کدخبر : 4103
سه‌شنبه 27 سپتامبر 2016 - 23:29
فاقددیدگاه

امام جمعه ایلام: شهدا نگین موزه‌ی دفاع مقدس هستند

نماینده ولی‌فقیه در ایلام گفت: جان‌فشانی‌های شهدا هیچ‌وقت از ذهن‌ها و خاطرها فراموش نمی‌شود و اگر دفاع مقدس را یک موزه بدانیم شهدا نگین این موزه بزرگ هستند.

ایسنا:  حجت‌الاسلام‌والمسلمین «محمد نقی لطفی» در مراسم رونمایی از کتاب «وصیت‌نامه‌ی شهدای استان ایلام» اظهار کرد: شهدا نگین‌های زیبا و پرفروغی هستند که در فضای کشورمان نورافشانی می‌کنند، لذا راه و منش آن‌ها باید به‌عنوان یک فرهنگ همیشه جاودان بماند چون شهدا زنده هستند و هیچ‌وقت از ذهن‌ها و خاطرها فراموش نمی‌شود و اگر دفاع مقدس را یک موزه بدانیم شهدا نگین این موزه بزرگ هستند.

وی با بیان اینکه دشمنان امروز از جان‌فشانی‌های و ایثارگری‌های شهدا دفاع مقدس ترس دارند ، بنابراین باید فرهنگ شهادت‌طلبی و ایثار بیش از گذشته تقویت و حفظ شود، تصریح کرد: در قیام عاشورا از همه قشرها از کودک ۶‌ماهه تا پیرمرد ۹۰ ساله داشتیم و دفاع مقدس نیز دارای این ویژگی بود چون الگوی انقلاب ما مکتب امام حسین(ع) بود.

لطفی با تأکید بر اینکه دفاع مقدس یک دانشگاه برای طول تاریخ است، افزود: فرهنگ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس جهان را به تحرک و جنب‌وجوش علیه ظلم‌ستیزی و عدالت درآورده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان اینکه همه باید وصیت‌نامه شهدا را مطالعه و راه و منش آن‌ها سرلوحه کار خود قرار دهند تا از تمام میادین پیروز شویم، ادامه داد: شهدا در ایثارگری و جان‌فشانی برای حفظ قیام عاشورا در دوران دفاع مقدس از یکدیگر سبقت گرفته و خود را روی مین می‌انداختند و دانشجویان باید وصیت‌نامه شهدا را با دقت بخوانند و فرهنگ شهادت طلبی را در خود نهادینه کنند و در میدان علم جدیت شهدا را به جهانیان نشان دهند.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.