کدخبر : 4181
یکشنبه 2 اکتبر 2016 - 23:34
فاقددیدگاه

ایستگاه‌های صلواتی در مهران ساماندهی می‌شود

فرماندار مهران از توسعه زیرساخت‌های این شهرستان، برای برپایی ایستگاه‌های صلواتی و اسکان اضطراری زائران در ایام اربعین حسینی سال جاری خبر داد.

به گزارش جامک به نقل از  خبرگزاری شبستان از ایلام، مراد ناصری، فرماندار مهران، در نشست با ستاد اربعین حسینی استان قم، اظهار کرد: در سال جاری تمهیدات مناسبی در راستای استقبال از زوار اربعین و رفاه حال زائران در  شهرستان مرزی و پایانه مرزی مهران با همکاری همه مسئولان فرهنگی و اجرایی فراهم‌شده است.

 وی، بابیان اینکه ۵۰ هزار مترمربع در پایانه مرزی مهران و مسیر ۱۱ کیلومتری پل زائر و پایانه مرزی مهران در نظر گرفته‌شده است، ابراز کرد: در سال جاری به‌منظور جانمایی ایستگاه‌های صلواتی و موکب‌ها در ایام اربعین حسینی برنامه‌ریزی منسجم صورت گرفته که هم خدمات بهتری به زوار ارائه شود و هم در امر تردد زوار مشکلی پیش نیاید.

 فرماندار مهران، در حال حاضر کار تسطیح و آماده‌سازی این میزان زمین در پایانه مرزی مهران به‌منظور استقرار موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی در دست اقدام است و تا چند روز آینده آماده بهره‌برداری خواهد شد و به‌گونه‌ای طراحی صورت گرفته که خدمات رفاهی مناسب به زائران ارائه گردد و همچنین برق و آب این موکب‌ها تا چند روز آینده نیز تأمین می‌شود.

 ناصری، یادآور شد: .این زمین به‌منظور رفاه حال زائران اباعبدالله الحسین(ع) و خیرین که از سراسر کشور قصد برپایی موکب و ایستگاه صلواتی در شهر مهران دارند احداث گردیده است و در سال جاری از هرگونه برپایی موکب به‌غیراز مکان‌های اعلام‌شده به‌منظور کنترل ترافیک و جلوگیری از ازدحام جمعیت در مسیرهای منتهی به مرز مهران جلوگیری خواهد شد.

 در این نشست،  دکتر عالی پور معاون زیارتی استانداری قم پس از بازدید از پایانه مرزی مهران و روند آماده‌سازی شهر مهران، پروژه‌ها و زیرساخت‌های اربعین در شهر مهران را خوب ارزیابی کرد و گفت: در اربعین سال گذشته با توجه به اینکه زیرساخت لازم برای برپایی ایستگاه‌های صلواتی در شهر مهران کم بود، نتوانستیم خدمات‌دهی داشته باشیم.

 وی، با اعلام آمادگی خیرین و نیکوکاران این استان در راستای خدمات‌رسانی به زوار حسینی، خاطرنشان کرد: امسال با توجه به زیرساخت‌های لازم در شهر مهران تا پایانه مرزی برای اربعین حسینی، بخشی از موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی استان قم را در پایانه مرزی مهران مستقر خواهد شد.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.