کدخبر : 4285
چهارشنبه 5 اکتبر 2016 - 11:59
فاقددیدگاه

حماسه حسینی نمایش اقتدار، دیانت و شجاعت است

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی ایلام با بیان اینکه مظلومیت اهل بیت(ع) تنها یکی از ابعاد واقعه عاشوراست، گفت: عزاداری تنها یکی از جنبه های بزرگداشت واقعه عاشوراست ولی مساله مهمتر از آن عمق بخشی مفهومی و آگاهی به اندیشه قیام امام حسین(ع) و دلایل این قیام است.

حماسه حسینی نمایش اقتدار، دیانت و شجاعت است

حجت الاسلام حشمت رستمی اظهار کرد: قیام امام حسین(ع) بزرگترین شعائر الهی است که در طول تاریخ ادامه حیات دین اسلام را ضمانت و بزرگداشت این واقعه بزرگداشت دین مبین اسلام است.
وی ادامه داد: قیام اباعبدالله (ع) دارای ابعاد مختلف سیاسی، اخلاقی، اجتماعی و دینی است که مظلومیت اهل بیت یک بعد آن است چرا که جنایتی علیه آنها رخ داده در تاریخ بی نظیر و بخاطر عمق مصیبت گریه بر مصایب آن حضرت و اهل بیتش مورد تاکید ائمه قرار گرفته است.
حجت الاسلام رستمی کرد: بیداری و آگاهی مسلمانان و تقویت مبانی اعتقادی و دینی، ترویج اخلاق و پرهیزگاری دینی، ظلم ستیزی و استکبار ستیزی مهمترین پیام های این قیام بود که در واقع ترسیم نقشه راهی است که مسلمانان در قبال پیروی از آن به سعادت و سربلندی خواهند رسید.
وی گفت: امام حسین(ع) شهید نشد که ما عزاداری کنیم بلکه شهید شد تا دیانت به تمام معنای آن را بیاموزیم و یاد بگیریم که راه دین بر همه مقدم است حتی جان شریف ترین انسان ها که اباعبدالله(ع) خود و خاندانش را در این راه فدا کردند.
وی با ابراز تاسف از برخی بدعت ها در عزاداری های ماه محرم یادآور شد: امروزه جریانی در تلاش است که سبک و شیوه عزاداری ها را به اقدامی نمایشی و تئاتر گونه تبدیل کند و تمام محرم را در یک تعزیه خوانی خیابانی و برخی اقدام های نمایشی خلاصه کنند.
وی از جمله مدل های این نوع عزاداری ها را سیاهپوش کردن برخی خودروها یا پوشیدن برخی لباس ها که به عنوان محرم با عبارت لاتین در حال گسترش است دانست و گفت: متاسفانه در برخی مداحی ها و سبک سینه زدن ها نیز بدعت وجود دارد بطوریکه گاهی محتوای برخی مداحی ها دور از شان اهل بیت(ع) است که اینگونه مسایل در واقع وهن عاشورا است.
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی ایلام افزود: محرم و صفری که امام فرمودند که اسلام را زنده نگه داشته این اقدام ها نبوده بلکه حفظ و ترویج محتوای فکری و فرهنگی مکتب اهل بیت(ع) بوده است.
وی گفت: عزاداری مقدمه ای برای افزایش معرفت و کسب کمالات و الگوگیری از شخصیت حماسی امام حسین(ع) و زینب(س) است و اینکه در آیین های عزاداری محرم از امام حسین(ع) چهره ای مظلومانه نشان دهیم که تنها بخاط عطش و تشنگی طلب آب از دشمن کرد و با لب تشنه شهید شد این دور از شان امام حسین(ع) است چراکه این امام همام شخصیتی فراتر از تمام انسان های اعصار داشته است.
رستمی اضافه کرد: کسی که جان خود و خاندانش را در معرض تیر دشمن بخاطر پایداری در راه خدا قرار می دهد هرگز خود را برای آب ذلیل نمی کند و حماسه حسینی در واقع نمایش اقتدار، دیانت و شجاعت امام حسین(ع) و اهل بیت است.
وی یادآور شد: هر چند مداحی و مرثیه سرایی اهل بیت(ع) مفید است اما محتوای آن باید حماسی و معرفت بخش باشد و تلاش مداحان نباید تنها گریه کردن و گریاندن مردم باشد.
وی از سخنرانان و مداحان خواست در محافل عزاداری سید الشهدا (ع) با دقت لازم سخنرانی و مداحی داشته و از ورود هرگونه بدعت در این آیین ها جلوگیری کنند.

منبع: ایرنا

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.