کدخبر : 3667
شنبه 3 سپتامبر 2016 - 23:18
فاقددیدگاه

نسل سوم صنعت استان موفق عمل می کنند

صنعت استان در سه بازه زمانی می توان مورد بررسی قرار داد. نسل اول صنعت استان که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفت به دلیل نبود زیرساخت های مناسب و عدم تجربه کار تولیدی و همچنین همزمانی با زمان جنگ تحمیلی نتوانستند اهداف توسعه ای استان را تحقق بخشند و علاوه بر چشیدن طعم تلخ ناکامی ها به نماد صنعت استان تبدیل شدند.

این ها مقدمه سخنان “مرتضی دارایی” مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان ایلام در جمع اهالی رسانه و خبرنگاران استان ایلام بود.

وی ادامه داد: نسل دوم هرچند متحمل شکست هایی همانند گروه اول نشدند اما باز هم در رسیدن به اهداف خود موفق نبودند. اما در چند سال اخیر تیم های جوان، تحصیلکرده و آگاه به امور تولید و بازار وارد عرصه فعالیت های تولیدی استان شده اند که افق روشنی را پیش روی تصمیم گیران بخش های اقتصادی استان باز نموده اند.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی اضافه کرد: رسانه ها می توانند روند فرهنگی شدن اصولی و علمی را سرعت بخشند و به عنوان بازوی توانمند نسل جدیدی که گام های اولیه را درست برداشته اند، حامی و پشتیبان باشند.

دارایی خاطر نشان کرد: برخلاف باور عمومی، صنعت استان فقیر نیست اما الان کسانی نماینده بخش صنعت شده اند که باعث شده اند باور ضعیف بودن این بخش را در جامعه نهادینه نمایند به طوری که افکار عمومی قرائت درستی از صنعت نداشته باشند.

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان اضافه کرد: وظیفه ما اعتماد سازی است باید به نحوی عمل کنیم که چهره واقعی صنعت به جامعه معرفی شود. وی ادامه داد: تبدیل نمودن سرمایه دار به سرمایه گذار رسالت مهم همه ما هست.

مرتضی دارایی با اشاره به وضعیت آمار واحدهای مستقر در شهرک های صنعتی اظهار داشت: تعداد ۵۵۰ واحد دارای پروانه بهره برداری در استان موجود است که ۴۵ درصد آنها در شهرک ها و نواحی صنعتی مستقر هستند.تور2

وی بیان داشت: از نظر حجم سرمایه گذاری می توان اعلام داشت که بیش از ۹۰ درصد واحدهای مستقر در شهرکها فعال هستند و از نظر تعداد هم ۶۰ درصد آنان فعال هستند.

لازم به ذکر است: قبل برگزاری این نشست؛ اهالی رسانه های استان از دو واحد صنعتی مستقر در شهرک صنعتی ایلام بازدید نمودند. برنامه نخست بازدید از واحد زرجین بافت تولید کننده بزرگ پارچه جین در کشور بود که خبرنگاران در جریان مراحل تولید این واحد صنعتی نمونه ایلام قرار گرفتند.

کاروان رسانه ای و مطبوعات استان سپس از واحد تازه ساخت ایلام پروفیل که در زمینه تولید انواع صفحه های کابینت، کانتر و صفحه ها و ورق های ضد آب فعالیت می کند، بازدید کردند.

این واحد صنعتی در هفته پایانی مردادماه سالجاری با حضور معاون و مشاور حقوقی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران راه اندازی شد.

برای ساخت و راه اندازی این واحد صنعتی که سالانه ۳۰ هزار تن انواع ورق فشرده و صفحه های کابینت، کانتر پست فرمونیک ضد آب تولید می کند بیش از ۳۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.