کدخبر : 4259
سه‌شنبه 4 اکتبر 2016 - 12:45
فاقددیدگاه

گسترش مجالس عزاداری خانگی و خطر کمرنگ شدن نقش مساجد

%d8%a8%d8%a7%d8%a8%d8%a7%d9%8a%d9%8aپایگاه خبری جامک: مجتبی بابایی/ با آغاز ماه محرم و تشکیل هیئت های عزاداری و شرکت پر شور عاشقان مکتب ثارالله در این مراسم ها  به مدد ندای بیدار گر “هل من ناصر ینصرنی” آن امام مظلوم، سنگرهای معنوی اسلام یا همان مساجد و حسینیه ها و تکایا به سان عرشه سفینه نجات حسینی مردم طالب نجات و فلاح را در خود جای می دهند و بی شک دست قدرت خداوند را می توان به همراه این جماعت دید.
اما در این میان کم نیستند افرادی به قصد قربت و خدمت، برای چندین شب منازل خود را مبدل به موکب و حسینیه می نمایند.

بدون تردید اگر این اقدام خالی از هوا و هوس و به قصد قربت باشد حکایت حمایت جاهلانه دوست نادان در مقابل دسیسه های دشمن داناست!!!
سوال اینجاست؛ چرا این افراد به جای حضور در مساجد قصد دارند حسین (ع) را به منزل خود بیاورند؟
اگر هر کس به قصد خدمت، بنیان بدعت بنا کند، دیری نخواهد بود که مساجد به آثار باستانی و فرهنگی مبدل خواهند شد و منازل فلان و بهمان، به اماکن تولید بدعت برای مبارزه با دین راستین اسلام ناب محمدی (ص) بدل خواهند گشت!!
به این اشخاص توصیه می شود به جای دعوت مردم به خانه خود، همراه مردم به خانه خدا بشتابند و باعث رونق مساجد گردند.
از آن بیم داریم که این بدعت های تا جایی پیش رود که در هر محله و بعد هر خیابان و بعد هر کوچه و در نهایت هر خانواده یک موکب عزا برپا شود و با تیغ جهالت دست خدا را از یاری جماعت کوتاه کنیم!!
روی دیگر این سکه بدعت؛ تعصب و تغافل عده ای است که با یدک کشیدن نام مقدس هیئت امناء، محل امن الهی را برای جوانان به جولانگاه افکار متعصبانه خود مبدل کرده اند و جز افکار و رفتار خود هیچ فکر و سلیقه ای را بر نمی تابند!
جای بسی تعجب است که هیئت امناء و هیئت مذهبی برای نشان دادن اسم زیبای خود به خداوند، بر سر محل نوشتن نام خویش با یکدیگر به جدال و مخاصمه بر می خیزند تا جایی که جوانان هیئت مذهبی با کوچ اجباری از خانه خدا، کمی آن طرف تر برای جلب رضایت خداوند اقدام به تاسیس حسینیه می نمایند!!!
بنابراین در شرایطی که بیش از هر زمان دیگری جامعه اسلامی نیازمند وحدت و همدلی مضاعف می باشد؛ بایستی همه دوست دارن اهل بیت(ع)‌ در کنار هم، همگام و همراه با یکدیگر سوار بر کشتی نجات حسین (ع) و تحت فرماندهی یک ناخدا به سوی سعادت دنیا و آخرت حرکت کنند و از گام نهادن در مسیرهایی که باعث تفرقه شده و رفتارهای شائبه برانگیز و حساسیت زا نیز به شدت پرهیز شود.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.