کدخبر : 4038
سه‌شنبه 27 سپتامبر 2016 - 10:53
فاقددیدگاه

اجرای طرح سراسری جمع آوری و معدوم سازی کالاهای قاچاق در سطح عرضه

طرح سراسری جمع آوری و معدوم سازی کالاهای قاچاق در سطح عرضه و خرده فروشی ها با هدف حمایت از تولیدات داخلی و حفظ اشتغال پایدار در بخش صنعت با جدیت اجرا خواهد شد.

جامک: رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان ایلام در این خصوص اظهار داشت: جمع آوری کالاهای قاچاق در سطح بازارهای فروش مرحله جدید و گام محکم دیگری برای حمایت از تولید ملی و تحقق عملی اقتصاد مقاومتی می باشد.

“یاراله نصیری” بیان داشت: در این مرحله جمع آوری و معدوم سازی گروههای کالایی لوازم خانگی، تجهیزات پزشکی، لوازم آرایشی و بهداشتی با اولویت لوازم خانگی انجام می شود. .

این مسوول خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط بازار و در جهت کمک به اصناف و بازاریانی که تاکنون از این دستورالعمل اطلاع نداشته و همچنین از عواقب این طرح آگاه نبودند؛ در ابتدا به شیوه های ارشادی و آگاه سازی صنوف مربوطه اقدام می شود سپس در مراحل بعدی و در صورت عدم رعایت موضوع و اصرار آنان بر فروش کالاهای قاچاق با متخلفین برابر قانون برخورد می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام اضافه کرد: عرضه کنندگان کالاهای خارجی بایستی علاوه بر ارائه فاکتور خرید معتبر از نمایندگی های مجاز، کد ده رقمی رهگیری کالاهای وارداتی گمرکات کشور نیز به همراه داشته باشند.

نصیری اضافه کرد: در این طرح قضات تعزیرات حکومتی، نمایندگان سازمان و ادارات ذیربط از جمله؛ مبارزه با قاچاق کالای نیروی انتظامی، اماکن نیروی انتظامی، شبکه بهداشت ودرمان، اتحادیه های صنفوف مربوطه بازرسان این سازمان را همراهی خواهند کرد.

رئیس سازمان صنعت، ‌معدن و تجارت با اشاره به ضرورت حمایت از محصولات داخلی برای رونق اقتصادی کشور و حفظ اشتغال پایدار در سطح بنگاه ها و مراکز کسب و کار خاطر نشان کرد: حمایت از تولید کالاهای ایرانی نیازمند عزم جدی، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی گسترده در بین اقشار مختلف جامعه بوده که نقش رسانه های گروهی و رهبران فکری برای نهادینه کردن این مساله مهم و اساسی می باشد.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.