کدخبر : 3885
جمعه 16 سپتامبر 2016 - 20:38
فاقددیدگاه

توسعه متوازن قربانی کلنگ زنی های سیاسی شده است

کلنگ زنی های بی جا و سیاسی در گذشته و تعریف ۱۳۲ هزار میلیارد پروژه عمرانی که تنها ۲ درصد اعتبار و منابع مالی برای آنها وجود دارد باعث قربانی شدن توسعه متوازن شده است.

Jammak.ir: شادمهر کاظم زاده روز پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران رسانه های استان ایلام اظهار کرد: در سنوات گذشته پروژه های زیادی در کشور تعریف شده که منابع هنگفتی برای تکمیل آنها لازم است، وی افزود: نگاه به توسعه در بسیاری مواقع سیاسی بود و توسعه قربانی کلنگ زنی بیجا شد.

این نماینده اظهار داشت: سهم استان ایلام در بیشتر بخش ها نادیده گرفته شده است و بخش راه های مواصلاتی که مهمترین مولفه اساسی در توسعه محسوب می شوند به کلی مظلوم واقع شده است.

نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کاملا مشهود هست که زیرساخت های ما در تمامی بخش ها کامل نبوده و نیازمند باز شدن دریچه ای برای بهبود شرایط موجود هست. وی افزود: هدف گذاری و اولویت اصلی ما نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی توسعه و تکمیل زیرساخت های استان هست.

وی با اشاره به احداث بزرگراه ایلام – مهران بعنوان یکی از مهمترین طرح های زیر ساختی استان، گفت: با دستور وزیر راه و شهرسازی احداث راه چهار بانده مهران – دهلران در اولویت قرار گرفته و بزودی وارد فاز اجرایی می شود.

کاظم زاده افزود: به دلیل نبود جذابیت های سرمایه گذاری، بخش خصوصی تمایلی به حضور در پروژه های توسعه ای استان ندارند که لازم هست مشوق های تاثیر گذار و جذابیت های لازم برای جذب سرمایه گذاران فراهم نمود.

عضو کمیسیون عمران مجلس بیان داشت: اختصاص منابع از محل صندوق توسعه ملی و برش استانی اعتبارات طرح ها و پروژه ها در استان می تواند به رفع محدودیت های سرمایه گذای استان کمک کند.

نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مقوله بیکاری و افزایش روزافزون تقاضا برای شغل اضافه کرد: بیکاری جوانان تنها مشکل استان ایلام نبوده و به دغدغه اصلی مسوولین ارشد کشور تبدیل شده است. وی جهت گیری به سمت خصوصی سازی و توازن منطقه ای را بهترین راهکار برای رفع معضل بیکاری در جامعه اعلام کرد و افزود: در این راستا اقدامات خوبی در دست اجرا هست که اگر وارد فاز اجرایی شوند شاهد تغییر و تحولی در حوزه اشتغال افراد بیکار خواهیم بود. وی به عنوان نمونه به طرح NGLدهلران اشاره و بیان داشت: با شروع به عملیات احداث و راه اندازی همین یک طرح صنعتی یک هزار نفر جذب کار می شوند.

وی در پاسخ خبرنگار جامک موضوع جانمایی نامناسب مسکن مهر دهلران و پیامدهای منفی آن در منطقه بیان داشت: مسکن مهر و برنامه ریزی غلط در برخی مناطق همچون دهلران مشکلاتی را برای دولت و مردم به همراه داشته است.

کاظم زاده در خصوص مشکلات مسکن مهر نیز اظهار کرد: مسکن مهر پروژه عظیم بعد از انقلاب است که دارای نواقص و مشکلاتی است بخصوص اینکه در مناطقی همچون دهلران به علت برنامه ریزی غلط، با مشکل عدم تقاضا روبرو است.

وی با بیان اینکه دولت یازدهم بدلیل مشکلات مالی وارد طرح هایی همچون مسکن مهر نشد، افزود: تکمیل زیر ساخت های این طرح از قبیل آب، برق، گاز، ایجاد فضاهای آموزشی، فرهنگی و زیرساختی به اعتبارات زیادی نیاز دارد و همین عوامل باعث شد تا دولت یازدهم وارد فاز توسعه و ایجاد پروژه های جدید مسکن مهر نشود.

نماینده مردم استان در مجلس دهم با اشاره به ظرفیت مهم مرز بین المللی مهران و ضرورت توسعه گذرگاههای جدید در امتداد این مرز اظهار داشت: یکی از مشکلات ما در گذشته بن بست جغرافیایی بود که با وجود مرز مهران و تبدیل استان ایلام به دروازه عتبات عالیات، فرصت مطلوبی را مقابل تصمیم گیران و تصمیم سازان استانی و کشوری قرار داده است.

وی بر فعال شدن مرزهای دهلران و موسیان به عنوان نقاط اتصال مرکز جهان تشییع به عتبات عالیات تاکید کرد و یادآور شد: باید از ظرفیت ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک با عراق برای شکوفایی اقتصاد این استان استفاده کنیم.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.