کدخبر : 3730
پنج‌شنبه 8 سپتامبر 2016 - 1:21
فاقددیدگاه

این یازده نفر همه را ناامید کردند

پایگاه خبری جامک : رضا رستمی* / در باره عملکرد و رفتارها و کردارهای شورای چهارم شهر ایلام طی سالهای اخیر بارها و بارها مطالب مختلفی نگاشته شده و به فراخور لازم نکاتی نیز یادآور گردیده است.
روزهای اول گفتیم که خدا را شکر، تعدادشان اضافه شده حتما مثمر ثمرتر خواهند بود، گفتیم از اقشار مختلف مردم در این شورا عضو شده اند حتما درد مردم را بهتر می فهمند، گفتیم تجربه دوره های قبل را دارند حتما کارگشاتر خواهند بود، گفتیم ….
اما هر چه از مدت کار و عمر شورا گذشت سایه های ناامیدی ابتدا در فکر و ذهن نخبگان و کم کم به عامه مردم سرایت کرد، می دیدند که در شورا چه می گذرد، می دیدند که چگونه روز به روز کمتر به منافع مردم و شهر توجه می شود، خروجی کارها و تصمیمات مهم خود را تنها با گذشت مدتی کوتاه ابتر می کردند و …
برای بررسی عملکرد نهادی مانند شورای شهر خیلی نیاز به گشتن و آمار جمع کردن و عدد و رقم شاید نباشد چرا که باید آثار عملکرد آنان روز به روز بیشتر و بیشتر خود را در عرصه زندگی شهری و اجتماعی شهروندان نشان بدهد، این اثر و این خروجی را بارها و بارها شهروندان تاکنون لمس کرده و به خوبی دریافته اند که تفاوت چندانی از نظر کیفیت و بهبود شرایط عمومی و مبلمان شهری در شهری مانند ایلام ایجاد نمی شود

اگر از این مهمترین وظیفه و رسالت شورای شهر که قرار بوده همه چیز را به نفع بهبود وضعیت زیست شهری ما تغییر دهند به همین مقدار بسنده شود می توان ایرادات بسیار بیشتری به این عزیزان گرفت.
دسته بندی های مختلف و عموما خارج از قانون و حتی عرف عمومی، این روزها به شدت عملکرد آنان را در نزد افکار عمومی زیر سوال برده است، نگاهی گذرا به شعارهای مطرح شده از جانب اینان و مراجعه ای کوتاه به آرشیو پوسترها و بنرهای تبلیغاتی شان در ایام انتخابات فاصله بسیار معنادار بین شعار و عمل را به خوبی به همگان نشان می دهد.
نمی دانیم این بزرگواران در انتخابات دور بعدی قصد نامزدی مجدد را دارند یا خیر؟ اگر چنین قصدی را دارند انتظار می رود حداقل خود چنین کاری کرده و سری به تاریخ شفاهی گفتارها و رفتارهای چهار سال پیش خود بزنند تا به خوبی برایشان آشکار شود که چه می گفتند و امروز و تاکنون چه کرده اند؟

از همه این موارد می گذریم که تکرار مکررات و برای مردم کسل کننده شده است، چند وقتی است که شورا برای سال آخر خود طبق قانون باید اعضای هیات رییسه خود را انتخاب کند، اما این انتخابات را بارها و بارها بنا به دلایلی به تاخیر انداخته اند، علت هم ظاهرا عدم توافق نهایی آنان بر سر جایگاههایی است که قرار بوده در آن مناصب به مردم خدمت کنند!!!!!!!
این چه شورایی است و این چه نخبگان و منتخبینی هستند که حتی تحمل تعداد محدود و انگشت شمار خود را ندارند؟ مگر این بزرگواران نرفتند که خدمتگزار مردم باشند؟ مگر قول ندادند و حتی سوگند یاد نکردند که غیر از منافع مردم و شهر به هیچ چیز دیگری فکر نکنند؟ چه شد آن همه انگیزه خدمت؟ کجا رفت آن همه برنامه و شعار و بروشور و پوستر؟
ظاهرا قرار است به علت تاخیرات فراوانی که در این رابطه از جانب شوراییان صورت گرفته است طبق قانون فرماندار ایلام وارد عمل شده و آنان را به جلسه ای در فرمانداری دعوت کرده و همانجا تکلیف هیات رییسه شورا را معلوم کنند، این بدترین وضع ممکن و ناامیدکننده ترین حالتی است که قانونگذار پیش بینی کرده ممکن است اتفاق بیافتد، و متاسفانه ما در شورای شهر خود این روزها شاهد چنین وضعیتی هستیم.

تازه هنوز انتخاب شهردار هم باقی مانده و شورایی با چنین سطحی از همکاری و مشارکت فعال خود!!!! قرار است با چنین ترکیبی شهردار هم انتخاب کرده و سال آخر خود را در اوج خدمتگزاری به مردم سپری نماید .
با کمال تاسف باید گفت که این معجون ناهمگون مدتهاست وظیفه و رسالت قانونی خود را به ورطه فراموشی سپرده و اعتراض همگان را موجب شده است، هر چند خود ما به عنوان رای دهنده و انتخاب کننده نقشی مهم و اساسی در ایجاد چنین وضعیتی داشته ایم و به قول معروف از ماست که بر ماست.

سطح نازل اینگونه رفتارها و عملکردها از جانب افرادی که به عنوان منتخب در این جایگاه قرار گرفته اند آن چنان تاثیرات مخربی را بر افکار عمومی و شهروندان گذاشته و می گذارد که زدودن آن حتما در کوتاه مدت کار آسانی نخواهد بود .

*سردبیر هفته نامه مانشت

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.