کدخبر : 4317
جمعه 7 اکتبر 2016 - 19:01
فاقددیدگاه

دریافت حقوق نجومی مصداق اشرافی‌گری و حرام‌خوری است

ایسنا: امام جمعه‌ی ایلام با تأکید بر اینکه دریافت‌ حقوق نجومی مصداق اشرافی‌گری و حرام‌خوری است، گفت: درصد زیادی از مردم برای تأمین مایحتاج اولیه‌ی زندگی خود دچار مشکل هستند که زیبنده‌ی نظام نیست.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین «محمدنقی لطفی» در خطبه‌های نماز جمعه‌ی این هفته ایلام با تبریک هفته‌ی نیروی انتظامی اظهار کرد: این نیروی مقتدر و مردمی جایگاه محکم و تأثیرگذاری در ایجاد امنیت اجتماعی دارد و بر اساس وظایف قانونی در برخورد با قانون‌شکنان و مروجان ناهنجاری در زمینه‌های گوناگون به‌خوبی نقش‌آفرینی کرده است.

نماینده‌ی ولی‌فقیه در استان با تأکید بر اینکه این سازمان نظامی پرونده‌‌ای درخشان در انجام وظایف قانونی خود دارد و مقام معظم رهبری از آن به‌عنوان یکی از ارکان امنیت اجتماعی نام برده است، تصریح کرد: اعتماد متقابل بین مردم و نیروی انتظامی سرمایه‌ی بزرگی است که موجب موفقیت‌های بزرگی در استان شده است.

امام‌جمعه ایلام ادامه داد: یکی از ویژگی‌های این نیرو این است که تحت فرمان رهبر معظم انقلاب به‌عنوان فرمانده کل قوا است.

وی با بیان اینکه چند نهاد مستقیم تحت نظر رهبری است، تصریح کرد: سنگر نماز جمعه نیز از چنین ویژگی‌ای برخوردار است و هیچ کس نمی‌تواند برای این جایگاه‌ها تعیین تکلیف کند چون وابسته به رهبری و تحت تدبیر و فرمان ایشان است و اینکه برخی حرف‌های خلاف قانون می‌زنند که مثلاً تریبون نماز جمعه جای مسائل سیاسی نیست حرف‌های گزاف و بی‌ارزشی است و یا اینکه فلان نهاد دستورالعمل برای نیروی انتظامی بنویسد کاملاً نادرست است.

امام جمعه‌ی ایلام با اشاره به هفته‌ی امربه‌معروف و نهی از منکر، گفت: اساس قیام عاشورا این فریضه‌ی مهم و حیاتی است و بر اساس مصوبه‌ی مجلس به‌صورت قانون درآمده است و همه موظف به اجرای آن هستند.

لطفی با تأکید بر اینکه نماینده‌ی ولی‌فقیه در هر استانی رییس، استاندار جانشین و سپاه دبیر این ستاد مهم و همه‌ی مدیران هم اعضای اصلی آن هستند، گفت: امیدواریم شاهد جا افتادن بیشتر مبارزه با منکرات شخصی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی باشیم.

وی از فتنه‌ی بنی‌صدر و فتنه سال ۱۳۸۸ به‌عنوان فتنه‌های سیاسی نام برد و گفت: امام حسین (ع) بزرگ‌ترین آمر به معروف و ناهی از منکر است.

نماینده‌ی ولی‌فقیه در استان در بخش دیگری از خطبه‌ها گفت: اخیراً در ایلام جشنواره‌ای برگزار شده که شاید در طول تاریخ انقلاب اسلامی جشنواره‌ی به این فضاحت نداشته‌ایم. من اگر فیلم را نگاه نمی‌کردم باور نمی‌کردم که در ایلام، مهد شیران و دلاورمردان و جایی که هر خیابان، کوچه و منزلش جای یک شهید است، آن هم در ایام محرم و در آستانه‌ی عاشورا این تئاتر اجرا شود.

وی ادامه داد: چرا باید در شهری که به محل تردد زائران اربعین تبدیل شده است تئاتری به این شکل برگزار شود؟

امام جمعه‌ی ایلام با تأکید بر اینکه سپاه پاسداران و دستگاه‌های امنیتی با اجراکننده‌ی این تئاتر برخورد کنند، تصریح کرد: اگر برخورد نشود خودم به‌عنوان رییس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر وارد عمل خواهم شد.

لطفی تصریح کرد: به مدیرکل شریف فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌گوییم که برگزارکننده‌ی این تئاتر مشروعیت و حق گرفتن هیچ مسئولیتی در این حوزه را ندارد.

امام‌جمعه‌ی ایلام با اشاره به گزارش اخیر رییس دیوان محاسبات گفت: لیست مدیرانی که حقوق‌های نجومی می‌گیرند داستانی غم‌انگیز و دریافت چنین حقوقی برخلاف عدالت و مصداق اشرافی‌گری و حرام‌خوری است و کسانی که این‌گونه مال‌ها را می‌خورند روزی در مقابل نظام می‌ایستند.

وی با یادآوری جنگ جمل گفت: علی (ع) به کسانی که اموال بیت‌المال را غارت کردند هشدار داد که این دارایی‌های نامشروع را از حلقومتان بیرون می‌آورم که طلحه و زبیر هراسان واقعه‌ی جمل را به وجود آوردند و امروز کسانی که حقوق میلیونی می‌گیرند اعتقادی به‌نظام، اسلام و خون شهیدان ندارند بلکه آمده‌اند با رانت‌خواری از دوران مدیریت سوءاستفاده می‌کنند.

نماینده‌ی ولی‌فقیه در استان تصریح کرد: در مقابل درصدی هم از جامعه با کمترین حقوق زندگی بسیار سختی دارند.

لطفی با انتقاد از گران شدن چنددرصدی کالاهای اساسی مردم در چند روز گذشته، گفت: در این شرایط هیچ‌کس بر خورد نمی‌کند و از طرفی اعلام می‌شود نرخ تورم به ۱۰ درصد رسیده است. درحالی‌که شکر در بازار نیست و مردم برای تأمین کالاهای اساسی مشکل دارند، بیت‌المال توسط یک اقلیت غارت می‌شود، این‌ها زیبنده نظام نیست و دریافت این حقوق لکه‌ی ننگی بر مدیریت اقتصادی کشور است.

وی تأکید کرد: این درد است که عده‌ای برای تهیه‌ی مایحتاج زندگی خود مشکل‌ دارند و از طرف دیگر عده‌ای در آمریکا و کانادا کاخ تهیه می‌کنند که بیانگر همان بحث نفوذ اقتصادی است که مقام معظم رهبری بارها درباره‌ی آن هشدار داده‌اند.

به گزارش ایسنا نمازگزاران ایلامی در پایان نماز جمعه در یک راهپیمایی با بزرگ آمر به معروف و ناهی از منکر تجدید میثاق کردند.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.