کدخبر : 4256
سه‌شنبه 4 اکتبر 2016 - 10:00
فاقددیدگاه

رونمایی از یادمان شهید سرلشگر خلبان غلامرضا چاغروند در موسیان

همزمان با سالروز شهادت سرلشگر خلبان شهید غلامرضا چاغروند، در آیینی با حضور فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران، فرمانده کمیته جست و جوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح و خانواده این شهید والامقام یادمان شهید (تندیس و ماکت بالگرد) در منطقه جلیزی بخش موسیان رونمایی شد.

رونمایی از یادمان شهید سرلشگر خلبان غلامرضا چاغروند در موسیان

به گزارش جامک به نقل از ایرنا، فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه در این آیین، تکریم شهدا و خانواد های معظم انها را امری واجب بر همه مردم و مسئولان دانست و گفت: شهدای روشنگر، راه و رسم درست زیست را به ما آموختند.
امیر سرتیپ هوشنگ یاری اظهار کرد: یادمان ها نماد قداست و ارزش خون های پاکی است که بخاطر دفاع از انقلاب و ارزش ها ریخته شد تا یاد مان باشد خون شهدا همیشه مورد تکریم همه در ایران اسلامی است.
وی با اشاره به وجه مشترک شهدا افزود: مهمترین وجه مشترک در مورد شهید چاغروند اینکه شهید ایثارگرانه در ابتدای جنگ تحمیلی در مقابل دشمن ایستاد و جان ارزشمند خود را فدای انقلاب و امام راحل کرد.
فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: همین قداست خون شهداست که امروز بعد از ۳۶ سال مردم و مسئولان اینگونه شهدا را مورد تکریم قرار داده و به پاسداشت یاد و نام شهید در این مکان جمع کرده تا از این یادمان که متعلق به فرزند همه ملت است، رونمایی شود.
امیر سرتیپ یاری با اشاره به رشادت شهید خلبان چاغروند در مقابل دشمن و ایستادگی اش در برابر دشمن بخاطر عدم توهین به انقلاب و امام راحل گفت: این شهید حسین گونه به شهادت رسید و بخاطر پایبندی به اصول و ارزش ها و امام امت سر از تنش جدا شد تا ولایت مداری اش ثابت شود.
وی از تلاش و جدیت همه دست اندرکاران و مسئولان بویژه مسئولان استان ایلام و فرماندار شهرستان دهلران بخاطر پیگیری برای ایجاد این یادمان در محل شهادت این شهید والامقام تقدیر کرد.
** یادمان شهید خلبان چاغروند به محل حضور و بازدید کاروان های راهیان نور است
فرمانده کمیته جست و جوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح یادمان شهید خلیان چاغروند را یکی از یادمان هایی دانست که محل حضور و بازدید کاروان های راهیان نور خواهد بود.
سردار سید محمد باقرزاده در حاشیه آیین رونمایی از یادمان شهید چاغروند اظهار کرد: اینجا منطقه ای است که باید رشادت های خلبانان هوانیروز بازخوانی شود و هر سال در این مکان برنامه هایی اجرا شود تا آحاد مختلف مردم با این ایثارگران بیشتر آشنا شوند.
وی یادمان شهید چاغروند را یک شاخص و علامت برای راهیان نور و رهگذران دانست و افزود: این یادمان نشان می دهد که این مکان منطقه عملیاتی است و با حضور در این مکان مشخص می شود که شهیدی از هوانیروز در اوایل جنگ در دفاع از ملت و انقلاب و امام امت به شهادت رسیده است.
سردار باقرزاده گفت: با توجه به احداث این یادمان در محور مواصلاتی خوزستان به ایلام و بازدید مردم و کاروان های راهیان نور، می طلبد در آینده مسئولان استان ایلام و بنیاد حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس در خصوص تکمیل آن اقدام لازم را انجام دهند.
وی یادآور شد: اینجا جایی است که شهید خلبان هوانیروز فرصت تسلیم در مقابل دشمن و جسارت به ساحت امام امت داشت اما هرگز حاضر به تسلیم و جسارت به امام (ره) نشد تا سر از تنش جدا شود لذا باید این رشادت ها، ولایت مداری ها و ارزش ها در جامعه حفظ و برای نسل های بعدی بیان شود.
در مراسم رونمایی از یادمان شهید چاغروند، فرماندار و امام جمعه دهلران، جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ایلام و مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثاگران استان لرستان و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.
سرلشگر خلبان شهید غلامرضا چاغروند از خلبانان غیور هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران اهل لرستان بود که روز ۱۲ مهر ماه سال ۵۹ در منطقه جلیزی بخش موسیان شهرستان مرزی دهلران پس از سقوط بالگرش، توسط نیروهای بعثی اسیر و بخاطر ایستادگی اش در برابر دشمن و اینکه حاضر نشد برای نجات جان خود به انقلاب و امام راحل توهین کند، به شهادت رسید.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.