زمین برای ایجاد زیر ساخت های مرز چیلات در نظر گرفته شده و کار تسیطح آن نیز انجام شده است.
منبع: ایرنا

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.