کدخبر : 3919
چهارشنبه 21 سپتامبر 2016 - 14:27
فاقددیدگاه

دفاع مقدس آزمون سربلندی ملت ایران است

نماینده‌ی ولی‌فقیه در استان  با تاکید بر نقش ایلام در دفاع مقدس گفت: باید این نقش‌آفرینی را در قالب هنرهای مختلف نشان داد.

به گزارش jammak.ir  به نقل از خبرگزاری ایسنا منطقه ایلام، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «محمدنقی لطفی» در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان در اولین روز از هفته دفاع مقدس اظهار کرد: دفاع مقدس یادآور به نمایش گذاشتن اقتدار جمهوری اسلامی ایران به پشتوانه رهبری امام و ایمان مردم ولایتمداری است که کسی را یاری مقابله با آن نیست.

وی با بیان اینکه امروز بعد از آن دوران با شکوه مفتخریم که استقلال کشور را حفط کردیم و قطعه ای از زمین ایران اسلامی را هم به دشمن ندادیم، تاکید کرد: باید ابعاد سال‌های دفاع مقدس را برای جوانان روشن کرد، سال‌هایی که تمام کمبودها با روح مسیحایی امام و ایمان مردم پر شد.

امام جمعه‌ی ایلام تصریح کرد: ۸ سال دفاع مقدس تاریخ افتخار آمیز ملت ایران است و از همه مهمتر دفاع مقدس میدان آزمون ملت ایران بود که سربلند از آن بیرون آمد و امروز بعد از سال‌ها آن آغاز آن رابه عنوان نماد خودباوری ملت جشن می‌گیریم.

لطفی با اشاره به نقش مردم ایلام و با تاکید بر پررنگ نشان دادن این نقش در دفاع مقدس گفت:در این دوران آیت الله حیدری ایلامی، مروارید، سلطانی و دیگر بزرگان نقش بسیار عظیمی در جمع کردن نیروهای مردمی در جنگ و در دفاع از این سرزمین داشتند و علی‌رغم نبود امکانات نظامی به خوبی مقابل دشمن ایستادند و اولین عملیات پدافندی مردم ایلام را در میمک رقم زدند.

وی ادامه داد: مردم ایلام جانانه در دفاع مقدس مقاومت کردند و این حماسه ها باید در قالب هنر و به خصوص در فیلم ها خود را نشان دهد، چون مردم ایلام با کمترین امکانات و با بیشترین حضور برای یک روز ایلام را رها نکردند و در مقابل همه هجمه ها ایستادند و امروزدشمن هم از ایستادگی ملت ایران واهمه دارد و به اذعان سیاستمداران آمریکایی فداکاری ملت ایران اجازه نداد دشمن به هدف خود برسد.

امام جمعه ایلام با اشاره به رویش‌ها وریزش‌ها بعد از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: رویش های انقلاب اسلامی به مراتب بیشتر از ریزش های آن بوده است و امروز جوانان این نظام هزاران کیلومتر دور تر از مرزهای کشور به نبرد با تکفیری ها رفته اند و دشمن را زمین‌گیر کرده‌اند

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.