کدخبر : 368
چهارشنبه 9 دسامبر 2015 - 6:02
فاقددیدگاه
مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام:

ضرورت ترویج فرهنگ وقف دسته جمعی در جامعه

شهیدی خواستار ترویج فرهنگ وقف دسته جمعی در استان شد و افزود:همه اقشار مردم و نهادهای مختلف می توانند به صورت دسته جمعی آنچه را که در توان داشته به صورت گروهی وقف کرده و نام نیکی برای خود به یادگار گذارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام از ثبت ۲۰ وقف جدید در این استان در سال جاری تاکنون خبر داد.
به گزارش جامک به نقل از ایرنا: حجت الاسلام حسن شهیدی روز سه شنبه در نشست با خبرنگاران رسانه های گروهی ایلام به مناسبت هفته وقف گفت: این تعداد موقوفه شامل اهدای زمین و خانه برای احداث حسینیه، مساجد و موقوفه برای سایر نیت ها توسط افراد خیر در این استان وقف شدند.
وی تعداد موقوفات این استان در طول سال گذشته را ۴۱ مورد اعلام کرد و اظهار کرد: پیش بینی می شود تعداد موقوفه های این استان تا پایان امسال نسبت به پارسال افزایش یابد.
شهیدی خواستار ترویج فرهنگ وقف دسته جمعی در استان شد و افزود: همه اقشار مردم و نهادهای مختلف می توانند به صورت دسته جمعی آنچه را که در توان داشته به صورت گروهی وقف کرده و نام نیکی برای خود به یادگار گذارند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام مجموع وقف های ثبت شده در استان را بیش از ۶۰۰ مورد اعلام کرد و یادآور شد: در چند سال اخیر با تبلیغات و اطلاع رسانی گسترده ای که انجام گرفته فرهنگ وقف در استان در حال گسترش است.
وی بزرگترین موقوفه استان را زمین های کشاورزی روستای رضا آباد واقع در شهرستان مرزی مهران اعلام کرد و گفت: این زمین های کشاورزی به گستره هفت هزار هکتار با پنج نیت شامل روشنایی حرم امیرالمومنین(ع)، بازسازی حرم مطهر امامان معصوم کاظمین و سامرا، سادات موسوی و خادمین حرم امامزاده سید حسن (ع) مهران وقف شده است.
وی به برنامه های هفته وقف در این استان اشاره کرد و گفت: به همین مناسبت همایش بزرگداشت امامزادگان، یاوران وقف و تجلیل از واقفان برتر، نشست های تخصصی وقف، برپایی ایستگاه های همه واقف باشیم و برپایی خیمه های معرفت با موضوع وقف در بقاع متبرکه برگزار خواهد شد.
شهیدی همچنین از برگزاری همایش وقف و رسانه در این استان خبر داد و افزود: این همایش با هدف تجلیل از رسانه های فعال اعم از خبرگزاری ها، نشریات محلی و روزنامه های سراسری و سایر رسانه ها ۳۰ آذر در مرکز این استان برگزار می شود.
هفته آخر ماه صفر بعنوان هفته وقف نامگذاری شده است.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.