کدخبر : 4312
پنج‌شنبه 6 اکتبر 2016 - 13:59
فاقددیدگاه

مناظره‌های دانشجویی سطح معرفت دانشجویان را ارتقاء می‌دهد

رییس دانشگاه ایلام با ارزشمند دانستن میزبانی ایلام از مرحله‌ی منطقه‌ای پنجمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران، گفت: با نهادینه کردن فرهنگ مناظره کشمکش جای خود را به نقد، گفت‌وگو و آزاداندیشی می‌دهد.

دکتر «محمد علی‌اکبری»  اظهار کرد: تمرین مناظره در جامعه دانشگاهی و فراهم کردن شرایط گفت‌وگو امری مبارک است چون این فن تلاشی برای اجتناب از دوقطبی شدن جامعه ایرانی به‌صورت عام و جامعه دانشگاهیِ مملو از اندیشه‌ها، افکار، دیدگاه‌های متنوع و متفاوت به‌صورت خاص است.

وی گفت: اهمیت مناظره در اینجاست که اگر فرهنگ جزم‌اندیشی در جامعه‌ای حاکم شود امکان تبادل‌نظر، انتقال ایده‌ها و ارزیابی آن‌ها فراهم نخواهد شد و ممکن است اندیشه‌های معطوف به قدرت، هرچند ناصواب به جامعه تحمیل شود اما درصورتی‌که امکان طرح، تبیین و دفاع از دیدگاه‌ها فراهم شود، اندیشه‌ها صیقل‌خورده و پویاتر می‌شود.

رییس دانشگاه ایلام با تأکید بر اینکه با نهادینه کردن فرهنگ مناظره کشمکش جای خود را به‌نقد، گفت‌وگو و مناظره می‌دهد و ایده‌های برتر مورد تصدیق قرار می‌گیرند، تصریح کرد:جامعه‌ی دانشگاهی و دانشجویی خوشبختانه به یمن آزادی اندیشه‌ی موجود در جامعه در معرض گستره‌ای از افکار قرار دارد و فراهم کردن شرایط برای کرسی‌های آزاد‌اندیشی، تریبون‌های آزاد و مناظره‌های دانشجویی می‌تواند شرایط را برای ارتقای سطح معرفت دانشجویان و گرایش و پذیرش اندیشه‌های منطقی فراهم کند.

علی‌اکبری ادامه داد: در سال گذشته جهاددانشگاهی و دانشگاه ایلام در اقدامی ستودنی شرایط را برای برگزاری مناظرات دانشجویی در دانشگاه‌های استان فراهم کردند و در نهایت به درخشش تیم‌های دانشجویی استان در مناظرات منطقه‌ای و ملی انجامید.

وی با ارزشمند دانستن میزبانی ایلام در مرحله‌ی منطقه‌ای این مسابقات، اظهار کرد: بدون تردید این ابتکار جهاددانشگاهی در نهادینه کردن فرهنگ گفت‌وگو مؤثر خواهد بود، چون بر این باوریم که دوقطبی کردن جامعه مانع بهره‌مندی از استعدادها و اندیشه‌های صاحبان خرد خواهد شد.

رییس دانشگاه ایلام تأکید کرد: دانشگاه ایلام رسالت فرهنگی خود را در تعمیق فرهنگ تعامل، گفت‌وگو و نظریه‌پردازی انجام خواهد داد و از هیچ کوششی جهت برگزاری مناسب و مناظرات فروگذار نخواهد کرد.

علی‌اکبری ابراز امیدواری کرد جهادگران دانشگاهی استان با همکاری همه‌ی مراکز علمی شرایط را برای رقابت دانشجویان عزیز و تعمیق تکثر، تنوع و تبادل‌نظر به‌درستی فراهم کنند

منبع: ایسنا

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.