کدخبر : 3671
شنبه 3 سپتامبر 2016 - 23:21
فاقددیدگاه

بیش از ۱۰۰ واحد رکودزده‌ی ایلام می‌توانند به چرخه‌ی تولید برگردند

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ایلام گفت: بیش از ۱۰۰ واحد صنعتی رکود زده در این استان با توجه به بررسی‌های انجام گرفته در صورت حمایت بانک‌ها قابلیت احیا در چرخه تولید را دارند.

دکتر «حشمت‌اله عسگری» در نشست اقتصاد مقاومتی و اشتغال و سرمایه‌گذاری استان ایلام که با حضور رئیس کل بانک مرکزی و استاندار برگزار شد، به تشریح وضعیت استان از نظر اقتصادی و اشتغال پرداخت و اظهار کرد: برغم شرایط مناسب از نظر منابع نفت و گاز، مزیت مرز بین‌المللی مهران و بازارچه‌های مرزی، کانی‌های غیر فلزی و نیروی کار ارزان با مشکل اشتغال در استان مواجه‌ایم.

وی افزود: در استان ایلام با داشتن مزیت‌های اقتصادی فراوان حدود ۷۰ هزار نفر بیکار که بیکاری ۳۵ هزار نفر آنان در سامانه ثبت شده، وجود دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ایلام از بهبود نرخ مشارکت که منجر به کاهش بیکاری در سه سال اخیر در استان شده نیز خبر داد و اضافه کرد: اکنون آهنگ نرخ بیکاری با کشور در حال همگرا شدن است و اختلاف نرخ بیکاری استان با کشور به شش دهم درصد رسیده است.

عسگری با اشاره به اینکه ۱۱۶ واحد صنعتی رکود زده در این استان با توجه به بررسی‌های انجام گرفته در صورت حمایت بانک‌ها قابلیت احیا در چرخه تولید را دارند، عنوان کرد: از تعداد ۵۵۰ واحد صنعتی استان ۱۸۰ واحد نیمه فعال و تعطیل است که بر اساس بررسی‌های کارشناسی به عمل آمده می‌توان با حمایت مالی ۱۱۶ واحد را به چرخه تولید باز گرداند.

وی از احیا ۳۰ واحد صنعتی در بخش صنعت از زمان اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در استان خبر داد و گفت: برنامه جامعی در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی و ایجاد اشتغال تدوین شده که در حال اجرا و پیگیری است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ایلام در ادامه مسائل و مشکلات سیستم بانکی استان را تشریح کرد و یادآور شد: عدم پذیرش وثایق ملکی روستایی، اعمال استمهال با نرخ سود جدید، ابلاغیه‌های عدم پرداخت بر اساس قید منابع و مصارف، عدم پذیرش رهن مشترک و رهن مازاد، کم کاری بانک‌های خصوصی در پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی از جمله مشکلات حال حاضر بانک‌های استان هستند.

عسگری با بیان اینکه بانک‌های خصوصی عملکرد مناسبی در تحقق سیاست‌های اقتصادی ندارند و پاسخگوی شورای عمومی بانک‌ها هم نیستن، تاکید کرد: ۶۴ مورد از واحدهای صنعتی دارای ۳۰۰ میلیارد ریال جرائم هستند که در صورت کاهش یا بخشش جرائم امکان احیا و فعال شدن آنها در کمترین زمان ممکن وجود دارد.

وی همچنین خواستار افزایش دوره باز پرداخت تسهیلات و پرداخت تسهیلات خوداشتغالی و گشایش اعتباری ارزی در بازارچه مرزی و امکان استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی برای این استان شد.

منبع: ایرنا

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.