کدخبر : 3707
دوشنبه 5 سپتامبر 2016 - 23:09
فاقددیدگاه

اجازه بدهیم مردم عملکرد مسوولین را اعلام کنند

فرماندار مهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: قصد ارائه آمار و عملکرد را نداریم و دوست داریم بیشتر کارهای نکرده را به مردم اعلام کنیم و اجازه دهیم مردم عملکرد مسوولین را بیان کنند.

پایگاه خبری جامک : “مراد ناصری” بیان داشت: بدون شک هر فردی که در جایگاهی قرار می گیرد دوست دارد با بهترین نحو ممکن خدمتگزار مردم باشد. وی ادامه داد: آنچه که ماندگار هست و می تواند به عنوان یک سرمایه ارزشمند پایدار بماند، خدمت به مردم هست.

این مسوول ادامه داد: رسانه ها که نقش پل ارتباطی بین مردم و مسوولین را ایفا می کنند با انتقادهای سازنده و اطلاع رسانی صحیح باعث تقویت ریشه های مدیریت می شوند. وی ادامه داد: انتظار می رود همانطور که فعالان رسانه ای مطالبات جامعه را بیان می کنند بایستی در نقطه مقابل نیز چشم و گوش مدیران هم باشند.

فرماندار مهران در خصوص گرایش سیاسی خود گفت: همواره خود را سرباز ولایت می دانم و در طول دوران خدمت خود در مسئولیت های مختلف تلاش کرده ام در این مسیر حرکت کنم.

ناصری اضافه کرد: خود را متعلق به جریان اعتدال گرایی دکتر روحانی می دانم ولی تلاش کرده ام تا در اجرای امور این رویکرد کمترین دخالتی را در مسئولیت های اجرایی من داشته باشد ضمن اینکه با توجه به حجم فعالیت های در دست اقدام این شهرستان امکان فعالیت سیاسی برای من وجود ندارد.

ناصری در ادامه با اشاره به وضعیت شهرستان مهران، ظرفیت های موجود و همچنین اقدامات صورت گرفته در این منطقه از زمان شروع دولت تدبیر و امید خاطر نشان کرد: دولت یازدهم در شرایطی مسئولیت اجرایی کشور را بر عهده گرفت که در نتیجه اعمال تحریم های گسترده منابع درآمدی کشور بطور گسترده محدوده شده بود و در ۲ سال اخیر نیز با سقوط قیمت نفت به حدود ۳۰ دلار امکان اجرای طرح های زیربنایی بسیار سخت شده بود ولی در این وضعیت پیچیده دولتمردان با اتخاذ تصمیم های کارشناسی توانستند نه تنها کشور را از شرایط رکود و تورم افسارگسیخته خارج کنند، بلکه روند اجرای طرح های عمرانی نیز دنبال شود.

وی یادآور شد: به جرات می توان ادعا کرد که فعالیت های زیرساختی و عمرانی انجام گرفته در شهرستان مرزی مهران طی سه سال اخیر با کارهای انجام شده در ۱۵ سال قبل از آن برابری می کند.

فرماندار مهران ادامه داد: تعریض و بهسازی مسیر مهران به صالح آباد بطول ۲۰ کیلومتر به قرارگاه خاتم الانبیاء واگذار شده است ضمن اینکه در ادامه مسیر به سمت سد آل اسحاق نیز عملیات بهسازی و تعریض جاده در دست اقدام است.

ناصری گفت: قطعه دوم (صالح آباد به آل اسحاق) بطول ۱۰ کیلومتر از طرح های اقتصاد مقاومتی این شهرستان است که با ۶۰ میلیارد ریال اعتبار در حال انجام است و هم اکنون ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

فرماندار مهران یادآور شد: عرض این ۲ نقطه از ۷،۵ متر کنونی به ۲۲ افزایش خواهد یافت و پیش بینی می شود تا ایام اربعین حسینی آماده بهره برداری شود و زیر بار ترافیک برود.

وی تاکید کرد: عملیات اجرایی کنارگذر شرقی مهران نیز به طول هفت کیلومتر هم اکنون در مرحله روکش آسفالت قرار دارد و ۴۰ میلیارد ریال برای اجرای آن پیش بینی شده است.

وی یادآور شد: ۱۰۰ دستگاه پل در مسیر صالح آباد به مهران برای تعریض جاده های ارتباطی با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال تاکنون اجرا شده و در مسیر مهران به دهلران نیز ۱۱۸ دستگاه پل با ۵۰ میلیارد ریال ایجاد شده است که در کاهش تصادف ها و رفع نقاط حادثه خیز تاثیر بسزایی دارد.

