کدخبر : 3680
دوشنبه 5 سپتامبر 2016 - 8:27
فاقددیدگاه

۳۰ درصد اماکن استان ایلام دارای بافت فرسوده است

معاون امور عمرانی استاندار ایلام گفت: ۳۰ درصد اماکن استان ایلام دارای بافت فرسوده است که در صورت وقوع حوادث غیر مترقبه خسارت مالی و جانی جبران ناپذیری به بار می آورد.

مهندس شاپور پولادی در نشست اقتصاد مقاومتی و شورای اشتغال و سرمایه گذاری استان که با حضور رئیس کل بانک مرکزی و استاندار برگزار شد، اظهار کرد: در طول برنامه اول تا چهارم توسعه تنها هشت درصد از بافت های فرسود با کمک تسهیلات، بهسازی و نوسازی شد و قرار بود در طول برنامه پنجم توسعه سالانه دو درصد به این آمار اضافه شود تا به ۲۰ درصد برسد.
وی افزود: بانک های استان از پرداخت تسهیلات برای احیای بافت های فرسوده امتناع کردند و همین مساله باعث طولانی شدن روند احیای بافت های فرسوده شده است.
پولادی مشکلات مسکن مهر را یکی دیگر از مباحث جدی در کشور و استان ایلام اعلام کرد و گفت: مشکلات مسکن مهر یک قرن مدیران اجرایی کشور را درگیر خواهد کرد.
وی تاکید کرد: با وجود اینکه ایلام کمترین تعداد مسکن مهر و کمترین مشکلات مبتلا به آن را دارد اما بدلیل سود دوران مشارکت تسهیلات آنها که رغم هنگفتی است و افراد کم درآمد را سال ها با مشکل بازپرداخت تسهیلات مواجه می کند، اکنون این تسهیلات به معضلی برای مردم تبدیل شده است.
وی خواستار پذیرش اسناد خزانه از پیمانکاران توسط بانک های عامل شد و گفت: به منظور جلوگیری از ورشکستگی پیمانکاران بانک مرکزی ساز و کاری تعریف کند که حداقل برابر مطالبه پیمانکاران تسهیلات در اختیار آنها قرار گیرد تا بتوانند به روند فعالیت اقتصادی خود ادامه دهند.
پولادی با تقدیر ویژه از دولت در راستای جبران خسارت های زلزله مورموری و سیل ایلام افزود: ۹۵ درصد بانک های استان در پرداخت کمک های بلاعوض و تسهیلات این خسارت ها همراهی و همکاری لازم را انجام دادند.
وی ابراز امیدواری کرد که با تدبیر بانک مرکزی و توجه ویژه دولت در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی وضعیت اشتغال ، تولید، مسکن و عمران در این استان روز به روز بهتر شود.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.