کدخبر : 4035
سه‌شنبه 27 سپتامبر 2016 - 10:50
فاقددیدگاه

مسکن مددجویان در کانون توجه کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایلام گفت: تعداد ۱۱۱ واحد مسکونی در هفته دفاع مقدس آماده واگذاری به مددجویان است.

ایسنا: «ضیاء رضایی» در نشست خبری اظهار کرد: اعتبار کمیته امداد امام خمینی (ره) در سال۱۳۹۴، معادل ۸۶۷ میلیارد ریال بود که این اعتبار با رشد ۱۷ درصدی در سال ۹۵ به ۱۰۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال رسیده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام گفت: در حال حاضر ۲۲ هزار و ۷۰۰ خانوار با بیش از ۵۳ هزار جمعیت تحت حمایت این نهاد هستند که خوشبختانه با توانمندسازی درصد زیادی از آنها کاهش پیدا کرده است.

وی در حوزه خدمات بهداشت و درمان کمیته امداد گفت: کودکان زیر ۵ سالی که با تایید علوم پزشکی دچار سوء تغذیه شده‌اند تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار می‌گیرند که در حال حاضر ۵ درصد جمعیت کودکان زیر ۵ سال که ۲۳۱۰ نفر هستند از این نهاد خدمات دریافت می‌کنند.

رضایی افزود: مددجویان تحت پوشش کمیته امداد که در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت زندگی می‌کنند از خدمات درمانی تامین اجتماعی بهره‌مند می‌شوند که تعداد ۴۲۱۶ نفر بویژه زنان سرپرست خانوار و زنان مجری طرح خودکفایی که زیر ۵۰ سال سن دارند از خدمات بیمه استفاده می‌کنند. البته افرادی که ۱۰ سال از واریز حق بیمه آنها به سازمان تامین اجتماعی گذشته باشد می‌توانند از مستمری ماهیانه برخوردار شوند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه بر اساس طرح جدید به نوعروسان تحت پوشش مبلغ ۲ میلیون تومان کمک می‌شود که قسمتی از وسایل را تهیه نماید که سهم ایلام برای سال ۹۵ تعداد ۱۵۰۰ نفر است، گفت: ۱۷۶۸ مورد وام قرض‌الحسنه که معادل ۲۶ میلیارد ریال بوده است.

رضایی تصریح کرد: رتبه استان ایلام در سال ۹۳ در زمینه بهره‌برداری از منابع بانکی ۳۱ کشوری بود که با حمایت‌های استاندار در سال ۹۴ به جایگاه یازدهم ارتقا پیدا کردیم و سال گذشته در حوزه منابع بانکی ۲۱ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان به مددجویان وام اعطا شد که اکنون۲۶۴ پرونده دیگر به بانک‌ها برای دریافت وام ابلاغ شده است.

وی افزود: ۱۵۷۵ فرصت شغلی با اعتباری بالغ بر ۱۹ میلیارد و ۵۰۸ میلیون تومان ایجاد شده است که نسبت به مدت مشابه در سال ۹۳ به میزان ۱۰۴ درصد رشد داشته است و نسبت به منابع بانکی سال ۹۳ میزان ۱۴۳ درصد رشد پیدا کرده است.

وی افزود: ۵۰۳ فرصت شغلی از محل منابع بانکی در سال ۹۵ ایجاد شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵۰ درصد رشد داشته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان با بیان اینکه در دوره مدیریت جدید کمیته امداد به مسکن مددجویان توجه ویژه دارد، افزود: ۷۰ درصد نیاز یک خانوار مسکن است که سال ۹۴ با اعتبار ۷ میلیارد تومانی توانستیم در حوزه مسکن بیش از ۷ برابر نسبت به مدت مشابه در سال ۹۳ خدمت ارائه کنیم که در حال حاضر ۶۳۱ واحد مسکونی در حوزه روستاها با کمک بسیج سازندگی در حال ساخت و ساز است که برای هر واحد ساختمانی با متراز ۵۰ متر مبلغ ۳۰ میلیون تومان به صورت بلاعوض کمک اختصاص یافته و در حال حاضر تنها ۴۰ خانواده روستایی دیگر در کل استان فاقد مسکن هستند.

وی با بیان اینکه تعداد ۱۱۱ واحد مسکونی در هفته دفاع مقدس آماده واگذاری به مددجویان است، تصریح کرد:کمیته امداد امام خمینی (ره) در احداث ۸۲ خانه در مناطق شهری با اعتبار ۵۵۵ میلیون تومان مشارکت دارد و مشکل اصلی این نهاد ساخت و ساز مسکن در مناطق شهری به دلیل گرانی است به همین دلیل بیش از ۷۰۰ خانوار فاقد مسکن در استان داریم که تنها ۴۰ خانوار آنها روستایی و مابقی شهری هستند که ۶۴ درصد این خانواره‌ها در شهر ایلام ساکن هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام خاطرنشان کرد: نیازهای دانش‌آموزان و دانشجویان تحت حمایت در دوران تحصیلی تامین می‌شود. غنی سازی اوقات فراغت به حدی پربار است که چندین سالی است استان ایلام رتبه اول کشوری را کسب می‌نماید همچنین ۳ کانون دائمی به صورت مستمر به مددجویان آموزش می‌دهد که گاهااً منجر به ایجاد شغل نیز شده است. البته وجود ۳۴۴ نخبه دارای شناسنامه نیز از افتخارات استان است که در سطح کشور با احتساب جمعیت در جایگاه نخست قرار گرفته‌ایم.

وی گفت: ۱۱۳۶ خانوار در جریان سیل سال گذشته خسارت دیدند که ۱۱۵ میلیارد تومان کمک دریافت کردند.

وی در حوزه اکرام ایتام گفت: ۲۷۰۰ یتیم زیر ۱۸ سال در طرح اکرام ایتام گنجانده شده است که توسط ۲ هزار حامی مورد حمایت قرار می‌گیرند که ۷۰ درصد آنها غیربومی بوده و براین اساس هر مددجو به صورت میانگین ۲۰۰ هزار تومان در ماه دریافت می‌کند.

رضایی با اشاره به برگزاری جشن عاطفه در دو مرحله شهریور و مهرماه گفت: ۲۵ شهریور ماه با استفاده از ظرفیت‌های مردمی ۲۰۰ میلیون تومان برای کمک به دانش‌آموزان و دانشجویان جمع‌آوری شد. مرحله دوم جشن عاطفه‌ها روز ۱۰ مهرماه همزمان با سراسر کشور در سطح ۶۰۰ مدرسه استان برگزار خواهد شد که مبلغ جمع‌آوری شده در اختیار آموزش و پرورش جهت توزیع بین دانش‌آموزان نیازمند قرار داده می‌شود.

وی گفت هدف ما کسب اعتماد مردم نسبت به خدمات کمیته امداد است که نشانه‌های این اعتماد را با ضریب نفوذ ۸۶ درصدی بین مردم با دریافت صندوق‌های صدقه دریافت کردیم.

رضایی افزود: سال ۹۴ تعداد ۱۵۱۰ خانوار توانمند شدند که ۸۰۰ خانوار جایگزین آنها شده است که در این بین ۷۱۰ خانوار از تحت حمایت کمیته امداد امام (ره) خارج شدند.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.