وی تاکید کرد: یکی از بزرگ ترین پتانسیل های استان که در سال های اخیر فعال و هم اکنون در مرحله اجرای زیرساخت بوده موضوع منطقه ویژه اقتصادی مهران است. فرماندار مهران ادامه داد: وسعت منطقه ویژه اقتصادی مهران ۸۳۰ هکتار است که تاکنون هشت طرح اشتغالزایی صنعتی، تولیدی و خدماتی در آن کلنگ زنی شده و برای اجرای این طرح ها بالغ بر ۲ هزار میلیارد ریال و بیش از ۴۰ میلیون یورو و دلار سرمایه گذاری شده است.

ناصری اضافه کرد: تکمیل لایحه منطقه آزاد تجاری یکی دیگر از برنامه های مهم دولت در این منطقه بوده که با تصویب آن استان از بن بست های اقتصادی خارج شده و تحول مهمی در منطقه پدید خواهد آورد.

وی اظهار کرد: پیش از آغاز بکار دولت یازدهم در شهرستان مهران تنها شهر صالح آباد با ۴۰ درصد پیشرفت و شهر مهران با ۴۵ درصد پیشرفت از نعمت گاز برخوردار بودند، اما در سه سال گذشته تمام بخش صالح آباد و اکثر روستاهای آن و شهر مهران با ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی از نعمت گاز برخوردار شده اند.

فرماندار مهران ادامه داد: طرح گازرسانی به روستاهای بخش مرکزی نیز در حال اجراست که تا بهمن سال جاری خط انتقال، شبکه داخلی روستا و علمک گذاری انجام می شود تا مردم منطقه از نعمت گاز برخودار شوند ، ضمن اینکه مجموع اعتبار هزینه شده برای گازرسانی به این شهرستان ۲۵۰ میلیارد ریال است.

مراد ناصری در ادامه این نشست به مساله اربعین و برنامه ها انجام شده برای رفاه و آسایش بیشتر زائرین عتبات عالیات پرداخت و اظهار داشت: تلاش شده است که مشکلات سال های گذشته رفع شده و دیگر شاهد آن نواقص نباشیم. وی اضافه کرد: بدون شک در اربعین سال ۹۳ مشکلات بسیاری داشتیم که با تدابیر لازم در سال ۹۴ آن مسائل برطرف شد ولی برخی معضلات دیگری اضافه شد. وی تاکید داشت: امسال هم دیگر شاهد بروز مشکلات سال قبل نخواهیم بود اما احتمال دارد برخی مشکلات جدید رخ دهد که بایستی به درستی مدیریت شوند.

وی یکی از مشکلات ایجاد شده در ایام اربعین حسینی سال گذشته اذحام بیش از حد اتوبوس های بین شهری در معابر شهر مهران و در مسیر پل زائر تا پایانه عنوان کرد و گفت: مسیر ۱۱ کیلومتری پل زائر تا پایانه مرزی سال گذشته به مدت ۲۴ ساعت بطور کامل در نتیجه ورود این اتوبوس ها قفل و باعث شد تعداد زیادی از زائران این مسیر را بطور پیاده طی کنند که نارضایتی هایی را به دنبال داشت.

فرماندار مهران تاکید کرد: با تمهیدهای اندیشیده شده امسال کمربند جنوبی به عنوان پارکینگ اتوبوس های بین شهری در نظر گرفته شده و به هیچ وجه اجازه ورود این وسایل نقلیه را به داخل شهر نخواهیم داد.

ناصری اظهار کرد: ۱۲۰ هزار خودرو در ایام اربعین حسینی در معابر داخل شهر مهران پارک شده بودند که امسال محدوده بلوار سید حسن (ع) و همچنین شهرک صنعتی مهران برای پارکینگ خودروها مهیا شده ضمن اینکه آمادگی داریم حدود ۷۰ هزار خودرو را در معابر داخل شهر جا دهیم.

وی گفت: با توجه به کوچک بودن مساحت شهر مهران و عرض کم معابر در ایام اربعین راه اندازی ایستگه های صلواتی متعدد که بدون سازماندهی مناسب در نقاط مختلف ایجاد شده بودند خود به معضلی در شهر تبدیل شده بودند که امسال سه نقطه در خارج از محدوده شهر برای استقرار موکب ها و ایستگاه های صلواتی در نظر گرفته شده و در محدوده میدان اربعین نیز زیرساخت های لازم شامل آب و برق مورد نیاز تعبیه شده است تا خدمات رسانی مناسب به زائران صورت پذیرد.

فرماندار مهران با اشاره به درخواست مسئولان استان برای راه اندازی کنسولگری عراق در ایلام گفت: جانمایی این کنسولگری در شهر مهران به صلاح نیست و می تواند تبعات منفی به دنبال داشته باشد و باید این مرکز در شهر ایلام راه اندازی شود.

ناصری اظهار داشت: تلاش داریم که علاوه بر تکریم زائرین زمینه مناسب برای بهره مندی اقتصادی مردم منطقه از حضور این عزیزان در استان و شهرستان فراهم نماییم.

در پایان این نشست خبرنگاران از پایانه مرزی مهران و طرح های اجرا شده نیز بازدید کردند.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.