کدخبر : 3861
سه‌شنبه 13 سپتامبر 2016 - 13:56
فاقددیدگاه

دانشگاه باید به دانشجویان دانش و بینش توامان دهد

رییس دانشگاه ایلام با تاکید بر اینکه دانشگاه تک ساحتی مورد قبول دانشجو نیست، گفت: دانشگاهی که به سیاست و یا به شکل خاصی از فرهنگ محدود شود شکست خورده است.

دکتر «محمد علی‌اکبری» در نشست شورای مدیران فرهنگی اجتماعی منطقه ۵ دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور که در دانشگاه ایلام برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه‌ها از منظر بیرونی بیشتر به تمثیل فیل مولانا می‌ماند و هر کسی دانشگاه را که خودش دوست دارد می‌بیند.

وی با بیان اینکه ما در دانشگاه این سوال را مطرح می‌کنیم که دانشگاه کجاست؟ افزود: باید قبول کنیم که دانشگاه را آن گونه که باید باشد قبول داشته باشیم و نباید فراموش کرد که کسی که به دانشگاه می‌آید باید علاوه بر دانش، بینش نیز بیاموزد به همین خاطر فعالیت‌های فرهنگی را جزء وظایف اصلی خودمان در دانشگاه می‌دانیم.

رییس دانشگاه ایلام اضافه کرد: اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی جزء لاینفک وظایف ماست و ما به دنبال تربیت دانشجو متعهد هستیم و فکر می‌کنیم که باید پاسخگو وضعیت فرهنگی باشیم.

علی‌اکبری با اشاره به اینکه گستره فرهنگ در همه ابعاد سیاسی، اجتماعی، علمی، آموزشی و دینی نقش دارد، عنوان کرد: تجربه داریم که اگر دانشگاه به سیاست و یا به شکل خاصی از فرهنگ محدود شود شکست خورده است و این تفکر نمی‌تواند دانشجو را قانع کند و باید این نکته را مدنظر داشت که دانشگاه باید تنوع را به رسمیت بشناسد و چنین دانشگاهی نمی‌تواند تک ساحتی باشد.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه تک ساحتی مورد قبول دانشجو نیست، گفت: در کشوری که هر چند سال یک بار جابجایی سیاسی وجود دارد نمی‌توانیم تک ساحتی باشیم و بر این راستا برنامه‌ها را با حضور دانشجویانی با طیف‌های مختلف فکری برگزار می‌کنیم.

رییس دانشگاه ایلام فرهنگ را قدرت نرم جامعه ایرانی دانست و گفت: وضعیت فرهنگی دانشجویی ما اجازه نمی‌دهد که کسی راجع به دین دانشجویان ما صحبت کند و کنترل جایگاه فرهنگ به سیاست را به صلاح نمی‌دانیم.

علی‌اکبری تصریح کرد: دانشگاه، جایگاه تربیت سیاست‌مداران است نه تبعیت از طرفداران آنها، دانشگاه جای تربیت کارشناسان مذهبی اجتماعی است نه تبعیت از آنها و بر همین اساس واگذاری برنامه‌ها به دانشجویان در سرلوحه کاری فرهنگی دانشگاه است.

منبع: پایگاه خبری دانشگاه ایلام

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.